نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: خبرنگاران رسانه های استان یکی از بازوان پیشرفت جامعه هستند که با تولید محتوای خوب در این مسیر میتوانند جریان ساز باشند.
کد خبر: ۷۶۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 07 August 2019

به گزارش تابناک تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار هیأت مدیره تشکل‌های صنفی رسانه و مطبوعات استان با بیان اینکه خبرنگاران آذربایجان شرقی کم حاشیه ترین قشر جامعه هستند، گفت: روز خبرنگار روز تجلیل از فعالان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است تا نگاه ها به سوی اطلاع رسانی و خبر جلب شود.

امام جمعه تبریز افزود: اگر چه مشکلات معیشتی، شغلی و صنفی در این حرفه بسیار است اما اعتقاد و اعتماد عمومی به این قشر، رنج های آن را شیرین میکند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران دیدبانان آگاهی جامعه هستند، ادامه داد: روز خبرنگار یادآور مجاهدت های انسان بزرگی است که در مسیر دفاع از نام و خاک ایران به شهادت رسیده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر بازیابی جایگاه و اهمیت مطبوعات و رسانه های استان گفت: حمایت و پشتیبانی مسئولان استان میتواند توانمندی های خبرنگاران و روزنامه نگاران تبریزی را بیش از گذشته بروز و ظهور دهد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جریان سازی و تولید محتوا می تواند جایگاه خبرنگاران را ارتقاء دهد، گفت: با گسترش توجهات به فضای مجازی، آفت کم توجهی به رسانه های مکتوب بیشتر شده که در راستای رفع آن باید جریان سازی فرهنگی با حساسیت جدی دنبال شود.

وی همه رسانه ها را بازوان پیشرفت جامعه در سطح ملی و استانی دانست و گفت: رسانه ای موثر و کارآمد است که با اجتناب از بی تفاوتی در راستای تنویر افکار عمومی قدم بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر کنش فعال و هوشمند به چالش های اجتماعی از سوی فعالان رسانه ای اظهار داشت: رسانه در دفاع از اصل نظام و انقلاب نباید لکنت بگیرند و کم کار باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ثبات، امنیت داخلی، پیشرفت ها و ارتقاء جایگاه بین المللی کشورمان را مرهون مجاهدت های مردم و نیروهای مسلح هستیم، گفت: رسانه ها باید گذشته پر افتخار، عزتمند و مقتدر ملت ایران را با قلم خود به جامعه بازگو کنند‌.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش پذیری رسانه ها در تمامی عرصه ها اظهار داشت: تقویت باورهای مردم و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در شرایط فعلی که دشمن در صدد ترویج فرهنگ غلط غرب است باید یکی از محورهای جریان سازی رسانه ای باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی رسانه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: منشور تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ۵۰ سال آینده نظام است که باید رسانه ها به صورت جهادی برای تحقق آن وارد عمل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه منشور راهبردی گام دوم انقلاب مخاطب خاصی دارد، تصریح کرد: ملت ایران به ویژه جوانان اصلی ترین نقش آفرین این بیانه هستند که رسانه هم باید در این مسیر در کنار مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، همه فعالان رسانه ای را به تقوا و اخلاق اسلامی توصیه کرد و گفت: کم حاشیه ترین قشر جامعه خبرنگاران هستند که با تقوای رسانه ای و اخلاق حرفه ای فعالیت های موثر در تمامی زمینه ها دارند.

امام جمعه تبریز اخلاق را از لوازم حاکمیت برشمرد و گفت: عدم رعایت اخلاق از سوی رسانه ها بر روی مردم نیز تاثیر میگذارد‌.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اخبار خوب و امیدوار کنند در رسانه ها باید بیشتر شود و کارهای نیک به شکل برجسته به مردم گفته شود. در این دیدار اعضای تشکل ها به بیان نظرات و مشکلات صنفی، معیشتی خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار