کد خبر: ۷۷۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ 19 August 2019

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال 97 بیش از 17 هزار پرونده در حوزه معاونت روابط کار بررسی کردیم، گفت: در حوزه اشتغال سال گذشته 504 میلیارد تومان اعتبارات روستایی و عشایری را در سطح استان اختصاص دادیم که این اعتبارات در شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی صنعتی توزیع شده است.

  کامران اصغری با بیان اینکه در سال 97 بیش از 17 هزار پرونده در حوزه معاونت روابط کار بررسی کردیم، افزود: در حوزه اشتغال سال گذشته 504 میلیارد تومان اعتبارات روستایی و عشایری را در سطح استان اختصاص دادیم که این اعتبارات در شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی صنعتی توزیع شده است.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: از 14 هزار تعاونی استان حدود 70 درصد آنها فعال بوده و بقیه نیمه‌فعال  یا غیرفعال هستند که هزار تعاونی غیرفعال بوده و به دنبال رفع مشکلات این تعاونی‌ها هستیم.
 
این مقام مسوول بیان کرد: در تعاونی تلاش کردیم که کمترین انحراف داشته در حال حاضر 14 هزار تعاونی در سطح استان مشغول فعالیت هستند.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در ارتباط با بازرسی‌ها و بحث ایمنی کارگاه‌های ساختمانی گفت: برای 17 هزار و 200 نفر دوره آموزشی برای این قشر برگزار کردیم.
 
عضو شورای اداری استانداری تصریح کرد: بحث خود بازرسی به تعداد 596 کمیته بررسی برای 80 هزار مشاغل سخت و زیان‌آور داشتیم و بیش از 17 هزار بازنشستگی پیش از موعد در سال 97 داشیم.
 
اصغری  تعداد حوادث ناشی از کار در چهار ماهه سال جاری را 12 نفر اعلام کرده است و گفت: میزان آمار فوتی‌های ما با سال گذشته برابری می‌کند.
 
این مقام مسوول با اشاره به آمارهای پزشکی قانونی گفت: ممکن است بین افراد فوت شده در اثر حوادث قانون کار حکم فرما نباشد.
 
 پزشکی قانونی مازندران تعداد فوتی‌های ناشی از کار در استان را 25 نفر طی سه ماهه اول ساری جاری اعلام کرد و در آمارهای پزشکی قانونی به رشد 32 درصدی حوادث کار در مازندران اشاره شده است.
 
اصغری سرانه ایجاد اشتغال در مازندران را 150 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: نظارت بر واحدهای تولیدی که در این ارتباط تسهیلات دریافت می‌کنند اعمال می‌شود.
 
این مقام مسوول در ارتباط با سرنوشت تسهیلات روستایی از محل سامانه کارا، افزود: در  مازندران 300 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است اما در حال پرداخت تسهیلات از این طریق متوقف شده است.
 
مدیرکل تعاون کار و  رفاه اجتماعی مازندران در ارتباط با طرح کاروزی، گفت: در طرح کارورزی دستگاه دولتی طرف قرار داد با کارورز نیست، بیمه مسؤولیت مدنی را دولت پرداخت می‌کند و اگر توافق شده است که روابط کار ایجاد شود دو سال حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار