مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه در سطح استان تاکنون ۴۶۰ شهید گمنام در ۱۶۰ نقطه تدفین شده‌اند گفت: ۱۶۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی دروسی با موضوع آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 20 July 2019

سردار مجتبی شیروانیان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین تلاش‌های این بنیاد، دعوت از رزمندگان و پیشکسوتان 8 سال جنگ تحمیلی است گفت: تا گنجینه‌های سینه به سینه رزمندگان را در قالب تاریخ شفاهی به ثبت و ضبط برسانیم و در نتیجه این ارزش‌ها را به صورت مباحث نمایشی، مستندسازی و حتی در قالب کتاب به انتشار درآوریم.

وی افزود: در حال حاضر حدود 160 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سطح استان وجود دارند که بیش از 60 درصد آن‌ها از دروس دو واحدی با موضوع آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس استفاده می‌کنند و این در حالی است که این افراد به صورت داوطلبانه این دروس را برگزیده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در رابطه با نشر آثار جنگ تحمیلی بیان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس از بهمن‌ماه سال 96  آماده و مجهز به دستاوردهای دفاع مقدس از جمله سیستم‌های موشکی شهاب و زلزال و آماده پذیرایی از علاقه‌مندان است.

وی با اشاره به بازدیدهای متعدد از سوی نهادهای مختلف بیان کرد: تا به حال یادمان‌های مختلفی برای شهدای گمنام در ورودی شرقی موزه دفاع مقدس شکل گرفته است که هم زیارتگاهی برای مردم و هم محل راز و نیاز، انس گرفتن و تجدید میثاق با شهدا بوده است که در آن بحث روایتگری و بیان سیره شهدا مطرح است.

شیروانیان ادامه داد: در سطح استان تاکنون حدود 460 شهید گمنام در 160 نقطه تدفین شده‌اند و در محدوده شهر اصفهان می‌توان به 8 شهید در کوه صفه، 2 شهید در محله عاشق آباد و 5 شهید در ورودی شرقی موزه دفاع مقدس اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان با بیش از 23 هزار شهید بیشترین شهدا را دارد، گفت: همه مردم می‌توانند در طول هفته از ساعت 7:30  تا 14 بعد از ظهر به صورت رایگان از آثار دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی در راستای تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس و آرمان‌های آن بازدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار