سرلشکر سلامی:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه آمادگی خود را برای فعالیت با تمام ظرفیت در زمینه بازسازی منازل ، مدارس و همچنین اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان مسجدسلیمان اعلام می کند .
کد خبر: ۷۶۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 27 July 2019

 سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه روز گدشته  در شورای اداری مسجدسلیمان اظهار کرد: دیشب از فرودگاه برگشتم تا صبح امروز به مسجدسلیمان بیایم و در کنار مردم باشم هر چند زلزله‌ای که آمد خفیف بود و خسارات کمی بر جای گذاشت اما با توجه به محرومیت‌های موجود، این شهر باید مورد توجه قرار گیرد و در آن اتفاقات بهتری بیفتد.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه 30 مدرسه‌ای که قرار است ترمیم شود باید به نحو احسن صورت بگیرد، تصریح کرد: 16 مدرسه هم تخریب شده‌اند که ساخت بخشی از آنها را ما به عهده می‌گیریم.

سلامی تاکید کرد: برای خانه‌های مردم هم باید یک کار فوری انجام شود؛ در این راستا ترمیم بخشی از خانه‌هایی که به ترمیم نیاز دارند را ما به عهده می‌گیریم، اما در مورد ساخت باید دید سیاست‌های دولت و استان چیست تا متناسب با آن بخشی از ساخت خانه‌ها را متقبل شویم.

وی ادامه داد: باید برای مسجدسلیمان طرح‌های اشتغال‌زا دیده شود؛ طرح‌های کوچک زودبازده که برای خانواده‌ها کار تولید شود این موضوع هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرمانده کل سپاه افزود: مردم مسجدسلیمان مردمی نجیب، مومن و جهادی هستند شهیدان زیادی این شهر در دفاع مقدس تقدیم اسلام و کشور کرده و این نشان‌دهنده انقلابی و ولایی بودن این شهر است وظیفه داریم به این شهر رسیدگی کنیم و از حالت کنونی آن را خارج کنیم؛ باید به مسجد سلیمان توجه ویژه شود. 

همچنین سرلشکر حسین سلامی عصر جمعه در محل سپاه شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به بازدید از مناطق زلزله زده این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از حادثه زلزله دراین شهرستان، از مناطق آسیب دیده بازدید به عمل آمد و مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده کردیم.

وی افزود: همچنین در جلسه ای که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد آخرین تصمیمات در زمینه بازسازی منازل و مدارس آسیب دیده گرفته شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: با توجه به شرایط موجود سپاه پاسداران با تمام ظرفیت و ابزار و تجهیزات خود در قالب قرارگاه خاتم الانبیا فعالیت خود را در این منطقه آغاز کرده است.

وی بیان کرد : گروه های جهادی و بسیج سازندگی در حال حاضر در این شهرستان حضور داشته و در زمینه احداث و بازسازی منازل آسیب دیده شبانه روز پای کار هستند.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: با توجه به حمایت های مالی مرکز برای کمک به مردم مسجدسلیمان، امید می‌رود هر چه سریعتر منازل آسیب دیده ترمیم شوند و مردم به شرایط زندگی عادی خود باز گردند.

وی تصریح کرد : سپاه پاسداران در کنار دولت اقدامات موثری را در دستور کار دارد و پروژه های مهمی را در این منطقه تعریف کرده است امید است با تامین اعتبارات مناسب و روند اجرایی این پروژه ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، بیان کرد: استان خوزستان شریان حیاتی کشور است و دشمنان نیز در استان فعال هستند. 
  
وی با اشاره به این‌که در اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان مناطق محرومی وجود دارد که انسان با مشاهده آن‌ها تعجب می‌کند، عنوان کرد: بیش از 300 نقطه در سطح اهواز دچار تلاقی آب و فاضلاب هستند. 
  
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تأکید بر ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی جامع و شناسنامه‌دار، خاطرنشان کرد: بنا داریم که با برنامه‌ریزی بسته محرومیت‌زدایی برای استان خوزستان تشکیل دهیم. 
  
وی ادامه داد: طرحی را در منطقه محرومی از اهواز به عنوان پایلوت اجرایی می‌کنیم که در آن تمامی امکانات و تجهیزات متمرکز و فعالیت خواهند کرد و در ادامه در قالب الگو در سراسر استان خوزستان اجرایی می‌شود. 
  
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اشتغال به عنوان مهم‌ترین انتظار مردم، گفت: اشتغال را صرفا در ادارات دولتی مشاهده می کنند، در صورتی که طرح‌های گوناگون و اشتغال‌زای بسیاری در خوزستان وجود دارد. 
  
امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که نگاه به شغل اداری تبدیل به فرهنگ شده است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در این زمینه سهم بسزایی دارد. الگوی موفق ما سپاه است و از روزهای آغازین که وارد میدان شده به برکت تدین و روحیه انقلابی، تحول ایجاد کرده است. 
  
وی با بیان این‌که از سپاه پاسداران تقاضای توجه ویژه و بیشتر به استان خوزستان را داریم، گفت: باید از جزیره‌ای کار کردن خودداری کرد و فعالیت‌ها تحت عنوان قرارگاه و مدیریت واحد صورت گیرد. 
  
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: باید به صورت متمرکز، خیرین، نیروهای مردمی و اعتبارات را در کنار دولت قرار داد و به کمک سیل‌زدگان خوزستان بیاییم. باید بانک اطلاعاتی قوی در قالب آمایش سرزمینی ایجاد کرد تا بتوان در کنار یکدیگر مشکلات را حل کرد. 
  
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: کارهای خوبی در استان صورت گرفته که از جمله آن طرح 550 هزار هکتاری رهبرمعظم انقلاب است که نیمی از آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است. 
  
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: باتوجه به حذف ویزا در اربعین حسینی و پیش‌بینی استقبال گسترده‌تر از سال‌های گذشته مردم، از سپاه پاسداران تقاضا دارم که باتوجه به کمبود ناوگان حمل و نقل در عراق، در صورت امکان ناوگان حمل و نقل بسیج و شهرداری‌های برخی مراکز، ورود داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار