نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
ایسنا؛نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تنها راه باقی مانده برای دولت و مردم غیور ایران مقاومت است و بس. چنانکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند پیروزی از آن شماست و وعده خداوند متعال هم چنین است.
کد خبر: ۷۶۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 02 August 2019
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جلسه شورای اداری و آیین افتتاح طرح‌های زیربنایی و اقتصادی استان، با اشاره به ایستادگی مردم آذربایجان در برابر وسوسه‌های خارجی در آشوب‌های دی ماه ۹۶ و تابستان ۹۷، اظهار کرد: مردم نجیب و اصناف شریف آذربایجان دست رد بر سینه شیاطین زدند و آذربایجان در این حوادث به عنوان نقطه ثقل ایران اسلامی عمل کرد و برای دشمنان یاس و ناامیدی و برای دوستان انقلاب اسلامی امید و شادی به همراه آورد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از شخص رئیس جمهوری به خاطر سفر مجدد به استان و  افتتاح طرح‌های متعدد که مردم استان از برکاتش بهره‌مند خواهند شد، تشکر می‌کنم و همچنین به خاطر به کارگیری تمام توان و سرمایه دیپلماسی برای نیفتادن در تله مذاکره آمریکا و قدرت امنیتی دولت در مواجهه با دشمنان خارجی و دستگیری جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی و کوتاه نیامدن در مقابل زورگویان تشکر می‌کنم.
 
وی در این رابطه ادامه داد: نشان دادن روحیه تبعیت از مقام معظم رهبری در مباحث کلان، کاهش به جای تعهدات برجامی، حمایت تمام قد از نهاد ارزشمند و قهرمان سپاه پاسداران به خاطر تحقیر آمریکا در ساقط کردن پهباد پیشرفته متجاوز، و تحقیر انگلیس خبیث با توقیف نفتکش‌‌های متخلف نیز جای تشکر دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که همدلی و هماهنگی بسیار خوبی در میان مسئولان استانی و بین مردم بصیر آذربایجان حاکم است، افزود: وجود ظرفیت‌های گردشگری، ذخایر زیرزمینی، عشق به ورزش در بین جوانان، هم‌مرزی با کشورهای مختلف که می‌توان با تقویت مناطق آزاد از این فرصت به خوبی استفاده کرد، از جمله ظرفیت‌های این خطه است.
 
وی به برخی چالش‌های موجود در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: چالش‌هایی نظیر قیمت مسکن، معیشت، سلامت، اشتغال، هزینه تحصیلات ابتدایی و عالی، برخی خصوصی‌سازی‌های بی‌مبنا، راه‌های نیمه کار ریلی و جاده‌ای مانند راه‌آهن میانه به تبریز که ۲۰ سال است هنوز به بهره‌برداری نرسیده و جاده‌های تبریز به بازرگان، اهر، جلفا، سهند از جمله این چالش‌ها هستند.
 
وی در این رابطه گفت: رکورد صنعت و تعدیل نیرو، حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده، کمبود زیرساخت‌های فرهنگی ورزشی، تهدیدات زیست محیطی مانند قطع درختان جنگل‌ها و ورود مواد آلاینده به هوا، ادامه طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به ویژه طرح‌های پایدار چون تکمیل تصفیه‌خانه‌های تبریز و ارومیه و تکمیل تونل انتقال رودخانه زاب از دیگر چالش‌های موجود است.
 
حجت‌الاسام آل هاشم افزود: تقسیم بدون مطالعه امکانات ملی در بین شهرها، فراموشی کشاورزی و صنعت کفش و قالیبافی، فضای آشفته مجازی، عدم توجه به بیمه درمانی ایثارگران، فقدان خانه‌های عالم روستایی و بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان نیز یگر چالش‌های موجود در جامعه است.
 
وی با ارائه راهکارهای برای ریشه‌کنی این چالش‌ها، اظهار کرد: ما مخالف واگذاری‌ها نیستیم، اما معتقدیم همان اهلیتی که دولت و مجلس مدعی است همان اهلیت در مورد افراد مختلف احصا شود.  
 
وی با بیان این‌که اجرای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی مدنظر رهبری، رفع موانع صنایع و کارآفرینان استانی، حمایت نظام بانکی از تولید، اعطای بیشتر اختیارات به مقامات استانی از دیگر راهکارهاست، افزود: تخصیص اعتبارات ملی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده، ترویج فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس، حمایت از پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای داخلی، استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال و ازدواج جوانان و صدور دستور ویژه جهت ساخت خانه عالم در روستاها برای ترویج غنی اسلام و حمایت از بیمه دی جهت رفع مشکلات درمانی ایثارگران و در نهایت پیگیری مصوبات سفر قبل از دیگر راهکارها است.
 
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهوری محترم، قطعا اینبار نیز آذربایجان در این مقاوت عزتمندانه و همچنین در حرکت در گام دوم انقلاب پیشگام خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: تحریم وزیر پر تلاش امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یعنی بستن راه مذاکره، تنها راه باقیمانده برای ملت و دولت غیور ایران مقاومت است و بس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار