رئیس خانه فرهنگ آب اصفهان گفت: همایش ردپای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب برای نخستین بار در استان اصفهان در اردستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 14 August 2019

به گزارش تابناک، زهره تشیعی ظهر امروز(چهارشنبه) در همایش بانوی آب در اردستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان نقش عمده‌ای در بحث مدیریت آب دارند و بیشترین مصرف آب در بحث خانگی اتفاق می‌افتد پویش مردمی تحت عنوان بانوی آب برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است در کل استان اصفهان این برنامه برگزار شده و قرار است تا پایان سال در کل استان برگزار شود، افزود: این جلسات با محوریت زنان شاغل و خانه‌دار برگزار می‌شود و هدف آن اصلاح الگوی مصرف و آموزش مدیریت مصرف به زنان است.

رئیس خانه فرهنگ آب اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور شرکت آبفا استان اصفهان با تأسیس خانه فرهنگ آب از سال ۹۵ روی فرهنگ اصلاح الگوی مصرف فعالیت می‌کند که یکی از جامعه‌های هدفمان بانوان هستند. اقشار مختلف مردم جامعه بعضاً تحت آموزش مصرف بهینه آب در خانه فرهنگ آب قرار می‌گیرند، اما در این میان بانوان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند چرا که هم تأثیرپذیری خوبی دارند و از طرفی می‌توانند بر روی افراد دیگر تأثیرگذار باشند.

تشیعی با بیان اینکه یکی از وظایف خانه فرهنگ آب استان اصفهان برنامه‌ریزی برای آموزش شهروندان است، گفت: خانه فرهنگ آب استان در سه سال گذشته بیش از ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان را آموزش داده است و جامعه هدف خانه فرهنگ آب خردسالان و نوجوانان هستند.

وی با بیان اینکه خانه فرهنگ آب استان اصفهان سال گذشته حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز در کل استان را آموزش صرفه‌جویی آب داده است، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان امروز، بهره‌برداران، مدیران و تصمیم سازان آینده در خصوص مدیریت مصرف آب هستند، بر این اساس یکی از اهداف مهم در خانه فرهنگ آب آموزش به دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی است.

رئیس خانه فرهنگ آب اصفهان اضافه کرد: با توجه به اقدامات فنی و فرهنگی که اداره کل آب و فاضلاب استان انجام داد سال گذشته حدود ۷ درصد میزان مصرف آب را کاهش دادیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار