رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد از اینکه درآمد مردم اصفهان از بخش گردشگری اکنون 6 درصد پیش بینی شده است، گفت: در این شرایط باید در تمام ابعاد از جمله هتل‌ها، مردم، اهالی رسانه و مسئولان بخش خصوصی و دولتی وارد گود شوند.
کد خبر: ۷۷۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 13 August 2019
مسعود گلشیرازی با بیان اینکه تحریم‌ها از سال گذشته اثر خود را بر اعداد و آمار صادرات گذاشت، گفت: با بالا رفتن نرخ دلار شاهد افزایش صادرات در کشور بودیم، اما در ربع سال گذشته اندکی از میزان صادرات کم شد.
 
 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های تیم حاکم بر اتاق نهم شاخص مداری است، گفت: نخستین مؤلفه شاخص مداری، شاخص‌های مالی و هزینه‌ای اتاق بازرگانی است که هزینه کردهای اتاق باید متناسب با این برنامه‌ها باشد، همچنین حسابرسی اتاق به صورت سالانه انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: اتاق نهم اصفهان به دنبال هیاهو نیست، چراکه اقتصاد با هیاهو فاصله دارد و بر مبنای اعداد، ارقام و شفافیت است.
 
گلشیرازی همچنین در خصوص پروژه برند شهری اصفهان، اظهار کرد: برند شهری اصفهان یکی از زیرساخت‌های توسعه گردشگری است و با توجه به شرایط جنگ اقتصادی کشور و همچنین مطابق با اکوسیستم اقتصادی اصفهان، موضوع برند و برند شهری مورد تاکید قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته سهم اصفهان از گردشگر خارجی 350 هزار نفر بود، تصریح کرد: برند شهری جامعه دوم هدف صادراتی استان یعنی گردشگران است، بنابراین نیازمند حمیت اجتماعی در جذب گردشگر هستیم.
 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه طبق برنامه گردشگری و سند 1404 باید از 25 میلیون گردشگر کشور سهم اصفهان پنج میلیون گردشگر باشد، ادامه داد: با احتساب جمعیت پنج میلیون نفری برای استان، اگر هر گردشگر 250 دلار آورد ارز داشته باشد، سرانه درآمدی مردم از بخش گردشگری 250 دلار خواهد بود.
 
گلشیرازی خاطرنشان کرد: در قالب پروژه برند شهری می‌توان با جذب گردشگر مطابق با شرایط ملی، فرهنگی و مذهبی خود، درآمد سرانه استان را در این حوزه افزایش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار