مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش‌ها در مدارس باید منجر به تغییر نگرش و افزایش دانش در دانش‌آموزان شود و یادگیری و جریان آزاد اطلاعات باید بین افراد وجود داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 28 July 2019

علیرضا اعتباریان امروز در گردهمایی معاونین آموزشی استان اصفهان که در این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه مدرسه زمینه‌ساز تحقق اهداف آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تصمیمات در مدرسه باید به گونه‌ای گرفته شود که منافع دانش‌آموزان، اولیا و دیگر ذی‌نفعان در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: تفویض اختیارات از وزارت به سطوح پایین‌تر آموزش و پرورش، زمینه مشارکت همه ارکان و اجزای مؤثر در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اجرای مطلوب آیین نامه اجرایی مدارس و حذف نامه‌نگاری‌های غیرضروری دو گام اساسی در افزایش کارایی نظام تعلیم و تربیت است که در دستورالعمل‌های ابلاغی مورد توجه قرار گرفته است.

اعتباریان با بیان اینکه مدیران مدارس باید قدرت برقراری تعامل با دانش‌آموزان و نهادهای محلی را داشته باشند، تصریح کرد: در سند تحول مدرسه بر اهمیت ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی مدیران برای ارتقای نظام آموزشی تأکید شده است.

وی تقویت مهارت‌های ادارکی را از مهم‌ترین نیازهای مدیران مدارس دانست و افزود: آموزش‌ها در مدارس باید منجر به تغییر نگرش و افزایش دانش در همه دانش‌آموزان شود و یادگیری و جریان آزاد اطلاعات باید بین فراد وجود داشته باشد.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید به توانمندی مدیران، عوامل مدرسه، اولیا و دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی اعتماد کنیم تا زمینه بازسازی ساختار تصمیم‌گیری در مدرسه فراهم شود.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار