استاندار اصفهان:
استاندار اصفهان گفت: ردیف ملی برای پیشگیری ، کنترل و مبارزه با سالک در نظر گرفته شده است و باید معاونت بهداشتی استان برای گرفتن آن همت کند.
کد خبر: ۷۷۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 25 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان، عباس رضایی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هرگونه کم کاری دستگاه های دیگر که در حوزه پیشگیری و کنترل و مبارزه با سالک دارد را به استانداری گزارش دهد تا برخورد شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک در اصفهان با اشاره به اینکه یکی از معضلات اساسی در اصفهان عدم هماهنگی بین دستگاهی است که شدت ان را در عدم عمل کردن دستگاه ها در جمع اوری نخاله های ساختمانی و ساخت و سازهای بی رویه در بیابان ها و تاغ زارها و جاری شدن فاضلاب ها است، بیان داشت: قطع به یقین عدم هماهنگی بین دستگاهی مشکل اصلی است و ایجاد هماهنگی بین بخشی از وظایف استانداری است که در این هفته برای حل مشکل سالک یک نشست فوری با حضور متولیان اصلی کنترل سالک برگزارخواهد شد.

شیوع بیماری سالک در سال گذشته به علت عدم اجرای بخشی از طرح کنترل سالک بود

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در اوایل امسال تمامی جوانب بیماری سالک در کار گروه سلامت مطرح شد، ادامه داد: در سال گذشته با شیوع بیماری سالک مواجه بودیم که ظاهرا بخشی از برنامه کنترل سالک به طور کامل اجرایی نشد .
وی با بیان اینکه برای کنترل سالک پیگیری های لازم از سوی فرمانداری ها صورت گرفت،گفت: ضربه ای که یک روز اصفهان از جو سازی ها که در خصوص بیماری ام اس خورد و به کذب اصفهان را پایتخت این بیماری خواندند و ضربه بزرگی به برنج لنجان زدند نباید بگذاریم جو سازی علیه بیماری سالک هم شکل بگیرد و به جای حل بیماری انقدر از شیوع بیماری بگوییم که ضربه آن را خود مردم اصفهان بخورند.
وی با اشاره به اینکه تا آخر شهریور ماه لایتینگ تونل سوم تمام میشود، گفت:برای اجرای تونل و سد سوم هیچ مشکل مالی نداریم.
رضایی با بیان اینکه اجرای سامانه دوم آبرسانی بسیار بسیار مهم است و مدیریت کردن آن بسیار حائز اهمیت است،ادامه داد: اجرای سامانه دوم آبرسانی برای تامین آب شرب مردم اصفهان هست که ممانعت براب اجرای آن قابل قبول نیست که تاکنون ۲۰جلسه برای اتصال به نتیجه رساندن آن گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه از تمامی طرح های کارشناسی شده آب استقبال میکنیم، افزود: بازچرخانی آب یک طرح کاملا غیر کارشناسی هست که هیچ وقت زیر بار آن نمی رویم و به جای صرف ۵۰۰میلیارد تومان برای عملیاتی کردن این طرح صرف طرح دیگری خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار