کد خبر: ۷۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۷ 15 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، فیلم «هم مسیر» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری است که از جانبازان انقلاب اسلامی است.

 
او که نقاش نیز هست و با گرفتن قلم به میان دندان‌ها نقاشی می‌کند این فیلم را درباره مردی ویلچرنشین ساخته که چشم امید به آینده دارد و با صبر و بردباری همسرش مسیر پر پیچ و خم زندگی را طی کرده و از موانع و تنگناهای گوناگون عبور می‌کند و در نهایت بزرگترین مانع بین آشفتگی و آبادانی را با کمک مردم پشت سر می‌گذارد.

 
فیلم، تمی انسانی دارد و یادآور برتری امید بر ناامیدی است و تهیه‌کنندگی آن بر عهده محمود نوری بوده و تصویربردار آن میکائیل ثانی است و موسیقی فیلم توسط میلاد یاسینی ساخته شده و تدوینش را مائده رحمانی عهده‌دار بوده است.

 
این فیلم اما توسط برخی واسطه‌های سینمایی در کشور برای جشنواره‌های خارجی ارسال شد که یکی از این جشنواره‌ها، «جشنواره فیلم اصوات» بحرین بود و این فیلم توسط این جشنواره انتخاب شد.

 
این جشنواره عربی که یکی از جشنواره‌های نوظهور در کشورهای حاشیه خلیج فارس است مورد حمایت برخی مراکز هنری از جمله مرکز «جشنواره بین‌المللی فیلم دبی» است.

 
جشنواره اصوات هر ساله در شهریورماه(سپتامبر) در منامه پایتخت بحرین برگزار می‌شود و یکی از حامیان رسانه‌ای این جشنواره وزارت اطلاع رسانی بحرین است که سابقه سیاهی در سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌های قیام مردمی بحرین دارد. 

 
بنابر این گزارش، پس از اینکه حسین نوری متوجه حمایت دستگاه حاکمه و رژیم آل‌خلیفه شد در نامه‌ای که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد انصراف خود از شرکت در این جشنواره را اعلام کرد.

 
متن نامه کارگردان این اثر به شرح زیر است:

 
به نام پروردگار عادل

 
مدیر محترم جشنواره فیلم اصوات،

 
با توجه به اطلاع یافتن از حامیان جشنواره که یکی از آن­ها وزارت اطلاع‌رسانی بحرین است، من به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم «هم ­مسیر»، مسیر آن وزارت را با مسیر مردم مظلوم بحرین یکی نمی­‌دانم.

 
اینجانب برای تلاش­‌های صادقانه خواهران و برادران هنرمندم در بحرین احترام قائلم؛ با این حال در اعتراض به نقش وزارت اطلاع­‌رسانی در وارونه جلوه دادن جایگاه ظالم و مظلوم، فیلم خود را از آن جشنواره خارج می‌کنم.

 
والسلام

 
حسین نوری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار