رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت:علت گرانی گوشت کمبود دام است که دلیل این مشکل مشخص نیست.
کد خبر: ۷۶۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 31 July 2019

به گزارش تابناک، به ذیحجه نزدیک می شویم و عید قربان را در پیش داریم اما این روزها قیمت گوشت روزانه تغییر می کند تغییر که نه افزایش میابد اما اینکه دلیل این گرانی ها چیست سوالی است که رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان به آن پاسخ داده است. 

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان قیمت گوشت قرمز را در ۳ نرخ تعیین کرده‌ایم که عبارت‌اند از گوشت درجه یک، ۲ و ۳ که هرکدام به نسبت دارا بودن استخوان از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت‌اند.

او افزود: گوشت درجه یک با استخوان، ۱۵۰ هزار تومان، گوشت درجه ۲ بدون استخوان ۱۱۵ هزار تومان و گوشت درجه سه هم بدون استخوان، ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود که گوشت‌های درشت، دلیل بدون استخوان فروختن این نوع از گوشت‌ها هستند چرا که گوشت‌های درشت با استخوان، کمتر به فروش می‌روند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان بیان کرد: به طور قانونی قصاب‌ها حق بهره ۸ درصدی از فروش را دارند که در این صورت باید گوشت را با قیمت ۱۱۰ هزار تومان به فروش برسانند، اما به دلیل اینکه توان خرید مردم کفاف این هزینه‌های سنگین را نمی‌دهد مصوبه اتحادیه ۲ تا ۳ درصد سود را برای قصابان تعیین کرده است.

او با اشاره به کمبود دام در بازار گفت: علت گرانی گوشت کمبود دام است که دلیل این مشکل مشخص نیست، اما لازم به ذکر است که امروزه قاچاق دام به اندازه گذشته وجود ندارد، چون مدت‌ها است که از صادرات گوسفند جلوگیری شده است.

پورباطنی افزود: اختلاف قیمت در بازار‌های مختلف ناشی از نرخ‌های متفاوت است که البته نسبت استخوان در قیمت آن‌ها بی اثر نیست و در حال حاضر فروشندگان نه تنها گران فروشی نمی‌کنند، بلکه از قیمت واقعی هم کمتر به فروش می‌رسانند مگر برای مشتریانی که به سلیقه خود گوشت اختصاصی سفارش می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سید محمد موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
گویند کبود ارزداریم درکشور داریم پس بشتابید بسوی صادرات غیر نفتی (بالخصوص) گوشت گوسفند ومردم را درتنگنای فراوردهای گوشتی قرادهید
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
غلط کردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار