کد خبر: ۷۷۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 08 August 2019

 امروز روز خبرنگار است، اما همچون روز‌های دیگر

به گزارش تابناک،برای ما خبرنگاران، امروز مثل روز‌های دیگر است، نه خبر تعطیل می‌شود، نه کار و نه عکاسی؛ نه مصاحبه، نه جنجال و نه سوژه یابی، کار‌ها پابرجاست، هم خبر ارسال می‌شود، هم ویراستار مشغول بکار است و هم عکاس دنبال سوژه و...!

روز خبرنگار است و به ما خبرنگاران می‌گویند: «خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند، خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند، خبرنگاران قشر تأثیرگذار در سطح کلان هستند، خبرنگاران خوب هستند، خبرنگاران امید جامعه هستند، خبرنگاران باید باشند که جامعه بیدار باشد، اگر خبرنگاران نباشند جامعه توسعه پیدا نمی‌کند، خبرنگاران باید باشند تا راهکار‌های پیشرفت در سطح کلان مطرح شود و...!» و این جملات چقدر تکراری است.

اما همین خبرنگاران طی ایام سال اگر نقدی داشته باشند، می‌شوند دلواپس و اگر تجلیل کنند می‌شوند باج گیر، پس به تبریک‌های این روز دل نمی‌بندیم چراکه تیتر امروز روزنامه ها، کاغذ باطله‌های فرداست.

برای ما خبرنگاران، امروز مثل روز‌های دیگر است، نه خبر تعطیل می‌شود، نه کار و نه عکاسی؛ نه مصاحبه، نه جنجال و نه سوژه یابی، کار‌ها پابرجاست، هم خبر ارسال می‌شود، هم ویراستار مشغول بکار است و هم عکاس دنبال سوژه و...!

امروز فقط در تقویم صاحب اسم و رسم شدیم، امروز تجلیل می‌شویم، گل و لوح تقدیر می‌گیریم، اما غافل از اینکه همه روزها، روز خبرنگار است، امروز به چند مراسم دعوت می‌شویم، چشم بیدار جامعه می‌شویم، با وجدان و صادق‌ترین می‌شویم و توصیفاتی که نگویم بهتر است ...، اما همه می‌دانیم که این‌ها تعارفی بیش نیست، که نه دردی را از ما دوا می‌کند و نه از مردمی که مثلاً چشم بیدارشان هستیم.

امروز بجای تجلیل و حرف‌های تعارفی، شاید بهترین فرصت باشد که فکر کنیم متوسط حقوق یک خبرنگار چقدر است؟ و در کجای خط فقر هستند؟

امروز بهتر است فکر کنیم که کارِ خبر روز و شب ندارد، به دل مناطق پُر خطر باید رفت، برای یک گفتگو به اندازه مو‌های سر باید تماس گرفت و شاید اصلا پاسخی نیز دریافت نشود و یا مخاطب بگوید فعلا کار دارم...، گاهی در یک سوژه غرق می‌شویم، گاهی با این سوژه‌ها میخندیم و گاهی اشک میریزم و گاهی هم باید جان را به خطر انداخت همچون شهید صارمی.

خبرنگاری جزئ از مشاغل سخت است، پس منصفانه به این قشر نگاه کنیم و ببینیم مشکلات روزمره آنان و رسانه‌هایشان چیست...! ببینیم آینده آن‌ها و فرزندانشان بکجا قرار است برسد ...!

امروز بیش از آنچکه در این ایام به تجلیل و تقدیر نیاز داشته باشند، نیازمند و مشتاق شناخت و درک جایگاه شغلی و حرفه‌ای و توجه به ضروریات‌شان هستیم، موضوعی که در این سال‌ها با توسعه رسانه‌های جمعی و افزایش نفوذ فضای مجازی، بیش از گذشته نیازمند توجه است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار