مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: بیش از 110 مسجد سطح استان اصفهان در طرح مساجد قرارگاه مهر و امید مشارکت دارند که شاید به 200 مسجد هم تا پایان سال برسیم.
کد خبر: ۷۶۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 25 July 2019

محمدرضا متین‌پور در همایش ائمه جماعت و رابطین در طرح مساجد قرارگاه مهر و امید اظهار کرد: روزی که این طرح مطرح شد بسیار خوشحال شدم زیرا معتقد بودم جایگاه آن‌ در اصفهان خالی بود؛ در کمیته امداد دو سال پیش کار تحقیقاتی برای توسعه کار خیر انجام شد که نتیجه آن ایجاد مراکز نیکوکاری بود که پایگاه آن‌ها مساجد باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان مطرح کرد: بیش از 110 مسجد سطح استان اصفهان در طرح مساجد قرارگاه مهر و امید مشارکت دارند که شاید به 200 مسجد هم تا پایان سال برسیم.

وی ادامه داد: باتوجه به محدودیت‌هایی که داریم فقط 5 شعبه کمیته امداد در سطح شهر داریم ولی اگر این ارتباط در هر محله ایجاد شود، دسترسی‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود و هم مراجعات مردم به مراکز کمیته امداد و همچنین ارتباط کارشناسان مرکز با مردم آسوده‌تر خواهد بود.

متین‌پور اضافه کرد: ولی با ایجاد این قرارگاه ما در هر محله یک پایگاه خواهیم داشت که این ارتباطات بسیار آسان‌تر خواهد بود؛ ایجاد مراکز نیکوکاری در محلات جز اولویت‌های کمیته امداد بوده که ما از این طرح قرارگاه مهر و امید حمایت می‌کنیم زیرا دقیقا هدف ماست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان مطرح کرد: مسجد بهترین مکان برای هر کار اجتماعی مثبت و مفید است و این طرح این خلا را برطرف می‌کند؛ کارکرد امام جماعت مساجد برطرف کردن مسائل و مشکلات مردم است که از طریق این قرارگاه می‌تواند مشکلات مردم را بهتر برطرف کند.

وی تشریح کرد: امام جماعت مبلغ دینی ماست و هرچقدر این‌ها تقویت شوند، می‌توانند بهتر دین ما را تبلیغ کنند و به هر اندازه این افراد قوی‌تر شوند، دین ما قوی‌تر شده است.

متین‌پور از حاضران درخواست کرد که نگاه‌ها در هیچ‌ قضیه‌ای به خصوص در این قرارگاه جزیره‌ای نباشد و گفت: در مساجد شورای زکات ایجاد کرده‌ایم که این شورا هم نیازمندان را شناسایی می‌کند و هم افراد متمول تا بتوانند این زکات را دریافت و بین نیازمندان تقسیم کنند که این شورا می‌تواند همان قرارگاه مهر و امید باشد؛ از همین رو از دوستان و سایر دستگاه‌ها درخواست می‌کنم که به دنبال نگاه جزیره‌ای نباشند و هر شورا و گروهی قرار است در مساجد و محلات انجام شود، نیاز به اعضا و شورای جدید نداشته باشد و از همان نیروها استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان در پایان اظهار کرد: شورای محلات همان شورای محلات ابتدای انقلاب را تداعی می‌کند و امید است که بدین واسطه بار دیگر احیا شوند و بتواند همانند ابتدای انقلاب در تمامی حوزه‌ها به عنوان یک پایگاه فعال جایگاه خود را به دست بیاورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار