معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: شرایط کنونی مسکن ناشی از مسائل گوناگون از جمله فضای اقتصادی است و بر این اساس، وزارتخانه به موضوع تولید و ساخت مسکن نگاه مشارکتی دارد.
کد خبر: ۷۶۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 31 July 2019

به گزارش تابناک، مهران کفاش در آیین رونمایی از طرح چند منظوره شهرک آبشار کاشان، بدون اشاره به تعداد طرح‌های نیمه تمام کشور افزود: تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و جز طرح‌های مشارکتی و با پیشرفت فیزیکی بالا، اجرای طرح جدیدی امسال در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: کارهای خوبی در سال رونق تولید بر اساس مسوولیت‌های این وزارتخانه از جمله در بحث مسکن جریان دارد و رویکرد مشارکتی در نشست‌ها و پیگیری‌های روزانه مد نظر است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اولویت گرفتن ساخت مسکن در دوره جدید، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با عنوان طرح اقدام ملی در کشور را مورد اشاره قرار داد.

وی اضافه کرد: با امضای قراردادی، عملیات ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و هم اکنون در بخش مسکن شهری و روستایی به سرعت در حال انجام است.

کفاش با اشاره به موضوع بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده بیان کرد: پیش‌تر به بسیاری از مسائل ظاهری و رونمایی‌ها توجه می‌شد اما هم‌اکنون کار اساسی تولید مسکن در وزارت راه و شهرسازی مطرح است و در چارچوب طرح اقدام ملی نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده تولید می‌شود که پیش‌تر مورد توجه قرار نگرفته بود.

وی بر لزوم رونق مسکن و احیای بافت‌های فرسوده تاکید و اضافه کرد: تسهیلات یک میلیارد ریالی با کارمزد پایین به برخی از واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده اختصاص یافته که جزو سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی بوده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی با فرسایشی خواندن فرایند اجرای طرح‌های مسکن در کشور، از مسکن مهر کاشان به عنوان طرحی خوب و ارزشمند یاد کرد و گفت: با توجه به بحث خدمات و همچنین سرانه ها، این طرح باید برای سایر نقاط کشور الگوبرداری شود.

وی همچنین با اشاره به کمبود قیر برای آسفالت جاده‌ها، برگزاری نشست‌های مشترک مسوولان ذی‌ربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد که با این اقدام مشکل کمبود قیر شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری نیز برطرف شود.

کفاش در ادامه شهرک چند منظوره آبشار کاشان را جزو طرح‌های بزرگ استان اصفهان حتی جزو مفاخر طرح‌های شهرسازی کشور دانست و تصریح کرد: بیشتر مشکلات ساخت این شهرک که دقت نظر و کار بیشتری نیاز دارد، برطرف شده و برخی مسائل نیز باید در کمیسیون ماده پنج مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار