استاندار اصفهان اظهار داشت: قرار است شورای عالی منطقه ویژه علم و فناوری در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تشکیل شود تا در استان های مختلف کشور همچون اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان این منطقه ویژه تشکیل شود.
کد خبر: ۷۷۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 23 August 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه ویژه علمی و فناوری در استانداری اصفهان اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند و بیش از هفت هزار نیروی کار در آن مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: مهم ترین چالش ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری عدم وجود ساختار متناسب با آن است البته مدیرت عالی استان از مشارکت بخش خصوصی در این خصوص استقبال می کند.

وی تصریح کرد: قرار است شورای عالی  منطقه ویژه علم و فناوری در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تشکیل شود تا در استان های مختلف کشور همچون اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان این منطقه ویژه تشکیل شود.

رضایی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی در اصفهان می‌تواند برای شکل‌دهی منطقه ویژه علم و فناوری را به بهترین شکل هماهنگی لازم را داشته باشد اظهار داشت: دلیل این امر نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در شهرک علمی و تحقیقاتی فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد کمیته ای متشکل از رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی و چند کارشناس مربوطه با مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع استان تشکیل و مشکلات احصاء و به تهران منعکس شود.

دکتر سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و استانداری اصفهان در این جلسه گفت: نقاط قوت شهرک‌های فناوری و علمی- تحقیقاتی را باید با تمام توان تقویت کرد.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان باید شناسایی و به یکدیگر و نیز به شهرک‌ علمی- تحقیقاتی متصل و مرتبط شوند که در این صورت منطقه های ویژه علم و فناوری خوبی خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد: ما در اصفهان و در امر جریان توسعه صنعتی خوب پیش رفته‌ایم اما به شدت به جریان‌های توسعه سیستمی و یادگیری نیازمندیم.

قاضی عسگر نساجی و پوشاک را اولویت استان دانست و گفت: اصفهان باید در حوزه علم و فناوری در موضوعات حمل و نقل ریلی، گردشگری، کشت گلخانه ای، ساخت تجهیزات پزشکی، بایوتکنولوژی و شهر هوشمند نیز به فعالیت بیشتری بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار