مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای ۷۱۸ امامزاده است که از این تعداد ۴۰ امامزاده شاخص داریم .
کد خبر: ۷۷۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ 20 August 2019

به گزارش تابناک اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح‌ساماندهی خیریه‌های سطح کشور را در قالب طرح افق در جهت رفع آسیب های اجتماعی داریم که امسال در ۱۳ بقعه متبرکه به اجرا در آمده است .
وی با بیان اینکه الف طرح افق برگرفته از زدودن آسیب های اجتماعی است و ف آن‌ به معنای کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه است و ق آن قرآن است، ادامه داد: آران و بیدگل بک شهر قرآنی است و تاکنون چهره های قرآنی شاخص کشوری از این شهر هستند.
وی با اشاره به اینکه مقبره آقای مجلسی یکی از بقاع شاخص و متبرکه اصفهان است، ادامه داد:
شهردار منطقه ۳ و شهردار مرکزی دسترسی برای زائران جهت قبر آقا مجلسی فراهم کنند همچنین‌اوقاف نیز اقدامات خوبی انجام داده و بدنبال آزاد سازی زمین‌های اطراف هستیم و بدنبال جذب خیران برای سرمایه گذاری هستیم.
حجت الاسلام صادقی گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب بقاع متبرکه باید پایگاه فرهنگی باشند بر این اساس ۷۰ شناسنامه فرهنگی در بقاع متبرکه استان اصفهان راه اندازی شده است که برکات خوبی را در ایام مختلف ولادتها و عزاداری‌ها به دنبال داشته است.
حجت‌الاسلام صادقی در ادامه با بیان اینکه هنوز ارزش علامه مجلسی را جهان اسلام درک نکرده‌اند، افزود: در این زمینه ضروری است که برای شناخت بیشتر این علامه بزرگوار دسترسی ها تسهیل شود و از شهرداری درخواست داریم دسترسی آسان برای تردد به مقبره این علامه بزرگ را فراهم کند. وی با بیان ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم در کنار مقبره علامه مجلسی راه اندازی شده است، گفت: اقدامات فرهنگی شاخص دیگری در این بقعه انجام می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص چهل و دومین مسابقات ملی قرآنی نیز گفت: این مسابقات از ۶ تا ۱۹ مهر ماه در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسابقات برادران از ۶ تا ۱۱ و مسابقات خواهران از ۱۱ تا ۱۹ مهرماه در اصفهان برگزار می شود، گفت: ضروری است که همه. فعالان قرآنی از نقاط دور و نزدیک در این مسابقات حضور یابند.
حجت الاسلام صادقی با بیان وقف در حوزه قرآنی در استان اصفهان بسیار محدود است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این زمینه ۲۰ وقف داشتیم که باید توجه داشت که این موقوفات اصولا واقف زنده دارند و نمی توان در حال حاضر از این موقوفات بهره برداری کرد.
وی با بیان اینکه وقف برای نهج‌البلاغه نیز در استان اصفهان محدود است، ادامه داد: برای راه‌اندازی مرکز پژوهشی نهج‌البلاغه فضای مورد نیاز را نداریم و ضروری است که خیران به این امر توجه داشته باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار