با پایان پافتن دهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو، ۳۱ برگزیده این دوره از رقابت‌ها که موفق به دریافت مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند، مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۷۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ 25 August 2019
 هانیه رییسی موفق به کسب مدال طلا و علیرضا غیاثیان آرائی نیز موفق به کسب  مدال نقره این رقابت ها شدند. نسرین خرم آبادی نیز مدال برنز این مسابقات را کسب کرد.
 
المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و همچنین پرورش و هدایت دانش‌آموزان مستعد توسط باشگاه دانش‌آموزی نانو برگزار می‌شود و بر اساس تفاهم‬‌نامه‌ای که میان ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان منعقد شد، این المپیاد از سال جاری با تأیید و همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار شد، ضمن آنکه برگزیدگان این المپیاد مطابق با آئین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان، از امتیازات این بنیاد نیز برخوردار می‌شوند.
 
آزمون مرحله اول دهمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۶ اردیبهشت‌ماه جاری به صورت همزمان در ۱۲۱ شهر و ۱۲۴ حوزه با حضور ۱۷ هزار و ۴۱۲ دانش‌آموز داوطلب و مرحله دوم این المپیاد نیز به صورت کتبی در تیرماه و مرحله سوم نیز با حضور داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره مرحله دوم شدند، برگزار شد.
 
مرحله سوم این رقابت نانویی، به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی است. کسب بیش از ۵۰ درصد میانگین نمره ۵ نفر اول در آزمون مرحله اول، شرط ورود به مرحله دوم است و ۳۰ نفر برتر مرحله دوم به اردوی مرحله سوم راه پیدا کردند.
 
آزمون مرحله دوم المپیاد نانو شامل ۲۰ سوال تستی و ۴ سوال تشریحی در محورهای "نانو فیزیک"، "نانو شیمی"، "نانو زیست‌فناوری" و "شبیه‌سازی" است.
 
در مرحله عملی المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو که در قالب یک اردوی عملی- آموزشی برگزار شد، دانش‌آموزان ضمن فراگیری روش‌های ساخت و کاربرد نانو مواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاه‌های شبیه‌سازی نانو، از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو نیز بازدید کردند.
 
در مرحله نهایی دهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، ۳۱ دانش‌آموز برگزیده کشور برای کسب مدال‏‌های طلا، نقره و برنز به رقابت پرداختند و همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه دهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو، برگزیدگان این دوره از رقابت‌های دانش‌آموزی نانو معرفی شدند.
 
منتخبین این دوره از المپیاد دانش‌آموزی نانو علاوه بر دریافت مدال‌های طلا، نقره، برنز و لوح تقدیر، به‌ترتیب هدیه نقدی به مبلغ ۲٫۵ میلیون تومان، ۱٫۵ میلیون تومان و ۵۰۰ هزار تومان نیز از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت کردند.
 
برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو علاوه بر دریافت لوح تقدیر، همانند برندگان بخش دانش‌آموزی جشنواره‌ خوارزمی و طبق شیوه‌نامه‌ بنیاد ملی نخبگان از امتیاز فعالیت‌های نخبگانی و جوایز نقدی نیز برخوردار خواهند شد. بر این اساس، برگزیدگان مدال‌های طلا، نقره و برنز علاوه بر دریافت جوایز نقدی از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مشمول دریافت جوایز نقدی بنیاد ملی نخبگان نیز می‌شوند و از منظر امتیاز فعالیت نخبگانی به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۲۰ امتیاز به آنها اعطا خواهد شد.
 
برگزیدگان می‌توانند در زمان ثبت درخواست خود در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان به نشانی www.sina.bmn.ir، حکم برگزیدگی خود را نیز بارگذاری کنند تا امتیاز آن مطابق مقررات تسهیل مورد نظر، اعمال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار