استاندار اصفهان خبر داد
تابناک: استاندار اصفهان از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه قطار سریع‌السیر در محور اصفهان - قم خبر داد.
کد خبر: ۷۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 16 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در هشتمین جلسه شورای اداری استان اصفهان گفت: استان در بخش‌هایی نظیر سرانه فضای ورزشی، نرخ تورم، نرخ بیکاری، خشکسالی و بسیاری موارد دیگر از میانگین کشوری وضعیت بدتری دارد.

وی افزود: در این راستا از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواسته شده که در راستای اصلاح وضعیت آماری استان و همچنین تخصیص اعتبار برای مناطق محروم تجدیدنظر شود.

استاندار اصفهان از مدیران استان خواست که در ارائه آمار به تهران، دقت‌های لازم را داشته باشند و واقعیت‌ها را بیان کنند.

* تشییع باشکوه شهدای غواص و زنده‌شدن خاطره 25 آبان

زرگرپور به حماسه عظیم و به یادماندنی حضور مردم استان در مراسم استقبال و تشیع شهدا اشاره کرد و گفت: حضور حماسی مردم استان در این مراسم خاطره 25 آبان سال 61 را زنده کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدا گفتیم نباید این مراسم جایی برای بروز اختلافات جریان‌های سیاسی باشد و به جنبه وحدت آفرین مراسم خدشه وارد شود و همین‌گونه هم شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حماسه حضور مردم در این مراسم یک جریان استکبارستیزی بود، افزود: مردم سنگ تمام گذاشتند.

زرگرپور از حضور گرم و باشکوه مردم اصفهان در این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه پیش‌بینی حضور جمعیت چند میلیونی مردم استان در این مراسم محقق شد.

وی با اشاره به بحث سرمایه‌گریزی در استان گفت: همگی در این مقوله مقصر هستیم و این در حالیست که قوانین کاهش مالیات یا تسهیلات بانکی را صرفا به استان‌های محروم اختصاص می‌دهند و بعضی استان‌ها را برخوردار قلمداد می‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: از طرفی در بعضی بانک‌ها، ادارات و نهادها نیز در زمینه اعطای تسهیلات و رفع موانع سرمایه گذاری سخت‌گیری می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه در سال 92، میزان 55 درصد از منابع جذب شده توسط بانک‌ها در استان مصرف شده است، گفت: در عین حال در سال 93، نسبت مصارف به منابع 84 درصد شده ولی توزیع همین میزان اعتبار در بانک‌های دولتی 110 درصد ولی در بانک‌های خصوصی 54 درصد بوده است.

وی یادآور شد: در کارگروه تسهیل که از برکات سفر ریاست جمهوری به اصفهان می‌باشد، بانک‌ها موظف شدند تا گام‌های بلندتری بردارند و تا حدی این موضوع محقق شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در بسیاری از نقاط تسهیلات با نرخ ترجیحی داده می‌شود، گفت: ولی در استان اصفهان برعکس است و معتقدیم بعضا این قوانین هدفمند وضع شده است.

زرگرپور به سطح زیر کشت حدود 40 هزار هکتار گندم و جو در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: وجه گندم و جوی تحویلی کشاورزان در حال پرداخت است و تاکنون 90 درصد وجه گندم و 75 درصد وجه جو پرداخت شده است.

وی در رابطه با پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان – قم - تهران گفت: در دولت قبل یک قرارداد هفت میلیارد یورویی برای این پروژه منعقد شده بود که ما در حال تبدیل آن به چهار میلیارد یورو هستیم.

استاندار اصفهان به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی این پروژه در محور اصفهان - قم اشاره کرد و گفت: مطالعات این پروژه عظیم در حال انجام می باشد و امید است تا دو ماه آینده قرارداد با شرکت چینی منعقد و نهایی شود.

زرگرپور به پیگیری‌های مستمر درباره مسائل و مطالبات بازنشستگان فولاد اشاره کرد و افزود: با این وجود تاکنون نتیجه‌ای مطلوب حاصل نشده است.

وی گفت: درباره پروژه بندر خشک، مصوبات متعددی برای چند منطقه وجود دارد ولی سعی بر آن است تا منطقه‌ای را با نظرات کارشناسی مشخص کنیم.

* وضعیت استان در پدیده گردو غبار مطلوب نیست

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: درباره پدیده گرد و غبار و ذرات معلق هم وضعیت استان خوب نیست و سه کریدور اصلی تولید گرد و غبار در استان شناسایی شده که در صورت فعال شدن 9 شهرستان بزرگ را در بر می‌گیرد.

زرگرپور به تهیه برنامه جامع مقابله با گرد و غبار و ذرات معلق در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این برنامه باید سالانه پنج هزار هکتار کشت تاغ انجام شود که هم‌اکنون 500 هکتار آماده کشت می‌باشد و قرار است با استفاده از پساب آبیاری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار