رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اصفهان :
به گفته رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اصفهان مناطق بحرانی و سالک‌خیز در شرق این خطه در اولویت امور برای مبارزه با جونده موذی به‌عنوان آفت تاغزارها، قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 28 July 2019

به گزارش تابناک، امیر محسن ولی با اشاره به اینکه ردیف بودجه مصوب برای طرح مبارزه با آفت در تاغزارها وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته به‌دنبال شیوع بیماری سالک در شرق شهرستان اصفهان، مکاتبه ای با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای کنترل جونده های موذی و موش های صحرایی در تاغزارها شد اما به ما گفتند که بودجه مبارزه با سالک به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص می‌یابد.

رییس منابع طبیعی شهرستان اصفهان با اشاره به این که تاغزارها با هدف بیابان زدایی از حدود ۴۰ سال گذشته در مناطق مختلف از جمله شهرستان اصفهان ایجاد شدند، اظهار داشت: در آن زمان، مناطق مسکونی نزدیک این تاغزارها نبود اما توسعه شهری در سال های گذشته به سمت تاغزارها انجام شد و این موضوع ضرورت رسیدگی به وضعیت را بییش از گذشته جلوه می دهد.

او با بیان اینکه حذف موش‌های صحرایی و جونده‌های موذی می‌تواند به طور خود به خود بیماری سالک را کنترل کند، تاکید کرد: ما می‌توانیم جوندگان را از تاغزارها حذف کنیم اما به‌هیچ عنوان نباید به دنبال حذف تاغزارها بود زیرا باعث گسترش ریزگردها و بیابان زایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار