مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان این که باید برنامه ریزی اساسی برای توزیع زمانی و مکانی سفرها انجام شود، گفت: تعطیلی روز پنجشنبه اگر عملیاتی شود در گردشگری استان و بویژه گردشگری روستایی تاثیر زیادی دارد.
کد خبر: ۷۶۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 03 August 2019

فریدون الهیاری روز شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان در استانداری اصفهان افزود:توزیع زمانی و مکانی سفر یکی از نکات مهمی است که در ستاد اجرایی خدمات سفر کشور دنبال می شود.

وی با بیان اینکه توزیع زمانی و مکانی سفرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: بیشتر سفرها در کشور ما در ایام نوروز و مناسبت های خاص انجام می شود و این سفرها با توجه زحمات و مشکلاتی که برای اعضای ستاد خدمات سفر و فعالان گردشگری در استانها ایجاد می کند، یک نوع مدیریت بحران محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: با توجه به تنوع جاذبه ها و ظرفیت های موجود در استان در صورت تعطیلی پنجشنبه ها امکان سفرهای درون استانی ایجاد می شود و احداث تاسیسات گردشگری هم از نظر اقتصادی توجیه پذیر خواهد شد و به افزایش سرمایه گذاری و رونق گردشگری استان کمک خواهد کرد.    

وی با اشاره به اولین دستور کار ستاد اجرای خدمات سفر استان در مورد دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقا خدمات سفر ویژه تابستان،  اظهار داشت:با توجه به ویژگی ها و ظرفیت های موجود برای سفر به استان اصفهان، فصل تابستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: سفرها به استان اصفهان بیشتر به تعدادی از مکان های سنتی تمرکز پیدا کرده است و باید برای توزیع سفر در کل استان تلاش کنیم.

الهیاری تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در سالهای گذشته گردشگری در شهرستانهای مختلف به یکی از موضوعات اساسی تبدیل شده است بطوریکه سهم شهرستانها نسبت به مرکز استان تغییر کرده اما تحول جدی اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد کل سفرهای استان در نوروز ۹۸ توسط شهرستانها جذب شد و سهم شهرستانها در جذب مسافران، در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی استان از نظر جغرافیایی، تنوع اقلیمی و جاذبه ها و زیرساخت های مختلف در شهرستانها باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی افزود: شهرستان محروم خورو بیابانک در نوروز ۹۸ عنوان دومین شهرستان استان در جذب مسافر را به خود اختصاص داد که این موضوع تحول بزرگی در توزیع گردشگری استان محسوب می شود.

الهیاری ادامه داد : دفاتر خدمات سفر در بستن تورها باید جایگاه ویژه ای را به شهرستانها اختصاص دهند و اطلس رویدادهای گردشگری هم کمک خوبی برای جذب گردشگران محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه رویدادها به برندسازی در گردشگری کمک می کنند اظهار داشت: رویدادها بهانه سفرها محسوب می شوند و در سالهای اخیر اهتمام جدی به برگزاری این رویدادها در شهرستانهای مختلف استان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: استمرار رویدادها در تقویم گردشگری تاثیر زیادی در جذب گردشگران دارد و به توسعه گردشگری استان کمک می کند.

وی با بیان اینکه امروز جشنواره گلاب کاشان در اردیبهشت ماه حجم زیادی از مسافران و گردشگران را به خود جذب کرده است اضافه کرد: شهرستانها باید با همکاری سایر دستگاهها این برنامه های فرهنگی و رویدادها را به برندهای مختلف محصولات و خدمات خود تبدیل کرده و به رویدادهای مستمر و ثبت شده در تقویم گردشگری کشور تبدیل کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به راه اندازی کمپین سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت:توزیع سفر یکی از سیاست های سازمان میراث فرهنگی است و همانطور که توزیع سفر در سطح استان را پیگیری می کنیم توزیع ملی سفر هم جزو محورهای برنامه ای سازمان میراث فرهنگی است.

وی افزود:  استان سیستان و بلوچستان و مناطق غربی کشور مورد توجه جدی سازمان میراث فرهنگی قرار دارند و امسال کمپین سفر به سیستان و بلوچستان و شناخت این استان پهناور با جاذبه ها و ظرفیت های متنوع و متعدد جزو برنامه های این سازمان است.

الهیاری اظهار داشت: راه اندازی کمپین سفر به استان سیستان وبلوچستان از نظر توسعه گردشگری کشور دارای اهمیت است و تنوع جاذبه های ملی به سایر مناطق هم کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه معرفی جاذبه های متنوع و بیشتر به توسعه گردشگری کشور کمک می کند ادامه داد: سیستان و بلوچستان جاذبه های زیادی دارد و می تواند مقصد گردشگری در سطح ملی و بین المللی باشد .

به گفته وی، استان سیستان و بلوچستان محرومیت های زیادی دارد و گردشگری در محرومیت زدایی این منطقه هم تاثیرگذار است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: برخی از افراد از خلاهای این منطقه برای نا امن کردن کشور سوء استفاده می کنند و گردشگری به تثبیت امنیت بیشتر در این مناطق هم کمک می کند.

وی با بیان اینکه این کمپین در سطح کشور شکل گرفته و استان های مختلف ایده ها و پیشنهادهای خود را در مورد آن مطرح کردند اضافه کرد: ما هم نقطه نظرات خود را در مورد لزوم توجه به زیرساخت های لازم از جمله فرودگاه ها و ایرلاین ها و خطوط هوایی که می تواند تعریف شود ارائه کردیم.

الهیاری بیان کرد: بسته های سفر ارزان قیمت به سیستان و بلوچستان را نیز از طریق آژانس ها و تاسیسات گردشگری بررسی و دنبال می کنیم.

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان در سال ۹۸ امروز شنبه با چهار دستور کار دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقا خدمات سفر ویژه تابستان، ایجاد سازو کار راه اندازی پروژه سفرهای آسان و برنامه ریزی شده (ساب)، راه اندازی کمپین گردشگری و معرفی استان سیستان و بلوچستان به نام سرزمین ناشناخته ها و موضوعات مرتبط به ریاست مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار