چطور درآمد دلاری داشته باشیم؟
کد خبر: ۷۶۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ 28 July 2019

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

درآمد ارزی امروزه برای همه افرادی که دارای مهارت و تخصص در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی هستند و سواد اطلاعاتی دارند و به زبانی علاوه بر زبان مادری خود مسلط‌اند، امکان پذیر و آسان است و برخلاف آن‌چه تصور می‌شود، سخت نیست. فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برگ برنده کسانی است که قادرند با شناسایی نیازهای مخاطبان حقیقی و حقوقی (شرکت‌ها و سازمان‌ها)، فرصت‌آفرینی کنند و ارزش افزوده ایجاد کنند که مصداق آن، کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) است که غوغایی در اقتصاد قرن بیست و یکم به راه انداخته است و ما امروزه شاهد نسلی از میلیاردرهای زیر ۳۰ سال هستیم!

کارآفرینی دیجیتالی یعنی کسب و کار اینترنتی (ICT-enabled business) یعنی درآمد زایی از طریق فناوری اطلاعات و در اکو سیستم دنیای صفر و یک‌ها. دنیای مجازی یک قابلیت بزرگ دارد که سبب شده بیش از نیمی از جمعیت کره زمین در آن فعالیت کنند و ۱ میلیارد تا ۲ میلیارد نفر آن‌ها مشتری واتس‌آپ، اینستاگرام و فیس‌بوک باشند. این قابلیت بزرگ را می‌توان در رایگان بودن و فراگیری آن دانست. هیچ رسانه‌ای در طول تاریخ بشریت نتوانسته مثل فضای سایبر، امکانات فوق‌العاده ارزان و فراگیر با بالاترین سطح سهولت در استفاده و کاربرد را در اختیار انسان قرار بدهد.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

(برای درآمد ارزی دیجیتالی در سال ۱۳۹۸ باید با اپ نویسی و استفاده از اپ و ابزارهای درآمد زایی آشنا شوید)

 

شما به‌عنوان یک فرد باسواد در قرن بیست و یکم باید قادر باشید تا هر در زمینه‌ای که صاحب اطلاعات و فن و هنر و تکنیک هستید، از این خوان بزرگ دیجیتالی، ماهی خود را شکار کنید و از شر حقوق‌های ثابت ماهانه و ساعت کاری ۸ صبح تا ۴ عصر خلاص شوید و درآمدهای جنبی بلندمدت و بعضا پایدار برای خود دست و پا کنید.

خوب با این مقدمه شما را دعوت می‌کنیم برای آشنایی با فرصت‌های دیجیتالی جالب و پیشنهادهای هیجان انگیز برای درآمد ارزی در سال ۲۰۱۹ میلادی، این گفتار را مطالعه کنید و ما را در جریان نقطه نظرات و دیدگاه‌ها و تجربیات درآمد ارزی خود در سال‌های اخیر قرار بدهید. با ما همراه باشید.

سال ۲۰۱۹ چه سالی است؟

سال ۲۰۱۹ میلادی سالی است که شمار مخاطبان شبکهٔ اجتماعی محبوب ایرانیان یعنی اینستاگرام از مرز ۱ میلیارد نفر فراتر رفته است. سالی است که استفاده از پیام‌ رسان‌های اینترنتی روند صعودی پیدا کرده و اگر شما در سال ۱۳۹۸ بخواهید با دوستان و آشنایان و شرکت‌ها و مؤسسات در داخل یا خارج از کشور در تعامل باشید، باید در یکی از پیام رسان‌های محبوب داخلی و خارجی که اکثریت از آن استفاده می کنند، عضو باشید. در واقع هویت دیجیتالی شما مصادیقی دارد که یکی از آن‌ها، حضور فعالانه در این پیام‌رسان‌های اینترنتی است.

سال ۲۰۱۹ میلادی سالی است که احتمالا شاهد نوسانات مقطعی در قیمت ارز باشیم. با وجود تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی و تحریم‌های بانکی، اما سیاست‌های پولی و بانکی بانک مرکزی با روی کار آمدن رئیس جدید، نشان از یک ثبات در قیمت ارز و عدم مشاهدهٔ نوسانات چشمگیر دارد. سرمایه‌گذاری در ارز پرریسک است اما کسب درآمد ارزی می‌تواند اقدامی ارزشمند باشد. چون ورود ارز به کشور تا هر میزان آزاد شده است، بنابراین ورود و خروج ارز توسط مسافران آسان و موجب ثبات بازار است. به همین خاطر نگرانی زیادی درباره نوسانات عجیب و غریب قیمت ارز نداشته باشید.

سال ۲۰۱۹ میلادی که از ماه مارس آن شاهد آغاز سال ۱۳۹۸ هجری شمسی خواهیم بود، سالی است که شرایط اقتصادی سختی برای ایران متصور است و بودجهٔ دولت برای این سال نیز نشان از آمادگی دولت برای یک شرایط تحریمی شدید دارد. لذا اکتفا به درآمد ریالی شما با وجود تورم موجود، منطقی به‌نظر نمی‌رسد و باید به فکر روش‌های درآمد زایی بود.

با فریلنسرینگ آشنا شویم

مهم‌ترین ابزاری که شما برای کسب درآمد ارزی دارید آشنایی با روش های خلاقانه فریلنسرینگ (دورکاری) است تا از این راه، دنیا با ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و توان‌مندی شما آشنا شود. شاید شما متخصص طراحی مبدل‌های حرارتی باشید یا نقشه‌کش حرفه‌ای یا مدرس گیتار یا زبان خارجی و حتی ویراستار و عکاس ماهر. این ظرفیت‌ها و مهارت‌ها شاید هیچ ربطی به کار روزانهٔ شما نداشته باشد اما می‌توانید در وقت اضافه و در طول روز، پروژه‌هایی بگیرید و انجام دهید و در قیمت و زمان توافقی با کارفرما، تحویل دهید.

دورکاری یعنی اینکه شما از طریق فضای مجازی، پروژه‌ای در هر زمینهٔ صنعتی و خدماتی را از کارفرمایان در ایران و سایر نقاط جهان دریافت و آن را انجام و درآمد حاصله را به‌صورت ارزی یا ریالی دریافت کنید. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا سالانه میلیاردها دلار از روش فریلنسری درآمد دارند. شاید باورتان نشود، اما همین الان هزاران ایرانی که مدرس حرفه‌ای زبان انگلیسی هستند به دانشجویان بین‌المللی شاغل به تحصیل در کشورهایی نظیر انگلستان، کانادا، نیوزلند و حتی ایالات متحده، زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، در سطح آیلتس و تافل و GRE! بله! باورش سخت است! چون استخدام مدرس حرفه‌ای زبان در این کشورهای انگلیسی زبان گران‌تر از استخدام مدرس ماهر زبان در ایران است.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

سایت‌های بسیاری برای دورکاری وجود دارد که شما می‌توانید رایگان در آن‌ها عضو شوید. پروفایل ایجاد کنید و به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود بپردازید. در این راه، آنچه اهمیت دارد این است که شما الفبای دورکاری و کسب‌وکار در فضای رقابتی را با صبر و پیشتکار یاد بگیرید. درآمد ارزی دورکاری با صبر حاصل می‌شود. عین بازار بورس! اگر صبر ندارید، شاید باید به‌دنبال حقوق ۸ صبح تا ۶ عصر باشید!

 

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

(یکی از روش‌های جذاب دورکاری برای کسب درآمد ارزی، نوشتن اپ برای آموزش زبان یا تدریس آنلاین زبان‌های محبوب جهان مثل انگلیسی است)

 

سایت‌های خوب دورکاری

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

فریلنسر دات کام یا فریلنسر دات آی آر. نمونه‌های موفق جهانی و ایرانی برای عاشقان دورکاری و درآمد دیجیتالی است. هزاران کارفرما و صدها هزار فریلنسر در این دو سایت آماده هستند تا به معرفی پروژه و انجام کار در قیمت و زمان مشخص و توافقی اقدام کنند. اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت درآمد دیجیتالی هستید، ثبت نام رایگان در این دو سایت و آشنایی با خدمات و امکاناتش را در نظر داشته باشید.

 

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 (در بهشت دورکارهای جهان در سایت FREELANCER.COM در ده‌ها موضوع بالا می‌توان کار کرد و درآمد ارزی داشت)

 

سایت PeoplePerHour

سایت PeoplePerHour یک سایت دورکاری جالب است که می‌توانید نسبت به استخدام فریلنسر یا معرفی توانایی‌های خود اقدام کنید تا کارفرمایان از سراسر جهان را نسبت به تحویل پروژه به خود ترغیب کنید. اکثر کارفرمایان ثبت‌نام شده در این سایت، کارفرمایان کوچک هستند که نمی‌توانند انجام کار خود را به شخصیت‌های حقوقی بزرگ بسپارند. فریلنسرهای ایرانی زیادی در این سایت فعال هستند. حوزه‌هایی که می‌توان در این وبسایت کارجو و کارفرما با آن مشغول ارائه و انجام پروژه هستند، عبارتند از: طراحی، توسعه وب، ویراستاری، ترجمه، بازاریابی صنعتی، طراحی ویدئو، عکسبرداری، پشتیبانی کسب‌وکار و توسعه نرم‌افزارهای موبایل.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

شما ۹۰ روز فرصت دارید بعد از ثبت نام در این سایت، پروژه‌ای به صورت ساعتی بگیرید و صلاحیت خود را برای ماندن در بین فریلنسرها به بوته آزمایش بگذارید. عضویت پولی برای کسانی است که خواهان فعالیت بیش‌تر در سایت باشند. مثل بسیاری از سایت‌های فریلنسری، درآمد شما به کیف پول الکترونیکی واریز می‌شود و می‌توان از طریق سرویس نقد کردن درآمد ارزی با PAYPAL یا SKRILL نقد و معادل ریالی را از طریق صرافی‌ها دریافت کرد.

سایت ENVATO

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

از دیگر سایت‌های مطرح که می‌توان از طریق آن درآمد ارزی داشت، سایت انواتو است که در زمینه پوسته‌های طراحی سایت (Theme) و هم‌چنین گرافیک سایت، ویدئو، صوت و تصاویر سه‌بعدی فعالیت دارد. اگر خواهان خرید این موارد هستید یا در این زمینه صاحب مهارت هستید، این درگاه مناسب شما خواهد بود.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

(سایت تم فارست یکی از سایت های خوب برای وب مسترها و طراحیان صفحات وب برای درآمد ارزی است)

این سایت مثل درگاه جنگل پوسته ها، یکی از سایت‌های خوب برای وب‌مسترها و طراحان وب به‌منظور خرید و فروش اینترنتی است. بیشتر این وب‌سایت‌ها پلی میان تولید کننده محصولات دیجیتال و مصرف‌کننده هستند. برای استفاده از خدمات سایت، حتما ثبت نام کنید. آخرین اطلاعات درباره بازارهای دیجیتالی انواتو را در این نشانی دنبال کنید. اگر در استفاده از خدمات با مشکلی روبه‌رو شدید، بخش help را مطالعه کنید. آخرین خبر ها از کسب‌وکار دیجیتالی هیجان انگیز انواتو را در توییتر دنبال کنید.

آشنایی با کراد فاندینگ

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

آیا شما فعالیت دور کاری انجام می‌دهید؟ مثلا یک نقشه‌کش حرفه‌ای یا مدرس زبان تخصصی یا حتی ویراستار و عکاس و نویسنده و آنالیزگر چارت‌های بورس و حسابدار رسمی هستید. خوب! یک راه درآمد ارزی آن است که به سایت‌هایی که در بالا به آن اشاره شد مراجعه و ثبت‌نام کنید و دنبال کارفرما باشید.

اما راه دیگر آن است که خودتان استارتاپ راه‌اندازی کنید. استارتاپ یا شرکت‌های کوچک زودبازده یا شرکت‌های اینترنتی یا هر اسم دیگری که شما روی آن می‌گذارید، کسب‌وکاری است مقیاس‌پذیر. با هزینه کم راه‌اندازی می‌شود و آمریکایی‌ها به آن: FAKE IT TO MAKE IT‌ می‌گویند.

استارتاپ یعنی گوگل؛ یعنی اینستاگرام؛ یعنی یوتیوب؛ یعنی همین سایت چطور که شما در حال مطالعه این سطور در آن هستید. همه یک ویژگی دارند: با هزینه کم با خلاقیت و نیازسنجی بازار و با همکاری گروهی از متخصصان راه‌اندازی شدند و آرام آرام رشد کردند و قدمت و اعتبار گرفتند.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

شما برای راه اندازی استارتاپ دیجیتالی، نیازمند سرمایه هستید. بانک هم شاید به شما کمک نکند. یکی از راه‌ها آن است که به سایت‌های سرمایه‌پذیری دیجیتالی رفته و از سرمایه‌گذاران دعوت به همکاری کنید. کرادفاندینگ راه‌حل خوبی برای جذب سرمایه برای کسب و کارهای پرریسک است. علاوه بر کراد فاندرها که به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند، شتاب‌دهند‌ه‌ها (ACCELERATOR) هم آماده حمایت گسترده از کسب‌وکارهای مجازی هستند. یکی از سایت‌های مطرح برای یافتن سرمایه‌گذارهای خرد و متوسط سایت کرادفاندینگ دات کام است. کیک استارتر هم از پلتفرم‌های بین‌المللی خوش‌نام برای جذب سرمایه ارزی به‌منظور توسعه‌ کسب‌وکار شرکت‌های تازه تأسیس است.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

شما هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار خود را تا هر اندازه که می‌توانید از این منابع تأمین و سرمایه‌گذار را در سود آینده خود شریک می‌کنید. یکی از غول‌های خرده‌فروشی اینترنتی ایران که احتمالا می‌شناسید، استارتاپی بود که سال‌ها پیش با حمایت یکی از شتاب‌دهنده‌ها شکل گرفت و الان یکی از گران‌ترین برندهای بازار دیجیتال ایران و خاورمیانه است.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

پس توصیه می‌کنیم با کراد فاندرهای ایرانی و خارجی آشنا شوید و پروژه جذاب و خلاق خود که برای آن برنامه تجاری (BUSINESS PLAN) دارید به‌خوبی در این مجموعه معرفی کنید و با سرمایه‌گذاران تعامل کنید تا آن‌ها به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شما ترغیب شوند. این یکی از راه‌های اخذ درآمد ارزی است. اعتمادزایی و اعتمادسازی ۲ اصل مهم است که در این راه باید سرلوحهٔ شما باشد به‌علاوه صداقت (گران‌بهایی که کم یافت می‌شود). سایت FUNDABLE هم از دیگر درگاه‌های خوب برای علاقه‌مندان به کسب درآمد ارزی برای توسعه کسب‌وکار است.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

فروش کتاب‌های قدیمی و DVD

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

یکی دیگر از روش‌های درآمد ارز، فروش کتاب‌های قدیمی یا مجلات و حتی DVDهایی است که مخاطبان زیاد دارد و می‌توان در حراجی‌ها عرضه کرد. سایت‌هایی مانند DECLUTTR یا BOCKCOUTER یا VALOREBOOKS جایی است که می‌توان کتاب را عرضه و از طریق PAYPAL درآمد داشت.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

قدرت اینستاگرام

قدرت اینستاگرام را فراموش نکنید. شما فکر می‌کنید اطلاعات خوبی دربارهٔ اینستاگرام دارید و بلدید چطوری لایک کنید و کامنت و دایرکت بفرستید و اینستانوشته‌ای زده و لوکیشن درج کنید!

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

(چطور از اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ سوال محبوب کاربران در گوگل که بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون صفحه در اینترنت به این موضوع اشاره کرده است. نشان می دهد که کسب درآمد از اینستاگرام بسیار مهم و محبوب است)

 

این‌ها را همه بلدند! خوب پس تفاوت شما با دیگران که قصد کسب درآمد ارزی ندارند چیست؟! تفاوت شما با دیگران این است که شما تلاش می کنید تا بدانید که:

  • چگونه می‌توان از اینستاگرام درآمدزایی دیجیتالی کرد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام یک فشن بلاگر محبوب شد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام یک توریسم بلاگر محبوب شد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام یک فودبلاگر معروف شد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام یک مدرس مطرح در حوزهٔ مسائل انگیزشی شد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام یک فایل ویدئویی را تولید و منتشر کرد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام آگهی رسمی منتشر کرد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام هشتگ تولید کرد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام لایک و فالو زیاد جذب کرد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام فرصت‌آفرینی کرد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام بازاریابی صنعتی کرد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام از لوکیشن‌ها استفاده کرد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام تولید محتوا کرد؟
  • چگونه می‌توان در اینستاگرام مخاطب‌مداری کرد؟

پیدا کردن پاسخ سؤالات ۱۵گانه فوق آ سان نیست. دیجیتال ترندز، راهکارهای خوبی معرفی کرده است.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

اما اگر پاسخ این سؤالات را به‌خوبی بدانید، افق‌های مطلوبی برای شما جهت کسب درآمد اعم از ریالی و ارزی باز می‌شود. مثلا:

  • الان خیلی از فشن‌بلاگرها در اینستاگرام، درآمدهای سرسام آور دارند )مثل کیارا فراگنی(
  • الان خیلی از توریسم بلاگرها در اینستاگرام، با درآمد ارزی، جهانگردی می‌کنند (مثل EARTHPICS)
  • الان خیلی از مؤسسات تبلیغاتی در اینستاگرام لایک و فالو جذب می‌کنند.
  • الان خیلی از فعالان مد جهان از طریق اینستاگرام تبلیغ کالا و خدمات می‌کنند.
  • الان خیلی از مدرسان زبان و رایانه و علم و صنعت از طریق اینستاگرام، جذب شاگرد دارند.
  • الان خیلی از آشپزها و متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی از طریق برنامه‌دهی از طریق اینستاگرام، درآمد ارزی دارند.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

(یکی از محبوب‌ترین توریسم بلاگرهای جهان که بیش از ۱۷ میلیون فالور در اینستاگرام دارد)

 

پس می‌بینید که راه درآمد ارزی از اینستاگرام آن‌قدرها سخت نیست. کافی است کسب‌وکار شما با نیازسنجی خوبی همراه شود و برای آن محتوای خوبی تولید کنید. در اینستاگرام، محتوا خیلی مهم است؛ محتوای متفاوت و کاربردی. خیلی‌ها را با یک عکس و ویدئو می توانید جلب کنید. قدرت اینستاگرام را در دهه سوم قرن بیست و یکم میلادی بهتر درک خواهید کرد.

قدرت شبکه های اجتماعی ویدئویی

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

اگر به‌دنبال درآمد دیجیتالی هستید اما هنوز در یکی از شبکه‌های اجتماعی ویدئویی داخلی یا بین‌المللی مثل یوتیوب و آپارات و امثالهم حضور فعال ندارید، بدانید که ابزارهای رقابتی را از خود سلب کرده‌اید. بخشی از جست‌وجوی جهانی در گوگل و شبکه‌های اجتماعی ویدئویی در مسائل مختلف است. مثلا کسانی که می خواهند ریاضیات یا فیزیک یا مبانی نقشه‌کشی یا شیوه اخذ پذیرش و بورسیه از دانشگاه‌های خارج را بدانند، محتوای آموزشی شبکه‌های ویدئویی برای آن‌ها خیلی بهتر از شبکه‌های اجتماعی متنی و تصویری است!

بنابراین شما به‌عنوان کسی که قصد دارد در اکو سیستم شبکه‌های مجازی درآمد ارزی داشته باشد، بهتر است در این شبکه‌ها حضور فعال داشته باشید و حضور فعال شما قابل احساس باشد. یعنی چی؟! یعنی اینکه:

  • هر تخصص و مهارتی که دارید برای آن یک پروفایل اختصاصی در این شبکه ها راه‌اندازی کنید.
  • برای خودتان یک برند درست کنید و آن را به‌عنوان نام صفحه در شبکه‌های ویدئویی قرار بدهید.
  • برای آشنایی بهتر مخاطبان خود با ظرفیت‌ها و مهارت‌های خود، تلاش کنید تا ویدئوهای کوچک به زبان فارسی و انگلیسی تهیه کنید و در صفحهٔ خود، به اشتراک بگذارید.
  • یک برنامه‌ریزی دقیق انجام بدهید تا در هفته حداقل چند ویدئو کوتاه از مهارت‌های خود در صفحهٔ شما منتشر شود.
  • دوستان و آشنایان و دیگر کاربران را برای مشاهده ویدئوهای خود ترغیب کنید.
  • اگر سایت و اینستاگرام و فیسبوک و پست الکترونیک و شماره تلفن و آدرس پستی دارید، به‌صورت زیر نویس در این ویدئوها منتشر کنید.
  • در مکاتبات اداری و مجازی خود، نام صفحهٔ خود در شبکه های ویدئویی را اعلام کنید.
  • اصول SEO را فرا بگیرید.
  • روش‌های جذاب تولید ویدئوی کوتاه و مؤثر را یاد بگیرید.
  • فن سخنوری برای تولید ویدئو نیاز نیست. اما همیشه مهارت سخنوران TED را بررسی کنید.
  • اگر مدرسه حرفه‌ای ریاضیات و فیزیک و شیمی و زیست شناسی و ادبیات هستید، ترفندها ونکات خوب را در ویدئو خود معرفی کنید.
  • اگر ویراستار حرفه‌ای متون مختلف به زبان‌های مختلف هستید، اصول ویراستاری حرفه‌ای را با مثال آموزش بدهید. اجازه بدهید مخاطبان شما با طرز فکر و روش و منش و اصول شما آشنا شوند تا ارجاع کار به شما با دید خوبی صورت بگیرد.
  • اگر مترجم هستید، مهارت‌های ترجمه خوب و اصول آن را آموزش بدهید و به زبانی که بلد هستید با مخاطبان حرف بزنید.
  • اگر عکاس هستید یا نویسنده و حتی برنامه‌نویس، به مخاطب درباره این حوزه‌ها، محتوای خوب بدهید تا دانشجویان و دانش‌آموزان و کارفرمایان مختلف داخل و خارجی با صفحه شما آشنا شوند و بازدید ویدئوها افزایش یابد.
  • اگر حسابدار یا مشاور کسب‌وکار هستید، پاسخ به سؤالات متداول این حوزه‌ها را به‌صورت ویدئویی منتشر کنید. هنوز خیلی‌ها در ایران و جهان فرق بیمه‌های بازنشستگی و اجباری و عمر، طرز نوشتن ترازنامه، تنظیم صورت‌های مالی، شیوه‌های قانونی حل اختلاف کارگر و کارفرما، حوادث ناشی از کار، و تحلیل نمودارهای بورسی را بلد نیستند و این‌ها فرصت‌های خوبی برای درآمدزایی اینترنتی شماست.

شبکه‌های اجتماعی ویدئویی، جاستین بیبر را جاستین بیبر کرد و سلنا گومز را سلنا گومز! کودکان زیر ۲۰ سال زیادی را میلیونر کرد و دخترانی با استایل‌های خیلی معمولی را فشن بلاگر با درآمد بالا!

قدرت توییتر

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

اگرچه توییتر را شبکه اجتماعی فرهیختگان و شبکه سیاسی می‌دانند، اما چون تمرکز این شبکه بر روی تولید محتوای متنی است، امکان مانور شما به‌خوبی فراهم می‌شود. معرفی توانایی‌های شما برای کسب درآمد ارزی از مشتریان در توییتر، سخت نیست. شما قابلیت‌های خود را معرفی می‌کنید و توضیح می‌دهید و آرام آرام مخاطب جمع می‌کنید و این مخاطبان در زمینهٔ تخصصی شما از شما سؤال می‌کنند و پاسخ‌های شما تبدیل به فرآیندی برای درآمد زایی روی پلن‌های مختلف می‌شود.

مثلا شما مشاور بورس نزدک هستید یا مترجم چندین زبان زنده دنیا. به یکدیگر و در این باره به دانش‌آموزان و دانشجویان اطلاعات می‌دهید و آن‌ها برای کسب مشاوره تخصصی و اختصاصی به شما مراجعه خواهند کرد. قدرت هشتگ‌های در توییتر را فراموش نکنید.

قدرت سایت اینترنتی

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

تصویر سایت theblondesalad.com.com را در عکس بالا مشاهده می‌کنید که متعلق به کیارا فراگتی، برترین فشن بلاگر اینستاگرام است. او از طریق سایت اینترنتی خود به جذب مخاطب می‌پردازد و محصولات کیف و کفش زنانه‌ای را که تحت برند خود تولید کرده می‌فروشد. یعنی همچنان سایت اینترنتی، محفلی برای جذب مشتری و معرفی خدمات و محصولات شما به مخاطب و کسب درآمد ارزی است.

سایت اینترنتی هنوز قدرت دارد. هنوز خیلی‌ها از طریق گوگل به سمت شما می‌آیند و با سایت شما آشنا می‌شوند و سپس شبکه‌های اجتماعی متنی و تصویری و ویدئویی شما. حتما سایت چند زبانه برای خود دست و پا کنید و رزومه‌ای جامع، مستند و مستدل از خود به نمایش بگذارید و روش‌های ارتباط سریع مخاطب با خود را نیز در آن فراهم کنید (مثل یک فرم اینترنتی).

سایت را با تولید محتوا به زبان‌های مختلف (فارسی-انگلیسی و ….) به‌روز کنید تا در گوگل به خوبی SEO شود و مخاطب برای شما بگیرد. شکار بیشتر مخاطب، یعنی شناخته شدن بیشتر کسب‌وکار شما. شناخته شدن بیشتر یعنی فرصت درآمدزایی دیجیتالی بهتر.

یکی از روش‌های درآمدزایی دیجیتالی این است که DOMAINهای خوب روی .IR‌ یا .COM یا دیگر پسوندهای اینترنتی ثبت کنید و در آینده به قیمت خوبی به متقاضیان بفروشید و کسب درآمد کنید.

قدرت هشتگ ها را جدی بگیرید

شما الان می‌خواهید پیونگ یانگ کره شمالی را ببینید. می‌خواهید با جدیدترین کانسیلرهای دنیای لوازم آرایش آشنا شوید. می‌خواهید طوفان کارل لاگرفلد آلمانی در طراحی لباس های برند CHANEL را ببینید. با جدیدترین مدل‌های مرسدس بنز آشنا شوید. با کت و شلوارهایی که به رنگ سال ۲۰۱۹ دوخته شده است آشنا شوید و نظر جهانی درباره کتاب جدید میشل اوباما (BECOMING یا شدن) را بدانید! چه باید کرد؟

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

(۴۳ میلیون عکس روی هشتگ محبوب برند Dior تگ شده است)

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

(ده‌ها میلیون عکس درباره انواع و اقسام پیتزا و مقصدهای پیتزاخوری جهان در هشتگ PIZZA ارائه شده است که برای فودبلاگرها و علاقه‌مندان به عرصه غذا، فرصت آفرین است)

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

(بیش از ۳۵ میلیون عکس روی هشتگ MONEY‌ در اینستاگرام تگ شده است که شما را با تحلیل‌ها و موضوعات اقتصاد خرد و کلان آشنا می کند)

 

ظرف چند دقیقه به هشتگ‌های این موارد در اینستاگرام رجوع کنید و با دنیایی از اطلاعات جالب از زبان کاربران و منتقدان و تحلیلگران آشنا شوید. قدرت هشتگ‌ها را برای درآمدزایی دیجیتالی خود جدی بگیرید. هشتگ‌ها، فرصت‌آفرین است و شما را با موضوعات جالبی که خیلی‌ها از آن بی خبرند آشنا می کند. روی بعضی از هشتگ‌ها مثل FASHION هر ساعت هزاران عکس بارگذاری می‌شود و شما می‌توانید با هزاران نفر روی موضوعات مربوط به دنیای مد و لباس و استایل بحث و تبادل نظر کنید و از این راه به‌طور رایگان برای توسعهٔ کسب‌‌وکار دیجیتالی خود استفاده کنید.

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

سعی کنید برند شما تحت قالب هشتگ در اینستاگرام تعریف شود و آن را توسعه دهید. بخشی از ظرفیت‌های برندینگ در قرن بیست‌و یکم به شبکه‌های اجتماعی مثل هشتگ‌ها مرتبط است. اگر دیده باشید امروزه در تبلیغات بیلبوردهای اتوبانی و اطراف زمین فوتبال و غیره و حتی روی جلد مجلات، هشتگ‌ها، حضور فعال داشته و گاهی جریان‌ساز هستند (مثل هشتگ زندگی سیاه‌ها مهم است: #BLACKLIVESMATTER)

آموزش آنلاین از زبان انگلیسی تا طراحی صنعتی

راه درآمدزایی اینترنتی ارزی از آموزش هم می‌گذرد. به شما گفتیم که هنوز خیلی‌ها در کشورهای انگلیسی زبان نیاز به معلم زبان انگلیسی دارند اما در ایران این معلم ارزان‌تر از آن کشورهاست! مهم نیست چه مهارت و تخصصی دارید. هر زمینه‌ای باشد، آن را می‌توان تدریس و معرفی کرد و از آن درآمد داشت. آموزش آنلاین و مشاوره آنلاین را در هر سطح و روشی در اکوسیستم دیجیتال، جدی بگیرید. خیلی‌ها از این راه درآمد ارزی ثابت دارند که قابل مقایسه با حقوق‌های ماهانه ثابت آن‌ها نیست.

مشاوره دیجیتالی

یکی از راه‌های اخذ درآمد ارزی، مشاوره تخصصی در زمینه‌های مختلف صنعتی و خدماتی است.

عضویت در شبکه‌های اجتماعی گردشگری

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

اگر شما تور لیدر هستید یا عکاس یا نویسنده یا توریسم بلاگر، حتما باید در لونلی پلنت و تریپ ادوایزر و کوچ سرفینگ و اینترنیشن و خیلی جاهای دیگر عضو باشید تا هتل‌ها و مؤسسات گردشگری و گردشگران خارجی با شما آشنا شوند و برای دریافت خدمات از شما، وارد مذاکره شوند و بتوانید درآمد ارزی کسب کنید.

عضویت در شبکه‌های اجتماعی پزشکی و مهندسی

اگر پزشک یا مهندس هستید، حضور در linkedin را از یاد نبرید. این شبکه کاملا شما را با مجموعه‌ای از متخصصان آشنا می‌کند که زمینه‌های فرصت‌آفرینی خوبی برای خلق ارزش افزوده و درآمد ارزی مهیا خواهد کرد.

اخذ ادمیشن با بورس ارشد و دکتری

راهکارهایی برای درآمدزایی ارزی در سال ۲۰۱۹

 

یکی از روش‌هایی که می‌توان درآمد ارزی کسب کرد این است که ادمیشن کارشناسی ارشد و دکترا بگیرید و با بورس تحصیلی راهی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آسیا، اروپا و آمریکای شمالی بشوید. ماهانه بین ۱ تا ۲ هزار دلار آمریکا به‌مدت ۲ تا ۴ سال به شما پرداخت می‌شود و می‌توانید در کشور محل تحصیل کار قانونی انجام بدهید و با پرداخت مالیات، پس از ۲ بار تمدید اقامت دانشجویی، اقامت دائم دریافت کنید و گذرنامهٔ کشور مربوطه را اخذ کنید. این هم به هر حال راهی است برای خودش اگر بدانید . . . .

 

/برگرفته از وب سایت : https://www.chetor.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار