معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز 60 میلیارد تومان چک فرم خورده دارد، ابراز داشت: به صورت ماهانه 110 الی 120 میلیارد تومان هزینه جاری شهرداری شیراز است که اگر بخواهیم طبق این طرح تمام مطالبات را تقسط کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۷۶۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ 24 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدرضا محمد حسن پور عصر امروز در صحن علنی شورای شهر شیراز در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان و مشاغل کاذب در شیراز اظهار داشت: افراد مختلفی از سطح استان فارس به عنوان بیکار به شیراز می‌آیند و با خرید یک وانت و دو تن میوه در هر نقطه از شهر که تمایل داشته باشند، اقدام به دستفروشی می‌کنند و معضلاتی نیز به وجود می‌آورند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: وضعیت دستفروشی در شیراز به گونه‌ای است که خیابان‌های مختلف از جمله مشیرفاطمی، ستارخان، معالی آباد در تصرف دستفروشان قرار گرفته و شهرداری به دنبال ساماندهی آنان است.

وی با اشار به اینکه 17 خیابان شیراز در اختیار بازارچه‌های هفتگی قرار دارد، افزود: علاوه بر این بازارچه‌ها، اغلب خیابان‌های مرکز شهر شیراز نیز در اختیار دستفروشان قرار گرفته که موجب بروز مشکلاتی برای ساکنین شده است.

محمد حسن پور به قلیان فروشان در سطح معابر و پارک‌ها نیز اشاره کرد و گفت: برخی افراد با ماشین‌های خود و با در دست داشتن بلندگو در سطح خیابان‌ها و کوچه‌های شهر می‌چرخند و اقدام به خرید ضایعات می‌کنند که این کار آرامش مردم را سلب می‌کنند و مردم از شهرداری خواستار ساماندهی آنان هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد: در راستای برخورد با متخلفان تبلیغات در سطح شهر بیش از یک هزار پیامک ارشادی به صاحبان شماره‌های تبلیغاتی ارسال شده است و 350 تلفن قطع و 100 منزل مبله نیز پلمپ شده‌ است.

وی بیان کرد: در جهت ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر، تاکنون 96 واحد پلمپ شده است و 400 هکتار زمین نیز در نظر گرفته شده که این مشاغل به موقعیت پیش‌بینی شده منتقل می‌شوند.

تذکر عضو شورا نسبت به عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شیراز

در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز نسبت به عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شیراز تذکر داد.

احمد تنوری با بیان اینکه تذکر من در خصوص عدم ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آینده این سازمان در خصوص نگهداری ابنیه تاریخی و احیا منظر تاریخی شهر شیراز است، ابراز داشت: طبق قانون نگهداری و بهره‌برداری از ابنیه و بافت‌های تاریخی شهر شیراز و حفظ و احیاء منظر تاریخی با هماهنگی سازمان‌های ذیربط، از مهمترین وظایف و ماموریت‌های سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شیراز در چارچوب وظایف قانونی شهرداری شیراز است.

وی افزود: پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات فرهنگی شورا در تمامی زیرمجموعه‌های شهرداری شیراز و حوزه مدیریت شهری از مهمترین وظایف کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا است که در اسرع وقت لازم است عملکرد و برنامه‌های آینده سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شیراز به تفکیک نگهداری و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی موجود در محدوده و حریم شهر شیراز، نگهداری و بهره‌برداری از بافت تاریخی شهر شیراز، حفظ منظر تاریخی شهر شیراز و احیاء منظر تاریخی شهر شیراز به شورا ارسال شود.

طرح دو فوریتی جمعی از اعضای شورا در خصوص عدم شمول میزان مازاد نرخ دیرکرد چک‌های ارائه شده به شهرداری شیراز در صحن شورا مطرح شد.

قاسم مقیمی در مخالفت این طرح گفت: این طرح موجب تبعیض می‌شود، اگر فقط مورد خاصی باشد می‌توانیم مطرح کنیم در غیر اینصورت افرادی سودجویی هستند که استفاده‌های چندبرابر از چنین طرح‌هایی می‌کنند به طور مثال برخی از اینها املاک شهرداری را گرفتند و هم اکنون املاک چندبرابر قبل ارزش پیدا کرده و به جای اینکه بیاییم آنها را به دلیل دیرکرد جریمه کنیم عوارض را مییبخشیم که درست نیست.

وی تصریح کرد: چک ملکی که بیش از 48 میلیارد تومان فروش رفته و قیمت آن هم اکنون 6 برابر شده، حتی یک ریال هم پاس نشده است و ضروری است که از طرف شهرداری و سازمان بازرسی رسیدگی شود.

نوذر امامی با بیان اینکه این طرح در بازه زمانی 2 الی 3 ماهه اجرایی می‌شود و تسهیلاتی برای کسانی است که در شرایط فعلی اقتصادی مستأصل شدند، ابراز داشت: این طرح به منافع شهر و شهرداری صدمه‌ای نخواهد زد و به وصول مطالبات شهرداری هم کمک می‌کند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز 60 میلیارد تومان چک فرم خورده دارد، ابراز داشت: به صورت ماهانه 110 الی 120 میلیارد تومان هزینه جاری شهرداری شیراز است که اگر بخواهیم طبق این طرح تمام مطالبات را تقسط کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

در حالی که این طرح توسط 7 نفر امضا و در صحن شورا مطرح شده بود بدون هیچ نظر موافقی به تصویب نرسید.

لایحه شهرداری شیراز در خصوص مساعدت مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان به یکی از کارکنان اداره تخلفات شهری که در حین انجام وظیفه اداری بر اثر حمله افراد بارفروش دچار حادثه شده است جهت پرداخت هزینه‌های عمل به تصویب رسید.

امامی با اعلام موافقت این طرح گفت: برخی از ماموران شهرداری لفظ و برخورد خوبی با مردم ندارند که باید رفتارشان را اصلاح کنند، شما مجری قانون هستید و مجری بی احترامی به مردم نیستید.

این عضو شورا تصریح کرد: مردم بعضاً حق دارند مقابل ماموران شهرداری بایستند چرا که برخی کارشناسان و ماموران شهرداری رفتار درستی ندارند و موجب طوفان مغزی و اعصاب خوردگی مردم می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه از اعضای شورا می‌خواهم که برای ساعتی در سطح شهر حضور داشته باشند و نحوه برخوردها با ماموران شهرداری را شاهد باشند، گفت: ماموران به جز آسیب جسمی و روحی چیزی ندارند.

تنوری نیز گفت: یکی از مأموران شهرداری مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با وجود دوربین و نیروی توانمند نیروی انتظامی، اما هنوز دستگیر نشده است که باید بررسی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار