تابناک: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کشف و ضبط باند قاچاق چوب و ذغال در محمد آباد بخش مرکزی آران و بیدگل خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 15 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا شفیعی، افزود: با همکاری نیروهای کلانتری سفیدشهر و فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، باند قاچاق چوب و ذغال تاغ در روستای محمدآباد کویر شهرستان آران و بیدگل کشف شد.

وی اظهار کرد: این متخلفین اقدام به حمل دو تن چوب قاچاق با دو خودرو نیسان و پراید از روستای حسین آباد به سمت روستای محمدآباد کویرکرده بودند که با تعقیب و گریز نیروهای کلانتری و یگان حفاظت در روستای محمدآباد کویر دستگیر شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل ادامه داد: در ادامه بازرسی‌ها چهار کوره تولید ذغال نیز که توسط این باند هدایت می‌شد کشف شد.

شفیعی خاطر نشان کرد :در راستای اجرای ماده 43 فصل جرائم و مجازات‌های قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده 48 همین فصل از قانون که به ممنوعیت بریدن و ریشه کن کردن بوته‌ها و خارها و درختچه‌های بیابانی و کویری و کوهستانی در مناطق کویری و بیابانی و حمل چوب و هیزم و ذغال در تمام نقاط کشور بدون مجوز حمل اشاره دارد.

وی گفت: شهرستان آران و بيدگل یکی از شهرستان‌هاي کویری استان اصفهان است و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از سال 1349 تا کنون با اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی اقدام به کاشت گونه‌های بیابانی به منظور جلوگیری از هجوم ماسه‌های روان به مناطق مسکونی جهت تامین امنیت زندگی برای همشهریان کرده است .

وی اضافه کرد: حفظ و نگهداري اين جنگل‌ها توسط مسئولان و عموم مردم به دليل كويري بودن و هجوم شن‌های روان در منطقه از اهميت بسيار ويژه‌اي برخوردار است که به منظور حفظ آن ضروری است دست سودجویان و متخلفین قاچاق چوب از این عرصه‌ها کوتاه شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار