احمدی‌زاده بیان کرد: هیچ یک از دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی حق ندارند از اموال بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی کاندیدایی خاص استفاده کنند.
کد خبر: ۷۷۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 14 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید احمد احمدی‌زاده، افزود:برای تامین سلامت و امنیت انتخابات به ویژه در حوزه زیرساختی، گلوگاه‌ها و مشکلاتی را که در انتخابات گذشته به عنوان تهدید وجود داشته شناسایی و مسدود و رفع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به همین منظور کمیته‌ای برای شناسایی این تهدیدها و مشکلات در استان تشکیل شده که ضمن بررسی مشکلات انتخابات گذشته، در فرصت باقیمانده تا انتخابات دوم اسفند ۹۸ نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد.

او با اشاره به شکل‌گیری ستاد انتخابات فارس و همچنین کمیته‌های چهارگانه آن ادامه داد:برای بررسی مسائل و هماهنگی بیشتر مجموعه‌های دست‌اندر کار برگزاری انتخابات، چهار جلسه این ستاد در استان تشکیل شده است.

احمدی‌زاده، امنیت و سلامت انتخابات را از وظایف ذاتی وزارت کشور برشمرد و گفت: برای تحقق این مهم در استان اقدام به تشکیل ستاد امنیت انتخابات کرده‌ایم و متناسب با شرایط هر شهرستان با لحاظ سوابق انتخابات گذشته در این زمینه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها برای برگزار انتخابات پیش‌رو گفت: باید فضایی ایجاد شود که همه گروه‌ها و جریان‌هایی که در نظام تعریف شده اند و زیر چتر نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند بتوانند در عرصه رقابت حضور یابند.

احمدی‌زاده اضافه کرد: قطعا اگر رقابت قوی و چشمگیر در انتخابات وجود نداشته باشد مشارکت حداکثری مردم را هم نخواهیم داشت.

وی افزود: مشارکت حداکثری که مطالبه رهبر معظم انقلاب، نظام و رئیس جمهوری است می‌تواند قدرت چانه زنی ما را در سطح بین‌الملل افزایش و اقتدار نظام را در داخل و خارج نشان دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین به دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات استان از جمله فرمانداران و بخشداران توصیه کرد که بحث قانونمندی، بی‌طرفی و جانبداری نکردن را مد نظر قرار دهند.

احمدی‌زاده بیان کرد: هیچ یک از دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی حق ندارند از اموال بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی کاندیدایی خاص استفاده کنند.

وی درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات در استان هم گفت: این آمادگی در استان وجود دارد که در صورت موافقت شورای نگهبان انتخابات در کل استان و در غیر این صورت چند شهرستان به شکل تمام الکترونیک برگزار شود.

او اظهار داشت: وزارت کشور نگاه خوبی به بحث برگزاری تمام الکترونیک انتخابات دارد چرا که به کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان و افزایش اعتماد مردم به مجریان انتخابات کمک می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس همچنین ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی اعضای هیات نظارت استان نیز مشخص شوند.

احمدی‌زاده، شور و نشاط انتخاباتی را خواسته‌ای عمومی دانست و افزود: ایجاد این شور و نشاط باید در یک چارچوب درست باشد نه اینکه کاندیداهای نمایندگی مجلس بخواهند با دادن وعده و وعیدهای غیر ممکن و خلاف واقع نظر و رای مردم را جلب کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان، دوم اسفند ۹۸ در کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار