معاون امور دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: سه هزار فرصت شغلی به همت دهیاران و با ارائه مدل های مختلف در روستاهای سراسر کشور ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۶۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 07 August 2019

سعیدجندقیان در بازدید از مناطق سیل زده شادگان اظهار داشت: برای ایجاد سه هزار اشتغال روستایی ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات از پست بانک براب اجرای ۷۰۰ طرح هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سرانه توجه به روستاها در دولت های ۱۱ و ۱۲ چهار برابر شده است بیان داشت:بخش زیادی از اعتبارات صرف طرح‌های عمرانی از قبیل راهسازی، آب و فاضلاب، برق، امور مخابراتی، آموزش و پرورش، جمع آوری زباله و طرح‌های هادی در روستاها می‌شود و دهیاران به عنوان منتخبان شوراها با کمترین حقوق و مزایا برای پیگیری مسائل روستاها تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدمات و اقدامات خوبی پس از انقلاب در روستاها اجرا شده است، افزود: انجام اقدامات روبنایی و زیربنایی و توسعه تأسیسات و امکاناتی چون برق، گاز، آب و تلفن و راه‌ آسفالته با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان صورت گرفته و باید با برنامه‌های جامع و فراگیر برای حفظ و نگهداری از این دستاوردها تلاش کرد.

معاون امور دهیاری ها و سازمان شهرداری های وزارت کشور گفت: اقداماتی برای توسعه اقتصادی روستاها و همچنین توسعه اشتغال آنها رقم زده شده که در این راه تفاهم نامه ای با پست بانک برای اجرای ۷۰۰ طرح روستایی در کمیته وام کشور منعقد شد.

جندقیان با بیان اینکه باید از لحاظ اقتصادی به روستا توجه شود، اظهار داشت: حجم زیادی از تولید ناخالص داخلی کشور به روستاها مربوط است و اگر روستاییان در آن مناطق زندگی نکنند ظرفیت ها بلا استفاده می‌ماند.

وی نقش شورا و دهیاری در معرفی ظرفیت‌های توسعه‌ای محلی با بهره‌گیری از دانش بومی و دانش زیست محیطی را قابل تامل ذکر کرد و افزود: دهیاری‌ها نقش موثری در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری شادگان گفت: این شهرستان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری، صنایع دستی، دامداری، کشاورزی و صنایع کوچک دستی دارد که برای تجلی این ظرفیت ها نیاز به آموزش است زیرا برای توسعه ابتدا باید به آموزش پرداخت.

معاون امور دهیاری ها و سازمان شهرداری های کشور گفت: روستاهای خوزستان متاثر از سیل و جریان شدید سیلاب شدند و انتظار می رود دهیاران میزان خسارت ها را به شکل صحیح ثبت کنند.

جندقیان اظهار داشت: تا کنون ۵۰ درصد از اعتبارات مربوط به خسارات سیل اختصاص یافته و ۵۰ درصد دیگر اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: اقدامات لازم از سوی بنیاد مسکن، وزارت کشور و وزارت کشاورزی برای ارائه تسهیلات به خسارت دیدگان از سیل صورت گرفته است.

طغیان رودخانه های کارون، کرخه و دز ناشی از بارش های سنگین در مناطق بالادست در فروردین ماه امسال موجب وقوع سیلاب در مناطقی از استان خوزستان و تخلیه ده ها روستا شد.

شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

طغیان رودخانه کارون و هدایت سیلاب ناشی از آن به سمت تالاب شادگان موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای این شهرستان در جنوب استان خوزستان شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار