در آستانه اعیاد قربان و غدیر خم آئین کلنگ زنی سه پروژه عمرانی در «شهر اندیشه» برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 11 August 2019

به گزارش تابناک تهران، مراسم کلنگ زنی ۳ پروژه عمرانی شهر اندیشه با حضور محمد محمودی شاه نشین، نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، نوراله طاهری فرماندار شهریار، حجت الاسلام بابائیان امام جمعه شهر اندیشه ، بهروزکاویانی شهردار اندیشه و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان شهریار و اعضای شورای اسلامی شهر اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شهردار اندیشه طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم وهمچنین  گرامیداشت روز خبرنگار گفت: توزیع عادلانه خدمات و امکانات در همه فازهای شهر اندیشه از تاکیدات شورا و شهرداری بوده که در همین راستا امروز شاهد کلنگ زنی از سه پروژه بزرگ عمرانی هستیم.

بهروز کاویانی به کیفیت اجرا این پروژه ها اشاره کرد وافزود: در برنامه های شورا و شهرداری سعی شده است که شهر اندیشه به قطب فرهنگی، گردشگری و ورزشی تبدیل شود که به همین منظور و با استفاده از ظرفیت مشاورطرح های رتبه یک کشوری، بحث کیفیت اجرای پروژه مورد تاکید بوده است.

۷۲ درصد بودجه شهرداری اندیشه در بخش عمران هزینه شده است

وی اختصاص ۱۰۰درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه عمران را یکی از اقدامات خوب مجموعه شورا و شهرداری اندیشه دانست و افزود: بحث اختصاص ارزش افزوده  به حوزه عمران همواره از دغدغه های نماینده مردم در مجلس بود که ۱۰۰ درصد حدود ۴۵ میلیارد تومان ارزش افزوده ای که به شهر اندیشه تعلق گرفت در زمینه عمران هزینه شده  و همچنین از ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری حدود ۷۲ درصد در بحث عمران و ۲۸ درصد در هزینه جاری گنجانده شده است که به مراتب بیشتر از ارزش افزوده نیز در اقدامات عمرانی استفاده شده است .

کاویانی در ادامه به مشخصات سه پروژه کلنگ زنی شده اشاره کرد وگفت: اندیشه ظرفیت و پتانسیل های لازم برای رشد در زمینه های مختلف فرهنگی ، ورزشی و گردشگری را دارد که در همین راستا دهکده ورزشی شهر اندیشه در فاز ۵، ورزشگاه شهدای اندیشه در فاز۲ و در سرای بانو در فاز ۳ امروز کلنگ زنی شد.

شهردار اندیشه گفت: فاز اول مجموعه دهکده ورزشی اندیشه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع  و در ۴ سالن کشتی ، ورزش های رزمی ، بدنسازی بانوان و آقایان طراحی شده است ، در فاز های بعدی این پروژه خانه ژیمناستیک ، ۲ استخر شنا ، پارکینگ و خوابگاه و کلیه استانداردهای لازم و مورد تائید اداره ورزش و جوانان لحاظ شده است ، اعتبار اولیه این پروژه مبلغ ۶۰ میلیارد ر یال میباشد .

وی یاد آورشد : ورزشگاه شهدای اندیشه واقع در فاز ۲ از مجموعه ورزشی بزرگی خواهد بود که در زمینی به مساحت ۲۴۷۰ مترمربع و با اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد ریال و در یک سالن کشتی ، یک سالن ورزشهای رزمی و سالن بدنسازی بانوان و آقایان طراحی شده است که این مجموعه در زیباشهر اندیشه برای جانبازان و معلولین مناسب سازی شده است تا این قشر کم توان هم بتوانند از امکانات ورزشی بهره مند شوند.

شهردار اندیشه ادامه داد : در فاز ۳ اندیشه مجموعه سرای بانو در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد که این مجموعه عظیم جز پروژه های شاخص شهر اندیشه و به لحاظ دارا بودن امکانات ویژه در استا ن تهران خاص خواهد بود ، سرای بانو دارای کتابخانه ، کلاسهای آموزشی ، مهد کودک ، گالری و کلیه امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی لازم را دارد.

وی گفت: امیدواریم در آینده به سمت و سویی حرکت کنیم که در حوزه ورزش و فرهنگ شاهد افزایش سرانه ها باشیم و همچنین در اجرای پروژه ها با سایر شهر ها متفاوت باشیم.

اعتبارات شهری در همه فازهای اندیشه به طور مساوی توزیع شده است

در ادامه این مراسم فرماندار شهریار به سخنرانی پرداخت و گفت: اندیشه شهر جدیدی است که همه موازین شهرسازی در آن رعایت شده است و این شهر را از سایر شهرها متفاوت کرده است ،لذا هر پروژه ای هم که اجرا میشود باید متفاوت از پروژه های دیگر باشد .

نوراله طاهری دراین باره اظهار داشت : شهر اندیشه از شهرهای جدید منحصر به فرد کشور است که باید همه شهروندان در حفظ زیبایی های این شهر زیبا بکوشیم.

طاهری ضمن تقدیر از مدیریت شهری به جهت توزیع عادلانه امکانات شهری در همه سطح شهر ادامه داد : توزیع اعتبارات شهری در همه فازهای اندیشه چه توسط شهرداری و چه توسط شرکت عمران که به طور مساوی صورت گرفته است نگاه ویژه ای از سوی مدیران را نشان می دهد.

وی افزود : جامعه امروز ما ، نیاز شدید به نشاط اجتماعی دارد و با احداث این پروژه ها و همچنین استقبال گرم شهروندان این نیاز به شهر تزریق می شود .

پروژه ها در راستای فرهنگ سازی در زمینه های ورزشی و تفریحی کلنگ زنی شد

رئیس شورای اسلامی شهر اندیشه نیز در این مراسم گفت: فلسفه برنامه ها و پیشنهادهای از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اندیشه فلسفه فرهنگ سازی در زمینه های مختلف ورزشی ، تفریحی و فرهنگی و آموزشی و در آخر بالا بردن سطح امنیتی شهروندان است.

صادق جعفری افزود : امروزکلنگ زنی این پروژه ها جشن بزرگی برای شهروندان شهر اندیشه بود و خدا را شاکریم که توانسیتم به اندک وعده هایمان جامه عمل بپوشانیم لذا امیدوارم روزی که شاهد بهره برداری از این مجموعه ها خواهیم بود و شهروندان و فرزندان ما راضی و خوشحال از این طرح ها بودند را جشن بگیریم ، امید است با همراهی شهروندان و پشتوانه مسئولان اقدامات بتوانیم در ارائه خدمات به شهروندان موفق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار