کد خبر: ۷۶۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 28 July 2019

رییس اموزش وپژوهش هیات ورزشی پزشکی مازندران هشدارداد؛ نوشیدنی ورزشی استاندارد می تواند در هنگام ورزش در هوای گرم یک نوشیدنی مناسب برای جایگزینی مایعات و الکترولیت های از دست رفته هنگام تعریق باشد.

دکتر سید امید حمیدی پرچیکلایی رییس اموزش و پژوهش هیات پزشکی ورزشی مازندران بابیان اینکه برای سلامت جسمانی و روانی افراد راههای متعدد پیشگیرانه وجود دارد گفت ؛ ماساژ ورزشی کارکرد مثبت واثربخش برای بدن داشته و دنیای امروز شتابان از این روش برای پیشگیری و کاهش الام و کاستن هزینه های درمانی و دارویی و افزایش نشاط فردی و خانوادگی بهره فراوانی می برد

دکتر حمیدی بااشاره به برگزاری دوره ماساژ ورزشی توسط هیات پزشکی ورزشی مازندران گفت ؛ امروزه آشنایی با مهارت و تکنیک های درست و علمی ماساژ ورزشی برای افرادی که در محیط های ورزشی میخواهند به عنوان ماساژور فعالیت کنند یک ضرورت است.

این پژوهشگر برتر ورزشی همچنین درادامه بااشاره به ضرورت ارائه خدمات ماساژ حرفه ای برای قهرمانان اظهار داشت : امروزه ماساژ ورزشی جزء لاینفک برنامه ورزشی ورزشکاران بوده و هیچ ورزشکاری برای حصول به موفقیت های جهانی و المپیک بی نیاز از ماساژ ورزشی نیست.

مدرس رسمی اداره کل ورزش وجوانان مازندران تاکید کرد ماساژ ورزشی درزمینه آمادگی جسمی و جلوگیری از آسیبهای ورزشی و نیز ارتقا روحی روانی ورزشکاران بسیار مفید بوده ومضاعفا استقبال کاراموزان ازسرتاسر شهرهای استان برای مشارکت در دوره های اموزشی ماساژ ورزشی یک گام مستحکم و رو به جلو جهت علمی سازی ورزش استان تلقی می شود.

دکتر حمیدی، مهمترین فوائد ماساژ ورزشی را جلوگیری از احتمال بروز آسیب های ورزشی برای ورزشکاران دانست وتاکیدکرد؛ از طریق کشش مناسب عضلانی و تکنیک های مختلف ماساژ در خلال یا قبل و بعد از رخدادهای ورزشی می توان در تامین سلامت ورزشکار نقش موثری داشت.

این محقق برتر ورزشی تصریح کرد با انجام ماساژ ورزشی می توان سبب پر خونی و گرمای درونی عضلات و نیز بهبود حرکات مفصلی و افزایش انعطاف پذیری عضلات شد که این امر خود به افزایش توان و کارایی ورزشکار و کوتاه کردن زمان ریکاوری و بازیابی توان از دست رفته ورزشکار منجر گردد.

دکتر حمیدی یاداورشد ؛ پر خونی بافتی ناشی از ماساژ می تواند روند اکسیژن رسانی به همراه تامین مواد مغذی و از طرف دیگر دفع مواد زائد بافت را تسریع کند.

دکتر حمیدی ضمن ابراز نگرانی نسبت به گسترش بیماری ارتروز در سنین مختلف به ویژه در بخش روستایی کشور تصریح کرد؛ در بیماری آرتروز غضروف مفصلی به دلیل عوامل مختلف نظیر افزایش سن، افرایش وزن، روند فرسایشی و استفاده مکرر، برخی بیماری های التهابی و عفونی، تضعیف عضلات و بافت های نرم اطراف مفصل و غیره.. دچار تحلیل رفتگی میشود

این مقام مسوول تاکیدکرد: برای جلوگیری از روند افزایشی امار ارتروز اگاه سازی شهروندان یک ضرورت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار