رئیس قوه قضائیه در نشست خبری پایان سفر خود به کردستان:
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخورد جدی با هرگونه مفسده و تخلفی می‌تواند سلامت اداری را تضمین کند گفت: نکته اساسی و محوری در جلسه شورای اداری کردستان تضمین سلامت ادارات و سازمان‌ها در استان است.
کد خبر: ۷۷۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ 16 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، آیت‌الله سیدابراهیم در نشست خبری پایان سفر خود به استان کردستان در خصوص دستاوردهای این سفر اظهار کرد: سفر به استان کردستان که در ادامه سفرهای استانی ما انجام شد عملاً برای دیدار با مردم عزیز این استان، خانواده معظم شهیدان و دیدار با نخبگان بود که این دیدار برای من بسیار مغتنم بود؛ چون با دیدگاه‌های عزیزان‌مان در این جلسه آشناتر شدیم؛ خصوصاً دیدگاه جوانان عزیز که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه کردستان بودند و در حوزه اقدامات مربوط به دادرسی و حقوقی دیدگاه‌های بسیار خوبی داشتند.

وی گفت: در بخشی از جلسه به دیدگاه‌های عزیزان توجه کردم و در بخشی نکاتی را عرض کردم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خانواده معظم شهیدان در کردستان سرمایه عظیمی هستند، تصریح کرد: هر کدام از خانواده شهدا پرچمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و همواره باید مدیران و مسئولان کشوری نسبت به آنها توجه داشته باشند.

وی با اشاره به نشست مسئولان ادارات و سازمان‌ها در شورای اداری استان کردستان گفت: گزارشی را آقای استاندار نسبت به پیشرفت‌هایی در استان مطرح کردند.

آیت‌الله رئیسی افزود: مسئولان مختلفی که آنجا بودند نکاتی را مطرح کردند و نکته بسیار مهم در استان کردستان عبارتست از سلامت اداری در سازمان‌های اداری این استان.

وی با اشاره به لزوم توسعه یافتن استان کردستان اظهار کرد: توسعه‌یافتگی در گرو سلامت اداری، امنیت اقتصادی و رونق تولید است؛ نکته اساسی و محوری در جلسه شورای اداری تضمین سلامت ادارات و سازمان‌ها در استان کردستان است که نکته بسیار مهمی است.

رئیس قوه قضائیه گفت: برخورد جدی با هرگونه مفسده و تخلفی می‌تواند سلامت اداری را تضمین کند.

وی با اشاره به دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان افزود: در این نشست هم دیدگاه‌های آنها را شنیدیم و هم نقطه نظرات قضات و مشکلاتی را که مطرح کردند؛ کارکنان نیز نکاتی را مطرح کردند و توصیه‌هایی کردم که مهم‌ترین توصیه من در این جلسه به دوستان عبارت بود از مهربانی با مردم؛ با اقتدار در مقابل هرگونه فساد و هرگونه جرم برخورد کردن و رفتار مقتدرانه داشتن و عملکرد با تدبیر نکات مهم و قابل توجهی است که در این جلسه تاکید کردم.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: در این جلسه برخی از مشکلات اداری و سازمانی مطرح شد که ما ١٠ هیئت به ١٠ نقطه استان از روز گذشته اعزام کرده بودیم و جلسه شورای عالی قوه قضائیه اینجا در دادگستری تشکیل شد و علاوه بر بررسی‌هایی که نسبت به کاستی‌ها در کار دادگستری و سازمان های وابسته و مشکلاتی که دارند در سطح استان مطرح شد.

وی گفت: در جلسه‌ اینجا بخشی از مشکلات را بررسی کردیم که نتیجه این شد نسبت به مشکل نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند اقدام سریع شود و کاستی‌هایی که در دادگستری بوده سریعاً برطرف شود و بخشی در رابطه با مشکلات مالی بود که از ظرفیت‌های خود قوه قضائیه ٦٠٠ میلیارد ریال به کارهای فوری که در اینجا باید انجام شود، اختصاص داده شد؛ هم نسبت به دادگستری‌ها و هم نسبت به سازمان‌های وابسته به ویژه زندان‌ها و سازمان پزشکی قانونی که مشکلات بیشتری داشتند.

رئیس قوه قضاییه افزود: انشاالله هم از امکاناتی که قوه قضائیه دارد و هم از ظرفیت‌های استانی استفاده شود و هر چه سریع‌تر با یک اقدام جهادی این مشکلات را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که در این سفر قابل توجه است، من روحیه مردم، نشاط مردم و امید به آینده را در مردم بسیار بالا دیدم و احساسم این است که مردم کردستان آنچنان که در مقابل اشرار و ضدانقلاب در منطقه ایستادند، امروز برای دفاع از انقلاب و ارزش‌ها، در جایگاه و سنگر ولایتمداری با همان روحیه نسل اول ایستاده‌اند.

آیت‌الله رئیسی گفت: این روحیه امید و نشاط علیرغم تلاش ضدانقلاب برای ایجاد یأس و نومیدی در مردم بویژه مردم این خطه است اما مردم کردستان تحت تاثیر شایعات و القائات و شبهات ضدانقلاب قرار نگرفته و همچنان با امید به آینده، آینده را بسیار روشن می‌بینند و در این عرصه به این باور و اعتقاد جدی رسیده‌اند که باید با اتکا به خدا و اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود که داشته‌های کمی نیست، تلاش کرد.

وی با بیان اینکه یکی از داشته‌های کردستان داشته‌های مادی است، افزود: ذخایر بسیاری در این استان وجود دارد و داشته دیگر، نیروی انسانی متراکم جوان و کارآمد است که از سرمایه‌های استان کردستان محسوب می‌شود و باید به آن توجه شود.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: ما در دادگستری‌مان اکثر نیروها نیروهای جوان هستند و اکنون در انتصابات تلاش شده به این نیروها بها و میدان داده شود تا کار کنند، ما در جاهایی که به جوانان اعتماد کردیم و میدان دادیم هیچ ضرری نکردیم.

وی گفت: امام(ره) این کار را کردند و مقام معظم رهبری این کار را دارند می‌کنند و ما هم در دادگستری میدان دادن به جوانان کارآمد را دنبال می‌کنیم و در این راه خسارت ندیدیم و منافع بسیاری نیز داشته است.

آیت‌الله رئیسی افزود: امیدواریم نتایج این سفر که در اولین جلسه شورای عالی قوه قضائیه در تهران با حضور آقای استاندار و رئیس کل دادگستری استان کردستان مطرح می‌شود، نتایج مثبتی برای مردم باشد. در آن جلسه هیئت‌های اعزامی به شهرستان‌ها گزارش خود را می‌دهند و این جلسه در تهران به کردستان اختصاص پیدا می‌کند و موضوع کردستان از دستور کار خارج نمی‌شود تا وقتی که مشکلاتی که اینجا موجود هست و برخی از کمبودها را در عمل رفع کنیم و تا وقتی که رئیس کل دادگستری استان اعلام کند مشکلات مرتفع شده و گام‌های بعدی را بتوانیم برداریم.

وی با اشاره به بازدید خود از زندان سنندج خاطر نشان کرد: با تعداد قابل توجهی از زندانیان گفت‌وگو داشتم، سرزدن به زندان توسط مسئولان عالی شاید کمتر اتفاق افتاده و یا به دلیل مشغله‌ای که امثال بنده دارند کمتر اتفاق می‌افتد؛ در اینجا فرصتی شد به زندان سر بزنم و سخن زندانیان را بشنوم که به نکاتی برخورد کردم که آن نکات نیز به نظر من قابل توجه است و هم تسریع در رسیدگی به پرونده زندانیان نکته مهم و قابل توجهی است و هم وضعیت و شرایط زندان که البته بخش‌هایی که ما دیدیم توسعه قابل توجهی پیدا کرده بود به نحوی که طبقه‌بندی کاملاً در زندان اجرا شده بود.

رئیس قوه قضائیه گفت: ما معتقدیم وضعیت زندان باید بهتر از این باید باشد که در این جهت نیز باید تلاش شود.

توسعه‌یافتگی در گرو سلامت اداری، امنیت اقتصادی و رونق تولید است/نکته اساسی و محوری در جلسه شورای اداری کردستان تضمین سلامت ادارات و سازمان‌ها در استان است/برخورد جدی با هرگونه مفسده و تخلفی می‌تواند سلامت اداری را تضمین کند/اختصاص ٦٠٠ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی کردستان

 

میزان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار