رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: بیمه وکالت برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۶۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ 20 July 2019

لیلا رییسی اظهارداشت: بیمه وکالت می‌تواند زمینه ساز برخورداری هرچه بهتر آحاد جامعه از خدمات مشاوره قضایی و وکالت باشد.

وی افزود: این بیمه بر دو پایه آحاد جامعه به عنوان شهروندان و وکلای جوان استوار است و در این بیمه بحث آموزش و اطلاع رسانی حقوقی مورد توجه قرار گرفته که به آگاهی بخشی در خصوص حقوق شهروندی کمک می کند.

رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان با تاکید بر ضرورت بیمه وکالت در کشور خاطرنشان کرد: برغم جدید بودن این نوع بیمه در کشور، استفاده از آن در سایر کشورها مسبوق به سابقه بوده و اجرای آن تجربه خوبی در سایر کشورها داشت و نقش بسزایی در بهداشت قضایی افراد جامعه دارد.

وی ورود بیمه وکالت را زمینه ساز حرکت به سمت تخصصی شدن وکالت دانست و اضافه کرد این طرح می تواند به کاهش جرایمی مانند تظاهر به وکالت که توسط قانون گذار جرم انگاری شده است، منجر شود.

رییس کانون وکلای اصفهان رسانه ها را از ارکان اصلی جامعه برشمرد و افزود: رسانه ها می‌توانند در آگاهی مردم به حقوق و تکالیفشان و فرهنگسازی کمک کرده و نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم با فرهنگ وکالت و بیمه وکالت بطور عمیق آشنایی ندارند، از رسانه ها خواست برای گسترش این فرهنگ در جامعه بکوشند.

محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این نشست خبری خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم به طور قطع آسان تر، کم هزینه تر و اثرگذار تر از مقابله با آن است و بیمه وکالت می تواند نقش مثبتی در این زمینه داشته باشد.

وی افزود طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، که وظایف قوه قضایی را مطرح می کند، و با توجه به آنکه در این اصل وظایف مطرح شده در بندها ترتیبی نبوده و در عرض هم هستند می توان به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم پی برد.

وی با اشاره به عضویت سران قضایی و اجرایی کشور در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، به اهمیت این حوزه در دستگاه قضا اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار