بارش باران تابستانی در اندیکا و دهدز در استان خوزستان ، عصر چهارشنبه هوای این دو منطقه در جنوب گرم کشور را طراوت بخشید .
کد خبر: ۷۷۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 14 August 2019

محسن البرزی بخشدار دهدز اظهار داشت: میزان دقیق بارش باران در دهدز کمتر از یک دهم میلیمتر گزارش شده است اما همین مقدار نیز برای تلطیف هوای این بخش کافی بود. 

وی با بیان اینکه  بارش باران آن‌هم در اوج گرمای مردادماه، موجب خوشحالی مردم دهدز شد، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی استان احتمال بارندگی‌های پراکنده تا عصر جمعه در نقاط شمالی خوزستان دور از ذهن نیست.

دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و ۳۲۱ کیلومتر مربع دارای جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر است که در سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی متشکل از ۱۰۳ روستا زندگی می‌کنند. 

این بخش به دلیل واقع شدن در نقطه‌ای کوهستانی، در فصل‌های پاییز و زمستان شاهد بارش باران و برف زیادی است.

 دومین بارش تابستانی در اندیکا 

امروز که بیشتر مناطق استان رطوبت و دمای نسبتا بالایی را تجربه کردند در شهرستان اندیکا دومین باران تابستانی به هوای برخی مناطق این شهرستان طراوت تازه ای بخشید.

این بارندگی مناطقی از شهرستان اندیکا را از بعد از ظهر روز چهارشنبه گزارش شده و همچنان ادامه دارد.

هر چند شهرستان اندیکا از داشتن ایستگاه هواشناسی و اداره هواشناسی بی بهره است اما بنا به گزارش منابع محلی در منطقه تاراز،کتک،للر و چلو بیش از یک ساعت بارندگی گزارش شده است.

شهرستان اندیکا از شهرهای شمالی استان خوزستان است که از تنوع آب وهوایی واقلیم خاصی برخوردار است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان آسمان خوزستان تا ۲۴ ساعت آینده کمی تا قسمتی ابری و در نیمه شرقی و شمالی استان گاهی رشد ابر، احتمال بارش پراکنده،  رعد و برق و تندباد لحظه ای و در نیمه غربی در بعضی ساعات همراه با وزش باد متوسط پیش بینی می‌شود.

در این مدت وزش تندباد موقتی به ویژه در نیمه غربی خوزستان وجود خواهد داشت که احتمال گرد و غبار موقتی و محلی در این مدت دور از انتظار نیست.

در ۲۴ ساعت گذشته  آبادان با ۴۸.۳ و دهدز با ۲۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۷.۶ و حداقل ۲۸.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

میزان رطوبت در صبح روز سه شنبه در ماهشهر ٧٨، هندیجان ٧٧، بستان ٧٠، اهواز ٦٣، شوش ٥٨، صفی آباد دزفول ٥٥ و شادگان٥٠ درصد اعلام شد

منبع: ايرنا
برچسب ها: اندیکا ، دهدز ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار