استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: در حالی که در آمارها استان اصفهان به عنوان استانی برخوردار مطرح شده است، این استان در بسیاری از بخش ها از میانگین کشور وضع بدتری دارد.
کد خبر: ۷۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 15 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در هشتمین جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه مناطق محروم استان قابل توجه است، افزود: اصفهان در بخش هایی نظیر سرانه فضای ورزشی، نرخ تورم، نرخ بیکاری، خشکسالی و بسیاری موارد دیگر از میانگین کشوری وضعیت بدتری دارد.
زرگرپور افزود: در این راستا از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواسته شده که در راستای اصلاح وضعیت آماری استان و همچنین تخصیص اعتبار برای مناطق محروم تجدید نظر شود.
وی از مدیران استان خواست که در ارائه آمار به تهران، دقت های لازم را داشته باشند و واقعیت ها را بیان کنند.

** تشییع باشکوه شهدای غواص و زنده شدن خاطره 25 آبان
استاندار اصفهان به حماسه عظیم و به یاد ماندنی حضور مردم استان در مراسم استقبال و تشیع غواصان شهید اشاره کرد و گفت: حضور حماسی مردم استان در این مراسم خاطره 25 آبان سال 61 را زنده کرد.
وی تصریح کرد: حماسه حضور مردم در این مراسم یک جریان استکبار ستیزی بود و مردم سنگ تمام گذاشتند.
وی از حضور گرم و باشکوه مردم اصفهان در این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه پیش بینی حضور جمعیت چند میلیونی مردم استان در این مراسم محقق شد.

** قوانین مربوط به ایثارگران و خانواده شهدا در اولویت قرار گیرد
استاندار اصفهان با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری درخصوص تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم گفت: قوانین مربوط به ایثارگران و خانواده شهدا باید در اولویت قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در طول چند ماه اخیر اتفاقات خوبی در این باره در استان افتاده است.
زرگر پور خطاب به مدیران حاضر در جلسه شورای اداری استان تاکید کرد: کاری نکنیم که زمانی که از پشت این میزها کنار رفتیم غبطه بخوریم.

** مسوولیت همگانی در سرمایه گریزی از استان
استاندار اصفهان با اشاره به بحث سرمایه گریزی از استان گفت: همگی در این مقوله مقصر هستیم.
وی تصریح کرد: این در حالیست که قوانین کاهش مالیات یا تسهیلات بانکی را صرفا به استانهای محروم اختصاص می دهند و بعضی استانها را برخوردار قلمداد می کنند.
زرگرپور افزود: از طرفی در بعضی بانکها، ادارات و نهادها نیز در زمینه اعطای تسهیلات و رفع موانع سرمایه گذاری سخت گیری می شود.
وی با بیان اینکه در سال 92، معادل 55 درصد از منابع جذب شده توسط بانکها در استان مصرف شده است،گفت: در سال 93 نسبت مصارف به منابع 84 درصد شده ولی توزیع همین اعتبار در بانک های دولتی 110 درصد ولی در بانکهای خصوصی 54 درصد بوده است.
استاندار اصفهان یادآور شد: در کارگروه تسهیل که از برکات سفر ریاست جمهوری به اصفهان می باشد بانک ها موظف شدند تا گام های بلندتری بردارند و تاحدی این موضوع محقق شده است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط تسهیلات با نرخ ترجیحی داده می شود، گفت: در استان اصفهان برعکس است و معتقدیم بعضا این قوانین هدفمند وضع شده است.

** کارخانه پتاس خورو بیابانک، خرید گندم و جو
وی در بخش دیگری با اشاره به بازدید از کارخانه پتاس در خوروبیابانک و حل مشکلات این کارخانه افزود: این کارخانه که هشت سال تعطیل بود دو ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و ارزش افزوده ای از شورآبه ها ایجاد شده که در نوع خود کم نظیر است.
وی از مدیران و فرمانداران استان خواست تا موارد مشابه را شناسایی و در جهت رفع مشکلات و مسائل آنها تلاش کنند.
استاندار اصفهان همچنین به سطح زیرکشت حدود 40 هزار هکتار گندم و جو در سالجاری اشاره کرد و گفت: وجه گندم و جو تحویلی کشاورزان در حال پرداخت است و تاکنون 90 درصد وجه گندم و 75 درصد پول جو پرداخت شده است.
وی همچنین به پرو‍ژه قطار سریع السیر اصفهان – قم - تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت قبل یک قرارداد هفت میلیارد یورویی برای این پروژه منعقد شده بود که در حال تبدیل آن به چهار میلیارد یورو هستیم.
وی به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی این پروژه در محور اصفهان - قم اشاره کرد و گفت: مطالعات این پروژه عظیم در حال انجام می باشد و امید است تا دو ماه آینده قرارداد با شرکت چینی منعقد و نهایی شود.
وی به پیگیری های مستمر درباره مسائل و مطالبات بازنشسشتگان فولاد اشاره کرد و افزود: با این وجود تاکنون نتیجه مطلوب حاصل نشده است.
استاندار اصفهان گفت: درباره پروژه بندر خشک، مصوبات متعددی برای چند منطقه وجود دارد ولی سعی بر آن است تا منطقه ای را با نظرات کارشناسی مشخص کنیم.

** وضعیت استان در پدیده گردو غبار مطلوب نیست
زرگرپوز خاطر نشان کرد: درباره پدیده گرد و غبار و ذرات معلق هم وضعیت استان خوب نیست و سه کریدور اصلی تولید گرد و غبار در استان شناسایی شده که در صورت فعال شدن 9 شهرستان بزرگ را در بر می گیرد.
وی به تهیه برنامه جامع مقابله با گرد و غبار و ذرات معلق در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این برنامه باید سالانه پنج هزار هکتار کشت تاغ انجام شود که هم اکنون 500 هکتار آماده کشت می باشد و قرار است با استفاده از پساب آبیاری شود.
در هشتمین جلسه شورای اداری استان، بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه که از آزادگان هشت سال دفاع مقدس است بمناسبت سالروز ورود آزادگان و همچنین مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نیز درباره پروژه موزه دفاع مقدس و نقش دستگاههای اجرایی در تسریع این پرو‍ژه مطالبی عنوان کردند.
همچنین تعدادی از نمایندگان مردم شهرستانهای استان در مجلس شورای اسلامی مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه خود را بیان کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار