مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از فزایش ۲۰ درصدی گردشگران داخلی در استان اصفهان خبر داد و گفت: سهم عمده اعتبارات مرمت این استان به کاشان و اصفهان اختصاص دارد.
کد خبر: ۷۷۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ 25 August 2019

فریدون الله یاری با بیان اینکه در بودجه سال گذشته مصوب شد ۱۲ پایگاه در کشور به صورت هیئت امنایی اداره شوند، اظهار داشت: بر همین اساس دستورالعمل‌ها و اساس نامه‌هایی در حال تدوین بود که خوشبختانه در سال ۹۸ این مهم محقق شد و اعضای هیئت امنای آن نیز تا حدود قابل توجهی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک اعضای هیئت امنای میدان نقش جهان اصفهان و باغ فین کاشان به زودی آغاز به کار می کنند، افزود: اداره هیئت امنایی این دو مجموعه در استان اصفهان زمینه ساز ایجاد ظرفیت هایی همچون جلب مشارکت های مردمی و درآمدهای پایدار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه بخش عظیمی از آثار تاریخی ثبت شده به صورت بناهای تاریخی است، ابراز داشت: با توجه به وجود چنین حجم عظیم از بناهای تاریخی هزینه نگهداشت آنها نیز به مراتب قابل توجه است و بر همین اساس باید برای احیا و نگهداری بناهای تاریخی از بخش خصوصی نیز کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه تمامی نهادهای مرتبط به ویژه بخش خصوصی باید در بازسازی و مرمت بناهای تاریخی مشارکت داشته باشند، گفت: کاشان در استان اصفهان جایگاه مهمی دارد به نحوی که سهم عمده ای از اعتبارات مرمت در استان اصفهان به کاشان و اصفهان اختصاص دارد.

الله یاری از افزایش ۲۰ درصدی گردشگران داخلی در استان اصفهان خبر داد و افزود: خوشبختانه گردشگران داخلی در استان اصفهان طی سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و افزایش این میزان از گردشگری نشان دهنده رونق گردشگری و حضور بیشتر گردشگران داخلی در استان اصفهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار