رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که تمام تهدیدها و حرکت هایی که در داخل و خارج از مرزها و فرامنطقه ای صورت می گیرد رصد ، کنترل و توسط کارشناسان اطلاعاتی ما تحلیل می شود،‌گفت: برهمین اساس نیروهای مسلح ایران اسلامی هیچگاه غافلگیر نمی شوند.
کد خبر: ۷۶۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 08 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛امیر سرتیپ  احمدرضا پوردستان با بیان این که فرهنگ مقاومت ایران با عبور از مرزها، کشورهای منطقه را هم تحت الشعاع خود قرار داده و آمریکا در موضع ضعف قرار گرقته است اضافه کرد: با تدابیر و هدایت های حکیمانه رهبری و حضور ملت مومن و انقلابی در صحنه و پا در رکاب و انگشت روی ماشه بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ایران از استحکام، قوت و قدرت بالایی برخوردار است.

پوردستان تاکید کرد:  با همت جوانان و تدبیر رهبر معظم کل قوا ، پرچم اسلام در سراسر گیتی در آینده نزدیک به اهتزاز درمی آید و شاهد فروپاشی آمریکا خواهیم بود.

 پوردستان همچنین با اشاره به کلامی از حضرت علی(ع) با این مضمون که "از دشمنت پرهیز کن بویژه دشمنی که با تو از در صلح و دوستی وارد می شود" گفت: تا دیروز، دشمن مترصد فرصتی برای بمباران تاسیسات هسته ای و راه اندازی غائله ای بود و امروز آمده و می گوید می خواهد با شما دوست شود.

وی گفت : طبق فرموده حضرت علی (ع ) ، وقتی دشمن می خواهد با شما دوستی کند خیلی باید مراقب باشید.

پیروزی انقلاب تمام معادلات آمریکایی ها را بر هم زد
پوردستان بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ برای آمریکایی ها یک شوک سیاسی و ژئوپلتیک بود و تمام معادلات آنها را بر هم زد و گیج کرد.
وی در ادامه به وقایع دوران جنگ سرد و دو قطبی شدن جهان اشاره کرد و گفت: در آن دوران فاتحان جنگ یعنی آمریکا و شوروی، جهان را بین خود تقسیم کردند و ایران مهمترین قمر آمریکا بود که مزیت های زیادی برایش ایجاد می کرد.

پوردستان با اشاره به مزیت های ایران اعم از قرار گرفتن در شمال آبراه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان که به آمریکایی ها امکان کنترل صادرات نفت را می داد ، افزود: در آن زمان برای کشورها سهمیه ای مشخص شده بود که بر اساس آن باید استفاده می کردند و اگر بیش از آن می شد، جلوی صادرات را می گرفتند.

وی همچنین به مزیت همسایگی ایران با شوروی سابق با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها تمام مدارهای جاسوسی خود را در شوروی مستقر کرده بودند که علاوه بر شنود تمام مکالمات، تمام پروازها را هم زیر کنترل رادارهای خود داشتند.

پوردستان با برشمردن برخی دیگر از مزیت های ایران برای آمریکایی ها ادامه داد: کشور ما بازار محصولات آمریکایی، ژاندارم و جبهه جلویی ناتو مقابل ورشو بود که با پیروزی انقلاب اسلامی تمام این مزیت ها از آمریکایی ها گرفته شد که امروز برای جاری کردن مجدد این مزیت ها خود را به هر دیواری می زند.

وی افزود: درد و نگرانی اصلی آمریکا نه تنها این بلکه انقلاب اسلامی بود که با خود ادبیاتی جدید مانند استقلال، آزادی، مردمسالاری و جکومت دینی و نفی سلطه را به همراه آورده بود و آمریکایی ها می دانستند که این ادبیات از حوزه مرزهای جغرافیایی ما هم خارج شده و حتی کشورهای منطقه را تحت الشعاع قرار می دهد. به همین سبب از ۲۲ بهمن ۵۷ به بعد اقدام های براندازی این انقلاب را راه انداخت.

پوردستان تصریح کرد: رفتار آمریکا با نظام نوپای ایران، رفتار براندازی و سرنگونی نظام با راه اندازی توطئه های مکرر بود. ابتدا کشور ما را تحریم اقتصادی کرد و تمام کریدورهای اقتصادی و بازرگانی را هم به روی کشور ما بستند.

راهبرد منزوی سازی آمریکا برای ایران

وی در ادامه به برخی وابستگی های کشور پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: راهبرد آمریکایی ها در خصوص شوروی سابق منزوی سازی بود که اجازه نمی دادند بین این کشور و کشورهای غربی تعاملی برقرار شود. این راهبرد را در مقابل ما هم ایجاد کردند.

 پوردستان به  اقدامات منافقین در کشور اعم از ترور و بمب گذاری ها اشاره کرد و افزود: اینها هم ۱۸ ماه کشور را درگیر کردند و به نتیجه نرسیدند.

وی گفت: منافقین ، صدام را برای حمله به ایران تطمیع و کشور را درگیر کردند اما ملت ایران با صبر، مقاومت، پایداری و تبعیت از فرامین امام توانست آمریکا را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارد.

پوردستان به فروپاشی شوروی سابق اشاره کرد و گفت: در آن زمان یکی از مووسسات آینده پژوهی آمریکا یک تئوری را مطرح کرد مبنی بر این که درست است قطب شوروی از بین رفته اما قطب دیگری در حال شکل گیری است که اگر آمریکا به آن نپردازد با چالش روبه رو می شود که همانا قطب جهان اسلام با زمینه سازی انقلاب اسلامی در ایران است.

وی افزود: آمریکایی ها به این باور رسیدند که فرهنگ انقلاب اسلامی که فرهنگ مقاومت و جهاد است از کشور خارج شده و کشورهای منطقه را هم تحت الشعاع قرار می دهد به همین سبب به این نتیجه رسیدند که برای جلوگیری از شکل گیری آن حادثه ۱۱سپتامیر را راه اندازی کردند.

پوردستان گفت: بعد از حوادث سال ۲۰۰۱ اینها با همراهی ۳۰کشور، ۱۸۰هزار نیرو و چند صد فروند هواپیما و بالگرد برای گرفتن افغانستان و عراق نیامده بودند بلکه قصد اصلی آمریکایی ها حمله به ایران بود اما مشاهده کردند که این کشور، رهبری هوشمند و دشمن شناس دارد که به زیبایی سکانداری می کند و ملتی پشت سرشان ایستاده که پا در رکاب و آماده هستند. به همین سبب اگر چه ۱۴ سال اطراف ما بودند اما نتوانستند حمله کنند.

وی با اشاره به هم مرزی ایران با نیروهای آمریکایی در مرزهای کشور با عراق، افغانستان، خلیج فارس و دریای عمان گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران سبب شد که نتوانند کاری کنند و ناچار به عقب نشینی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار