مدیرکل ارشاد استان یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مسئولان یزد بستری فراهم کنند تا خبرنگاران در آن نقش آفرینی بهتر و بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۷۷۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 11 August 2019

به گزارش تابناک یزد، مجید جوادیان زاده، شنبه شب در مراسم جشن روز خبرنگار که در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید نگاهی نو به خبرنگاران داشته باشیم و اگر بپذیریم که جامعه ما و جامعه محلی یزد در حال یک تحول و پشت سر گذاشتن توسعه است، قهرمان این توسعه خبرنگاران هستند.

وی از خبرنگاران به عنوان قهرمانان اجتماعی دوره گذار یاد کرد و افزود: خبرنگاران در شرایطی که مردم در این گذار در سردرگمی به سر می برند، خبرنگاران پیشران توسعه هستند و بسیاری از موضوعات را شفاف می کنند و ابعاد مختلف یک موضوع را واکاوی می کنند.

جوادیان زاده یادآور شد: امروز نمودارهای اقتصادی و فرهنگی همین جامعه نشان دهنده این است که جامعه در حال یک پالایش بزرگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: جامعه امروز ما نیاز به یک سواد فرهنگی و اجتماعی دارد که این نیاز را خبرنگار تامین می کند.

وی عنوان کرد: امروز تحول در رسانه آنقدر زیاد است که واقعیت رسانه فرسنگ ها از تئوری رسانه جلوتر افتاده و دیگر نمی توان تعریفی جامع از آن ارائه داد.

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: امروز مفهوم شهروند خبرنگار در جامعه ما، برای رسانه شرایطی فراهم کرده که یک واقعیت پیچیده و پنهان را پشت خود دارد و برای اینکه یک شهروند موفق باشیم، اساساً لازم است مهارتهای خبرنگاری را بدانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب برندهای ملی و جهانی توسط یزد نظیر شهر جهانی، پایتخت کتاب ایران و ... بیان کرد: برای جهانی کردن این برندها نیاز به حضور و فعالیت خبرنگاران داریم و معتقدیم خبرنگاران باید مرزها را بگشایند.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان استان یزد بستری برای نقش آفرینی هر چه بهتر و بیشتر خبرنگاران این استان فراهم کنند.

به گزارش مهر، این مراسم از سوی خانه مطبوعات یزد با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار