سوادرسانه ای شاید امروزه یکی از ضروری ترین نیازهایی باشد که علاوه بر مردم، مسئولین نیز باید به آن توجه نمایند.
کد خبر: ۷۶۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 24 July 2019

تابناک فارس به نقل از آباده نما: ماجرای انتشار فیلم برخورد یک مامور شهرداری با جوان دست فروشی که برای امرار معاش خود تلاش می کند، کار را به آنجا رساند که استاندار فارس بخاطر چنین موضوعی واکنش نشان داد و دستور ساماندهی دستفروشان و امتناع از برخوردهای مغایر با شان مردم را صادر کرد. در مقدمه خبری که رسانه ها به نقل از روابط عمومی استانداری فارس منتشر کردند آمده بود: که رحیمی در واکنش به یک فیلم که در پیام رسان اینستاگرام با مضمون برخورد شهرداری آباده با یک دستفروش منتشر شده دستوراتی را صادر کرده است.

 

اسداللهی: از دست فروش دلجویی کردیم!

دو روز بعد نیز فرماندار آباده در گفتگو با ایرنا، با انتقاد شدید از مدیریت شهری و همچنین شورای شهر آباده، ضمن صحه گذاشتن بر موضوعی که واکنش مسئول مافوقش در استان را نیز به دنبال داشته، گفت: شهرداری باید ضمن عذرخواهی به وضعیت دست فروشان رسیدگی کند که چهره شهر جهانی منبت مخدوش شده و واکنش تند استاندار را نیز به دنبال داشته است. محمد اسداللهی ادعا کرد که کارشناسان فرمانداری از دست فروش مزبور دلجویی کرده و مانع آن شده اند که فرد مزبور به خودش آسیب وارد کند!

واقعیت چیست؟ آیا استاندار و فرماندار فیلم را دیده اند!؟

بررسی های آباده نما نشان می دهد که اساسا این فیلم مربوط به شهر آباده نیست. ذره ای دقت در تصاویر منتشره، نشان می دهد عبارت درج شده روی خودرو مزدای دو کابین، اصلا مربوط به شهرداری آباده نیست. آباده خیابانی با مختصات آن چه در فیلم دیده می شود وجود ندارد و ماموری و همچنین خودرویی با این شکل و شمایل در مجموعه انضباط شهری شهرداری آباده یافت نمی شود!

حال سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که اساسا استاندار فارس و کارشناسان روابط عمومی چرا به این موضوع توجه نکرده اند؟ هرچند دفاع از قشر زحمت کش از سوی استانداری پسندیده است اما، واکنش عجیب فرماندار آباده که حتی ادعای رسیدگی به وضعیت دست فروش را نیز مطرح کرده است در جای خود قابل تامل است. وقتی فیلم منتشر شده مربوط به آباده نیست، باید پرسید پس دست فروش مورد تعرض قرارگرفته که به قول اسداللهی توسط کارشناسان فرمانداری مورد تفقد واقع شده کجاست؟! هرچند عملکرد روابط عمومی های این دو نهاد نیز جای نقد دارد.



 شهردار آباده: اصلا ما واحد سد معبر نداریم!

بعد از انتشار گسترده خبر توهین به این دست فروش و واکنش استاندار فارس و تائید ضمنی این خبر از سوی فرماندار آباده، این بار غلامعباس زارع شهردار آباده در گفتگو با ایسنا، با تکذیب خبر انتصاب این فیلم به شهرداری آباده گفته است: شهرداری آباده در رسیدگی به وضع دست فروشان پیش رو است و اساسا در شهرداری آباده واحدی به نام سد معبر وجود ندارد!

علاوه بر آن، زارع به خبرنگار آباده نما گفته است: صبح روز 31 تیرماه به اتفاق جمعی از اعضای شورای شهر و همکاران واحد انضباط شهری در جلسه با فرماندار شهرستان ضمن ارائه توضیحات از وی خواستیم که این موضوع را اصلاح کند و فرماندار به نوعی عذرخواهی و تاکید کرد که درصدد جبران بر می آید.

به نظر می رسد اختلافات و مشکلات احتمالی میان مسئولان، نباید دست مایه بازی با افکار عمومی و موج سواری رسانه ای قرار گیرد. جایگاه و منزلت شهرستان آباده در این بزنگاه ها مورد خدشه واقع خواهد شد و جنگ های بیهوده رسانه ای در شهری که فاصله فرمانداری تا شهرداریش 10 دقیقه هم نیست، نمی تواند دوای درد مردمی باشد که زیر بار بی تدبیری ها در پیچ و خم معیشت خود مانده اند.

بی شک حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه توسط مسئولان، به دور از شعارزدگی، آرزوی همه مردم عزیز ایران اسلامی است و تائید و تکذیب هایی که مردم دل خوشی از آن ندارند، نمی تواند حلال مشکلات آنان باشد.

از رئیس شورای تامین شهرستان انتظار می رود ضمن بررسی دقیق موضوع، به دنبال مشخص کردن ماهیت افرادی برآیند که با انتصاب این مسایل به شهرستان، در فضای مجازی خواسته های سوء خودشان را دنبال می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار