رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به اجرای پروژه شهروندسپاری، امروز یکی از روزهای تاریخی و مهم شهرداری شیراز محسوب می شود .
کد خبر: ۷۶۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 02 August 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در آیین آغاز پروژه شهروندسپاری (پاسخ الکترونیک استعلام های شهرسازی ویژه آپارتمان های مسکونی) گفت: با اجرای این پروژه جواب استعلام آپارتمان های مسکونی دارای پایانکار به کمتر از 48 ساعت می رسد. در صورتیکه پیش از این گرفتن استعلام آپارتمان های مسکونی نیازمند 30 الی 40 روز زمان و مراجعه حضوری شهروندان بود .

وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون در شهرداری منطقه 4 در حال اجراست و در شهرداری های مناطق یک، 6 و 10 نیز به صورت پایلوت از امروز آغاز به کار می کند، افزود: با اجرای این پروژه شهروندان بدون نیاز به مراجعهٔ حضوری و به صورت آنلاین کلیه مراحل دریافت پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی را طی خواهند کرد .

شهردار شیراز پروژه شهروندسپاری را امری با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون 85 درصد از مراجعات به شهرداری برای دریافت پاسخ استعلام است که 56 درصد این مراجعین خواهان گرفتن استعلام آپارتمان های مسکونی برای اقداماتی همچون خرید و فروش منزل یا گرفتن وام هستند. با اجرای این پروژه دیگر نیازی به مراجعه حضوری این دسته از شهروندان نیست و آنها می توانند در کمتر از 48 ساعت پاسخ استعلام خود را به صورت آنلاین دریافت کنند .

شهردار شیراز ضمن تشریح روند انجام کار در پروژه «شهروندسپاری» گفت: با اجرای این پروژه گامی اساسی جهت حفظ احترام شهروندان، کاهش مراجعه مردم به شهرداری، سرعت بخشی به انجام کار مراجعین و پاسخگویی سریع شهرداری به درخواست های آنها برداشتیم. مجموع این اقدامات منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری و تکریم ارباب رجوع می شود .

اسکندرپور شهروند سپاری و پاسخ الکترونیکی استعلام های شهرسازی را زمینه ساز تکریم ارباب رجوع و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دانست و اضافه کرد: افزایش کیفیت زندگی شهروندان در طراحی صحیح مناسبات آنها با شهرداری تعریف می شود .

وی ماموریت و دیدگاه اصلی خود را افزایش کیفیت زندگی شهروندان شیراز عنوان کرد و گفت: ضمن تشکر از مدیران پیشین که در مسیر توسعه شیراز تلاش کردند باید اعلام کنم که رویکرد اصلی مجموعه مدیریت شهری در این دوره افزایش کیفیت زندگی شهروندان است و اجرای پروژه پاسخ الکترونیک استعلام های شهرسازی ویژه آپارتمان های مسکونی نیز در این راستا است .

شهردار شیراز افزایش کیفیت زندگی شهروندان را رویکرد مدیران شهری شهرهای طراز اول دنیا همچون لندن عنوان کرد و افزود: دیدگاه مدیریت شهری نوین از ساخت پل و اتوبان و ایجاد زندگی ماشینی برای شهروندان دور شده است و به سمت ایجاد فضاهایی برای گفتگو و تعامل اجتماعی و زندگی پیاده در شهر سوق یافته است .

وی اجرای پروژه های زندگی پیاده در شهر همچون پیاده راه باغات قصردشت و چمران شمالی را نیز در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دانست و افزود: رویکرد شهرداری شیراز افزایش کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد فرصت هایی برای گفتگو و تعامل اجتماعی شهروندان با یکدیگر و فراهم آوردن فرصت های جدید گردشگری برای این کلانشهر است .

اسکندرپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکرد فرهنگی و اجتماعی مجموعه مدیریت شهری گفت: در راستای ارتقای سطح و سرانه فرهنگی و اجتماعی شیراز پروژه مجموعه سینمایی جوان در میدان کوزه گری به عنوان یکی از مناطق کمتر برخوردار شیراز در حال ساخت است و تلاش داریم با رایزنی با متولیان امر جشنواره فیلم فجر سال آینده را نیز در این مجموعه به نمایش بگذاریم .

شهروندسپاری، امری تاریخی و مهم برای شهرداری است

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به اجرای پروژه شهروندسپاری، امروز یکی از روزهای تاریخی و مهم شهرداری شیراز محسوب می شود .

نوذر امامی در آیین آغاز به کار پروژه شهروندسپاری (پاسخ الکترونیک استعلام های شهرسازی ویژه آپارتمان های مسکونی) عنوان کرد: شفاف سازی یکی از شعارهای اصلی شورای پنجم و مبارزه با فساد و کاهش آن یکی از دستاوردهای شفاف‌سازی است .

وی از شادی، ارتباطات جمعی، تعامل و رفتار شهروندی متمدنانه به عنوان ضروری ترین نیازهای شهر یاد کرد و افزود: شهرداری باید تلاش کند تا زمینه شادی را در شهر فراهم کند و زمانی که کارها در این نهاد به صورت الکترونیکی انجام شود قطعا زمان زیادی برای توسعه نشاط اجتماعی برای شهروندان ایجاد خواهد شد .

وی از ایجاد کمیته آسان سازی در شورای شهر شیراز خبر داد و اضافه کرد: براساس مصوبات این کمیته باید پاسخ تمامی استعلامات، پایان‌کار، خلافی، تراکم و ... در آینده به حوزه خدمات الکترونیکی شهرداری شیراز افزوده شود .

شهروند سپاری نقطه آغاز آسان سازی امور در شهرداری است

نائب رئیس شورای شهر شیراز نیز در این آیین گفت: شهرداری شیراز 112 سال پیش تاسیس شده و این ارگان با عمری بیش از یک قرن اکنون نیازمند تحول است و باید نقطه عطفی را تجربه کند .

ابراهیم صبوری تصریح کرد: با توجه به این موضوع امروز را می‌توان آغاز آسان‌سازی و پیاده‌سازی شهرداری الکترونیک در شیراز دانست .

وی ادامه داد: امیدوارم پیش از اتمام کار شورای پنجم شهر شیراز پروژه شهرداری الکترونیک که استقرار آن 14 سال به طول انجامیده بطور کامل پیاده‌سازی و بعنوان دستاوردی عظیم به شهروندان تقدیم شود تا وقت مردم مقابل میز کارشناسان شهرداری یا در ترافیک تلف نشود .

شهروندسپاری، زمینه ساز حفظ کرامت شهروندان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: در راستای تحقق اهداف و شعار اصلی شورا وشهرداری تلاش کردیم تا حفظ کرامت و تکریم ارباب رجوع و تسریع وتسهیل در خدمات رسانی به شهروندان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم. اجرای طرح شهروند سپاری نیز یکی از گام‌های اساسی در این زمینه است .

جواد بهادری با اشاره به گذر از خدمات‌رسانی سنتی و ورود به ارائه خدمات به صورت الکترونیکی گفت: رویه خدمات رسانی به شهروندان در شهرداری بیش از ۵ دهه است که به صورت سنتی و با دخالت مستقیم نیروی انسانی انجام می شود و در تمامی مراحل اعم از تهیه نقشه، بازدیدها، استعلام از دستگاهای دیگر و محاسبه عوارض و سایر موارد به صورت سنتی بوده است. این انر منجر به بروز مشکلاتی نظیر طولانی شدن زمان پاسخگویی به مردم و اتخاذ تصمیم گیریهای متفاوت می شد .

وی اجرای سیستم یکپارچه شهرسازی و شهرداری الکترونیک، توجه به تکریم ارباب رجوع، شفاف سازی و آسان سازی امور در ارائه خدمات به مردم را بخشی از اهداف طرح شهروند سپاری یاد کرد .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اجرای پروژه های انسان محور را از جمله رویکردهای اصلی مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: در این راستا می توان به ایجاد باغ ایرانی در بلوار امیرکبیر، اجرای پیاده راه در باغات قصردشت (خیابان شهید رمضانی)، ساماندهی پیاده راه چمران جنوبی، طراحی وساماندهی پیاده راه‌های خیابان‌های نوروزی، مصلی نژاد و مشکین فام اشاره کرد .

معاون معماری وشهرسازی شهرداری شیراز تصریح کرد: همچنین اجرای طرحهایی که جنبه فراشهری دارند همچون احیا مجموعه و گذر زندیه و طرح پیاده محور حافظ از دروازه قرآن تا دروازه اصفهان (محور عرفان) با استفاده ظرفیت‌های موجود در این مسیرها مانند بازار، حرم مطهر علی بن حمزه (ع)، باغ جهان نما، آرامگاه حافظ و ... از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته و می‌تواند در توسعه گردشگری شیراز تاثیر به سزایی بگذارد .

برگزاری بیش از ۳۲ جلسه کارشناسی برای اجرای شهروندسپاری

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز نیز با اشاره به برخی اقدامات این سازمان در اجرایی شدن پروژه شهروند سپاری گفت: برای شکل گیری این سامانه بیش از ٣٢ جلسه کارشناسی برگزار و ۵ ٢ مصوبه اجرایی صادر شده است .

سعید حیدری در آیین آغاز پروژه شهروند سپاری خواستار ادامه همکاری تمامی سازمان‌ها و ادارت خارج و داخل شهرداری در ادامه مسیر این طرح شد و افزود: تمامی سامانه ها وخدمات الکترونیک نیازمند زیر ساخت‌هایی هستند که یکی از مهمترین این زیرساخت ها فیبر نوری و دیتا سنتر است .

وی با اشاره به لزوم ایجاد دیتاسنتر خاطرنشان کرد: برای رسیدن به شهر هوشمند توجه به زیرساخت ها همچون دیتاسنتر مرکزی شیراز ضروری است .

آنلاین شدن ثبت درخواست و ارائه مدارک با پروژه شهروندسپاری

رییس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: با اجرای پروژه شهروند سپاری و پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان های مسکونی که دارای پایانکار هستند و تفکیک اعیانی شده اند، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروند به شهرداری نیست و متقاضیان می توانند درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت و مدارک خود را آپلود کنند .

ضیایی تصریح کرد: در این روند شهرداری نیز در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ استعلام را به صورت الکترونیک اعلام می کند .

رییس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز با بیان اینکه پروژه شهروندسپاری در مناطق یک، چهار، ۶ و ۱۰ این پروژه آغاز شده است، افزود: فرایند صدور پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی به روش پیشین که نیازمند مراجعه شهروندان بود هنوز پابرجاست .

ضیایی مدارک مورد نیاز شهروندان برای استعلام الکترونیک آپارتمان های مسکونی را شامل اسکن کارت ملی، سند اعیانی منزل، نامه از سازمان درخواست کننده استعلام همچون بانک و کد نوسازی یا پلاک ثبتی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار