شریعتی با تاکید بر تغییر مثبت سیمای اندیمشک در چهار سال اخیر گفت: اقدامات گسترده‌ای در حوزه زیرساخت‌ها در شهرستان اندیمشک انجام و امروز غیرمنصف‌ترین فرد نیز با دیدن اندیمشک به این مسئله اذعان خواهد کرد.
کد خبر: ۷۶۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ 06 August 2019

غلام‌رضا شریعتی در نشست بررسی مسائل و طرح‌های مختلف شهرستان اندیمشک اظهار کرد: در فروردین ۹۸ مسئله سیلاب و چگونگی مهار آن و آگاه‌بخشی به مردم یکی از چالش‌های پیش‌روی استان بود که با تلاش شبانه‌روزی مردم و مسئولان، سیلاب تا حد ممکن مهار شد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در حوزه مهار سیلاب در استان خوزستان اقدامات رضایت‌بخش انجام داده و سران قوا از عملکرد استان در مهار سیلاب راضی هستند.

شریعتی با اشاره به انتقادها در حوزه مهار سیلاب گفت: معمای سیلاب خوزستان رفع و امروز برخی به عملکرد انتقاد دارند که من با تمام توان از عملکرد نیروهای امدادی، نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی حمایت می‌کنم.

وی با قدردانی از تلاش‌ها در حوزه مهار سیلاب خوزستان عنوان کرد: از تلاش‌های نخبگان، جوانان دستگاه‌های اجرایی نیروهای مسلح و عموم مردم خوزستان در حوزه سیلاب قدردانی می‌کنم و تا آنجا که بشر می‌توانست با مدیریت سدها و تلاش مانع از خسارت شود، تلاش‌ها موثر واقع شد.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه مسئله مهم دیگری که پس از سیلاب در استان به وقوع پیوست زلزله مسجد سلیمان بود، گفت: میزان قدرت زلزله در این حجم خسارات سنگین نبود که به دلیل بافت فرسوده مسجد سلیمان متاسفانه زلزله خسارات سنگین به دنبال داشت.

وی گفت: شهرستان مسجد سلیمان به نسبت جمعیت یکی از فرسوده‌ترین شهرهای استان خوزستان است که دولت برای رفع این مسئله ۱۲ هزار مسکن جدید در بافت فرسوده شهر مسجد سلیمان در دو سال آینده خواهد ساخت.

شریعتی با تاکید بر تغییر مثبت سیمای اندیمشک در چهار سال اخیر گفت: اقدامات گسترده‌ای در حوزه زیرساخت‌ها در شهرستان اندیمشک انجام و امروز غیرمنصف‌ترین فرد نیز با دیدن اندیمشک به این مسئله اذعان خواهد کرد.

وی، بندر خشک را از الزامات امروز پیش‌روی خوزستان دانست و گفت: بخش مطالعات بندر خشک انجام و مجدد نیز بحث مطالعات دیگری در این زمینه عنوان شده که استانداری خوزستان اعتبار مورد نیاز این طرح را با توجه به اهمیت آن در تامین غذا و توسعه استان خوزستان پرداخت می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی از کشتی‌ها در بندر اصلی ۷۰ روز برای ترخیص کالا در انتظار هستند، اظهار کرد: با طرح توسعه بندر امام و بندر خشک روند ترخیص و بارگیری کشتی‌ها در بندر امام تسریع و بندر امام و منطقه رونق خواهد یافت و پدافند غیر عامل و برنامه‌ریزی بهتر در این زمینه امکان‌پذیر می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با همدلی و یک صدایی مسئولان ارشد شهرستان اندیمشک خدمات چشمگیری در ابعاد مختلف اندیمشک انجام شده است.

فریدون حسنوند بر ضرورت ایجاد امید در بین مردم تاکید کرد و گفت: امروز جامعه نیازمند امید است و مردم ما باید بدانند که مسئولان با تلاش و همدلی برای رفع مشکلات همراه هستند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:امروز تنگناهای دولت را درک می کنیم و نگاه ما فقط اعتبارات دولتی نیست زیرا اعتبارات دولتی برای مطالبات کافی نیست.

حسنوند جذب سرمایه گذار را یک فرصت برای ایجاد اشتغال و تولید دانست و گفت: جذب سرمایه گذار و حمایت از سرمایه گذار را در اولویت گذاشتیم و در این راستا طرح های قابل توجهی در شهرک های صنعتی تحقق یافته است.

وی گفت:اندیمشک با برخورداری از سدهای مختلف ، راه مناسب ، خطوط ریلی و سایر ظرفیت ها پایلوت ارزنده ای در زمینه پیشرفت است.

وی با انتقاد از وجود برخی موانع در طرح ها گفت: قدرت ریسک را از مدیران گرفته ایم که این موضوع سبب کندی برخی امور شده است.

حسنوند افزود:نکته دیگر موضوع طرح های نیروگاهی ما است که  تقاضا داریم یک کمیته تخصصی برای پروژه های بزرگ اندیمشک تشکیل شود تا موانع برداشته شوند.

نماینده اندیمشک گفت:شهرک گلخانه ما از دو سال قبل در پادگان امام رضا (ع) فعال شد اما به دلایلی بلاتکلیف ماند که خواستار پیگیری موانع هستیم. 

وی سد بالارود را یک طرح شاخص برای اندیمشک دانست و گفت:سدبالارود قرار بود ابگیری شود که با موضوع سیل اخیر مواجه شدیم .

حسنوند گفت: اهمیت این سد برای بخش کشاورزی ما از سدهای کرخه و دز بیشتر است و ۱۲ هزار هکتار از اراضی را آبی می کند .

وی ساماندهی اندیمشک و زیباسازی این شهرستان را یک ضرورت برای معرفی استان به جمعیت شناور عبوری دانست و گفت:اندیمشک ورودی و خروجی خوزستان است و خدمات دهی و زیباسازی این شهرستان ضررت دارد.

وی با تشریح خدمات مسئولین در برخی بخش ها گفت: در حوزه زیرساخت ها در همه ابعاد در شهرستان اندیمشک خدمات چشمگیری صورت گرفته است.

حسنوند با انتقاد از مغفول ماندن بخش گردشگری گفت:لازم است در زمینه گردشگری از ظرفیت های اندیمشک و سدها استفاده بهینه صورت گیرد.

وی با انتقاد از عدم توجه به داشته های گردشگری شهرستان افزود:این موضوع امروز رها شده است و برای استفاده از این ظرفیت ها در سطح استان برنامه ریزی نمی شود.

سید مصطفی حسینی نوری امام جمعه اندیمشک اظهار کرد: تریبون نماز جمعه فرصتی برای بیان خدمات نظام اسلامی به شهروندان است.

وی، نماز جمعه را حلقه اتصال شهروندان و مسئولان دانست و افزود: در نماز جمعه، هم‌دلی و همراهی خدمت به آحاد مردم را می‌توان ارتقا بخشید و گام‌های موثر و کلیدی برداشته شود.

امام جمعه اندیمشک، خدمات دولت در حوزه بهداشت و سایر حوزه‌ها را مناسب ارزیابی و عنوان کرد: توقع مردم از مسئولان بیشتر است. از این روی باید بیشتر تلاش شود.

وی گفت: نیاز به توجه بیشتر در حوزه دین و مذهب در اندیمشک لازم بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی باید در اندیمشک توجه ویژه اندیشیده شود.

حسینی نوری خواستار توجه ویژه به مذهب شد و گفت: مطالبات شهروندان در حوزه مذهب و تجهیز، بهسازی و مساجد و حسینیه‌ها در شهرستان اندیمشک باید در حوزه اعتبارات نگاه ویژه انجام شود.

فرماندار شهرستان اندیمشک گفت :در زمینه شهر آزادی و شهرک بنوار ، چهل سال ساکنان فاقد سند بودند .

پیمان جهانگیری افزود:با تلاش فراوان به یک مرحله خوبی در بحث سند رسیدیم اما با بخشنامه های جدید باید مردم مبلغی پول واریز کنند که بضاعت و توان پرداخت این مبلغ را ندارند لذا تقاضای رسیدگی داریم.

وی گفت:در برخی کارگروهها مدیرکل ها حاضر نمی شوند و کارشناسان آنها در جلسه حضور پیدا می کنند که اغلب از جزئیات مربوط به  موضوع مطلع نیستند.

وی گفت: این عدم شرکت شخص مدیرکل سبب وقفه در برخی کارها شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار