فرماندار اردستان گفت: ایجاد تشکل صنفی تولیدکنندگان پرندگان زینتی، راهکاری مهم برای افزایش توان تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان اردستان است.
کد خبر: ۷۶۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 31 July 2019
حمیدرضا تأملی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در کارگروه کشاورزی شهرستان با موضوع «ساماندهی تولیدکنندگان پرنده‌های زینتی در مدیریت جهاد کشاورزی» اظهار کرد: حجم زیادی از علاقه‌مندان شهرستان اردستان در این حرفه فعالیت و البته مشکلات منحصربه‌فرد خودشان را هم دارند. 
 
فرماندار اردستان با بیان اینکه ایران در حوزه مقررات کسب‌وکار جزو کشورهای بسیار پایین دنیاست، ادامه داد: بعضی‌اوقات، شاهد چالش‌هایی در دستگاه‌هایی مثل دامپزشکی، محیط‌زیست، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی هستیم که خللی در فعالیت‌های اقتصادی به وجود می‌آورند.
 
وی با اشاره به اینکه نگاه دستگاه‌های متولی اقتصاد در کشور به این حوزه، با نگاه 10 سال گذشته هیچ فرقی نکرده گفت: هنوز به این باور نرسیده‌ایم، در شرایطی هستیم که تولید ثروت در کشور کار مقدسی است و امروز هرکسی در کشور تولید ارزش‌افزوده کند، کمک بزرگی به ‌کل کشور کرده است.
 
تأملی، با انتقاد از سیاست‌گذاری کلان کشور در خصوص ضوابط حمایت از سرمایه‌گذار گفت: چرا باید بخش عظیمی از اقتصاد کشور اقتصاد زیر پوستی باشد؟ البته خوشبختانه این اقتصاد در موضوع تحریم به کشور کمک کرده است.
 
وی تأکید کرد: ضروری است که نگاه به تولید ارزش‌افزوده و سرمایه‌گذاری در کشور تغییر کند. امروزه ایران در موضوع مقررات کسب‌وکار، رتبه 137 دنیا را دارد و روز به‌ روز هم تنزل پیدا می‌کند. 
 
فرماندار اردستان، ضمن ابراز تأسف از اینکه وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه‌ای برای حوزه تولید پرنده‌های زینتی ندارد، اظهار کرد: این حوزه دارای خلاقیت است و پتانسیل‌های زیادی دارد. جوانان اردستان از این حرفه استقبال کرده‌اند و به همین دلیل ایجاد تشکل صنفی تولیدکنندگان پرندگان زینتی، راهکاری مهم در افزایش توان تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان اردستان است که جهاد کشاورزی باید در دستور کار داشته باشد.
 
آمار دقیقی از تعداد واحدهای پرنده‌های زینتی در اردستان نیست
 
همچنین، یک پرورش‌دهنده پرندگان زینتی گفت: آمار دقیقی از تعداد واحدهای پرورش پرنده‌های زینتی در اردستان در دست نیست، اما حمایت از این صنعت زمینه اشتغال خیلی‌ها را فراهم می‌کند.
 
امین اللهیاری با بیان اینکه بیش از 20 سال است که در تولید پرندگان زینتی فعالیت دارد، گفت: تاکنون برای اخذ مجوز تلاش بسیاری کرده‌ام اما نتیجه‌ای نداشته است. اگر مشکلات مجوز و بیمه این فعالیت برطرف شود می‌توانم برای چهار تا پنج نفر اشتغال‌زایی کنم.
 
تهیه خوراک پرندگان زینتی مشکل است
 
ربیعی، دیگر پرورش‌دهنده پرندگان زینتی نیز افزایش قیمت خوراک این پرندگان را عامل ایجاد مشکلات بسیار برای نگهداری آنان دانست و گفت: جوانان اردستان بدون هیچ حمایتی به امر تولید پرنده زینتی مشغول هستند و اگر جهاد کشاورزی بتواند مشکل خوراک و مکان را برطرف کند، تا حدودی زیادی به تسریع فعالیت‌های آن‌ها کمک کرده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار