فرماندار کاشان از معرفی کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور در سال ۹۹ با نظر مساعد معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 08 August 2019

علی اکبر مرتضایی گفت: از آنجا که کاشان به شهر دارالمومنین و شهر نهج البلاغه معروف و مشهور است و این مهم نشان دهنده قدمت دین و مذهب در این منطقه است، پیشنهاد کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور به مسئولان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه شخصیت‌ها و اندیشمندان بسیاری از خطه کاشان سرآمد بوده اند، افزود: این مشاهیر کاشانی در زمینه‌های فقه، اصول، روایات، ادبیات، شعر، ریاضی، خوش‌نویسی و نقاشی شهره عام و خاص هستند  که خواجه نصیرالدین طوسی، ملا حبیب الله شریف و غیره از جمله این افراد هستند.

فرماندار کاشان ضمن تاکید بر راه‌اندازی انجمن خیرین و فعالان قرآنی در این شهرستان ابراز داشت: کاشان شهر مردم است و حضور خیران متعدد در این منطقه باعث شده است تا این کشور از لحاظ اقتصادی و پویایی و نشاط حتی از برخی از مراکز استان های کشور نیز در وضعیت مطلوب تری قرار داشته باشد و بر همین اساس پیشنهاد می شود تا انجمن خیرین و فعالان قرآنی در کاشان راه اندازی شود.

وی با  تاکید بر اینکه باید زمینه برپایی نمایشگاه قرآن مهیا شود، گفت: از آنجا که شهرستان کاشان تجارب موفق و خوبی در زمینه برپایی نمایشگاه های مختلف استانی و کشوری کتاب داشته است برپایی نمایشگاه بزرگ قرآنی در این منطقه به شدت احساس می شود و بر همین اساس لازم است تا شرایط برپایی چنین نمایشگاهی در کاشان مهیا شود.

مرتضایی از پیشنهاد معرفی کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران به معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خبر داد و افزود: در نشست معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران مسئولان موسسات فرهنگی قرآنی منطقه شمال استان اصفهان، این پیشنهاد ارائه و با نظر مساعد معاون وزیر فرهنگ ارشاد، کاشان در سال ۹۹ به عنوان «پایتخت نهج البلاغه» معرفی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار