معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علوم پزشکی اصفهان با وجودی که تنها وظیفه آموزش ،تشخیص و تامین دارو را در حوزه سالک دارد.
کد خبر: ۷۷۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 26 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان، کمال حیدری در نشست خبری اطلاع رسانی بیماری سالک اظهار داشت: ۱۲ سال است که درگیر بیماری سالک هستیم و اصفهان یکی از ۱۸ استان در کشور هست که با شبوه بیماری سالک مواجه است.
وی با بیان اینکه شهر اصفهان یکی از ۱۴۳ شهر در کشور است که با بیمار سالک سال های سال که درگیر هست، افزود: ایران یکی از ۹ کشور در دنیا است که با بیماری سالک مواجه است.
وی با اعلام اینکه یک کشوری مثل عربستان به جهت پولدار بودن مردمی که درگیر سالک‌بودند را به منطقه دیگر جابه جا کرد، افزود: سال گذشته در حالی با شیوع بیماری سالک و ابتلای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در شرق اصفهان مواجه بودیم که میزان خدمات ارائه شده از سوی مرکز بهداشت ۵۰ درصد بیش از سال های قبل تر بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اظهار اینکه خشکسالی در سال گذشته یکی از عوامل موثر در شیوع سالک است و امسال نیز که با ترسالی مواجهیم باز هم با مشکلات بهداشتی دیگری مواجهیم، ادامه داد: سال گذشته اقدامات ویژه تری در حوزه بیماری سالک از سوی مراکز بهداشت شماره یک و دو انجام شده است و حتی در عرصه عملیات صحرایی که وظیفه علوم پزشکی نیست و به کم کاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بر نی گردد انجام دادیم.
وی از ۸۰ هزار هکتار لانه کوبی برای کنترل سالک خبر داد و اضافه کرد: آموزش به مردم و چگونگی مقابله با سالک و پیشگیری از سالک خانه به خانه صورت گرفت .
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یکی از بحران هایی که سال گذشته برای مبارزه و کنترل سالک داشتیم کمبود دارو بود که برای تولید دارو از سوی دانشکده پزشکی اقدامات خوبی صورت گرفته است .
وی ادامه داد: زحمات زیادی از سوی مراکز بهداشت یک و دو در کنترل بیماری سالک در مناطق سالک خیز صورت گرفته که متاسفانه سوءاستفاده سیاسی از موضوع سالک در سال گذشته باعث شد تمامی این زحمات نادیده گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار