اولین دوره مسابقات سراسری جوشکاری در دانشگاه اراک برگزار گردید؛
کد خبر: ۷۶۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 24 July 2019

به گزارش تابناک مرکزی: اولین دوره مسابقات سراسری جوشکاری به همت انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک و با مشارکت شرکت ماشین سازی اراک در دانشگاه اراک برگزار شد. دکتر حسین مستعان دبیر علمی برگزاری این مسابقات بیان نمود: این مسابقات با رویکرد ارتقای توانمندی دانشجویان به عنوان نیروی ماهر و مورد نیاز بازار کار کشور و توسعه آموزش های مهارتی وتحقق سیاست جامع مهارت افزایی وهمچنین ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان برگزار می شود و تا دو روز ادامه دارد. در این مسابقات ۱۹ تیم از ۱۱ استان کشور شرکت نموده اند.

دکتر حمیدی، ریاست دانشگاه اراک ضمن خیر مقدم شرکت کنندگان از جای جای کشور به دانشگاه اراک بیان نمود: دانشگاه اراک جزء دانشگاه های قدیمی ایران است. آنچه که هدف موسسان این دانشگاه در پنجاه سال قبل بود، آغاز مسیری است که توسط شما ادامه می بابد. بحث افزایش توان اشتغال پذیری، یک هدف متعالی و ضروری است که توسط مسئولان کشور پایه گذاری شد است و عمل به آن از ضرورت واجب کشور است. آنچه که امروزه با آن مواجه هستیم فشار اقتصادی است و چشم امید ما به شما جوانان است که کشور را از تنگنا های تحریم نجات دهید تا کشور بتواند صنعت را خودش اداره نماید. وی افزود:برگزاری مسابقات و رقابت های علمی گام موثر در تحقق این هدف کشور است.

شاه محمدی مدیر آموزش های فنی و حرفه ای در استان مرکزی با ابراز امیدواری از برگزاری چنین مسابقه ای در پایتخت صنعتی ایران افزود: تقارن برگزاری این مسابقه وهفته کار آفرینی تقارن هدف مندی است.

وی درمورد اهمیت مهارت آموزی بیان نمود: در کشور همیشه مطرح است که به دنبال نام آموزش و پرورش و آموزش عالی، نامی از آموزش های مهارتی و غیر رسمی نمی آید. متولی آموزش غیر رسمی سازمان فنی حرفه ای است و این مسابقه منجر به کنار هم آمدن این مراکز آموزشی به صورت هدفمند شده است که ماحصل ان اشتغال زایی و کارآفرینی است.
وی افزود: ما یک اشکال بزرگ در کشور داریم وآن فقر فرهنگ آموزشی است. چه بسا مدارک تحصیلی که بی مهارت کسب می شوند.مدیر آموزش های فنی و حرفه ای در استان مرکزی گفت: باید بین دانشگاه و بحث مهارت افزایی ارتباط برقرار نمود و یکی از ابزار های این ایجاد ارتباط حضور سازمان فنی و حرفه ای در اموزش عالی است.
وی این نوید را داد که همه کارگاه های مهارتی مثل جوشکاری در سازمان فنی و حرفه ای به صورت رایگان انجام می شود.

دکتر علیرضا بهرامی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در آئین افتتاحیه این مسابقات اظهار نمود: این مسابقات امروز و فردا در دو بخش علمی و عملی تحت نظر انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی‌دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی به میزبانی دانشگاه اراک برگزار می شود.  

بهرامی افزود: شرکت‌های آورین الکتریک، ماشین‌سازی اراک، واگن‌پارس، انجمن جوشکاری آزمایش‌های غیرمخرب و معاونت علمی و پژوهشی سپاه روح‌الله استان مرکزی  حمایت‌های خوبی جهت برگزاری این مسابقات داشته‌اند. 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اراک تصریح نمود: استارت برگزاری این مسابقات از بهمن ماه زده شد و با فراخوانی که از طریق انجمن علمی مواد و متالوژی منتشر شد در نهایت 19 تیم در این مسابقه شرکت نمودند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که تیم منتخب مورد حمایت صنعت استان و کشور قرار گیرد و قطعاً این موضوع می‌تواند برای صنعت کشور دستاورد مهمی باشد، همچنین انتظار می‌رود صنایع به عنوان حامی در این مسابقات شرکت داشته باشند. 

وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره برای استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی گام مثبتی قلمداد می‌شود، یکی از اهداف دانشگاه اراک در سال جاری ارتباط بدنه علمی دانشگاه با بطن جامعه و صنعت است و این مسابقات یکی از عملیاتی‌ترین برنامه‌های ارتباطی است که دانشگاه می‌تواند برای ارتباط با صنعت اجرا کند.

عزیز مرادی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت ماشین سازی اراک نیز اذعان نمود: فضای ایجاد شده در ارتباط با صنعت و دانشگاه خارج از شعار های قبل است و واقعا این ارتباط تحقق یافته است. صنایع ما در حال حاضر یا مجبورند از تکنولوژی قدیم استفاده کنند یا صنایع منسوخ کشور های اروپایی را وارد کنند و یا از راه حل های تجربی بهره برند. اما از زمان حضور دانشگاه در صنعت راه حل های علمی، نجات دهنده ما در صنعت شده است.
وی افزود: در صنعت و شرکت های بزرگ صنعتی  بستر حضور دانشجو فراهم است و از راه حل های علمی در صنعت استقبال می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار