فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از دستگیری زنی که اقدام به رمالی ودعا نویسی و ترویج خرافات می‌کرد خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 22 July 2019

سرهنگ علی صادقی اظهار داشت: از آنجایی که یکی از مصادیق خرافه گویی در جامعه ما، مراجعه افراد بی اطلاع به فالگیران، رمالان، دعانویسان و مدعیان انرژی درمانی است، بی شک برخورداری از تحصیلات، آگاهی، درک و شناخت خرافه گویی است.

وی افزود: طبق قانون، افرادی که از طریق رمالی و پیشگویی و دعانویسی در منزل یا مغازه اقدام به فریب و اغفال مردم کنند و این کار را به عنوان کسب و پیشه خود قرار دهند، مرتکب جرم شده و قانون برای این افراد مجازات حبس و جزای نقدی پیش بینی کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در پی وصول گزارشی بر اینکه زنی، اقدام به رمالی، دعا نویسی و اغفال شهروندان می‌کند، بررسی موضوع به شکل ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی تیران قرار گرفت.

سرهنگ صادقی اظهار داشت: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و از منزل او مقادیر زیادی وسایل مخصوص رمالی و فال‌گیری، انواع طلسم، دعاهای نوشته شده با حروف ابجد، و دیگر لوازم رمالی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون بیان داشت: متهم در اعترافات خود اظهار داشت است که با وعده درمان بیماری، بخت گشایی و باز کردن درهای خوشبختی، رفع مشکلات و برآورده کردن حاجات، افزایش مهر و محبت، شهروندان را اغفال و این کار را به عنوان کسب و پیشه خود قرار داده است.

وی ادامه داد: متأسفانه رمالی و دعا نویسی از جمله کارهای است که افراد سود جو با استفاده از آن و نیز عدم آگاهی مردم اقدام به اغفال شهروندان می‌کنند که در بسیاری از موارد نتایج و اثرات جبران ناپذیری را بر روی افراد و سلامت جسمی و روانی آنها می‌گذارد که امیدواریم شهروندان عزیز هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار