آئین افتتاحیه سی دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با حضور گسترده شهروندان اصفهانی و علاقمندان به هنر سینما در باغ غدیر این شهر در قالب یک جشن شهری برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 20 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان ـ جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تا کنون در ۳۱ دوره برگزار شد و  در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

 بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

 قدرت اله نوروزی در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان افزود :این جشنواره می تواند سرمایه بزرگی باشد برای اعتلای ایران فردا باشد.

شهردار اصفهان با بیان این که فلسفه جشنواره ها ایجاد شور و نشاط در جامعه است، اضافه کرد: امیدواریم این جشنواره منحصر به فرد در ایران و منطقه، نگاره های معصومانه کودکان را به کمک بطلبد.

وی تاکید کرد : ما می خواهیم فضایی  ایجاد کنیم که آینده  سازان بتوانند با هنرنمایی هنرمندان نقش اثر بخشی پیدا کنند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» در اصفهان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار