مدیرکل نظارت و ارزیابی تشکل های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال هزار کارگاه آموزشی استانی و ملی برای توانمندسازی تشکل های مردم نهاد ویژه جوانان در کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۷۷۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 24 August 2019

نورالله پاشا در نشست افتتاحیه کارگاه ملی آموزش امداد و نجات سازمان مردم نهاد جوانان کشور با بیان اینکه کارگاه های آموزشی در رشته های عمومی و تخصصی مثل امداد و نجات، مهارت های کارگروهی، مهارت های زندگی، فن و بیان و برقراری ارتباط اجتماعی، فرهنگی، فضای مجازی و اشتغال زایی ویژه اعضای جوان سازمان های مردم نهاد برگزار می شود گفت: با توانمندسازی اعضای تشکل های جوانان عملکرد آن ها برای خدمت رسانی به جامعه ارتقا خواهد یافت و فرصت برای مشارکت هدفمند جوانان افزایش می یابد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی تشکل های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان یادآورشد: تامین اعتبار این کارگاه های آموزشی با وزارت ورزش و جوانان و تشکل های مردم نهاد مجری است.
وی به حمایت از ایده ها و پیشنهادات سازمان های مردم نهاد اشاره  و اضافه کرد : امسال از ۸۰۰ پروژه آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و مشارکت اجتماعی تشکل های مدنی جوانان حمایت می شود و بخشی از اعتبار فعالیت های پیشنهادی از سوی وزارت ورزش و جوانان تامین خواهد شد.
پاشا با اشاره به اینکه این طرح ها علاوه بر توانمندسازی در رفع چالش های مناطق مختلف کشور کارساز است، یادآورشد: پیشنهادات سازمان های مردم نهاد در کمیته استانی بررسی و پس از تصویب در اداره کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان اعتبار بخشی می شود.
وی به الکترونیکی سازی فرآیند صدور مجوز و ارزیابی عملکرد سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: با این اتفاق فرآیند صدور مجوز تسهیل شده و کارها سریع تر پیش می رود.
به گفته این مقام مسئول، ارزیابی تشکل های مردم نهاد در هدفمندسازی فعالیت های آن ها لازم است و اعتبار بخشی به سمن ها بر اساس توانمندی و رتبه های آن هاست.
وی به افزایش مشارکت جوانان اشاره کرد و گفت: در مدت چهار سال گذشته تشکل های مردم نهاد جوانان مشارکت اجتماعی بالایی در حوزه های مختلف برای رفع چالش های کشور پیدا کردند و نزد برخی از دستگاه های اداری جوانان جایگاه خاصی برای مشارکت و رفع نیازها دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار