توسعه همکاری‌ها با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) همواره مورد تاکید کشورمان قرار داشت و تاکنون اقدام‌هایی در بخش‌های مختلف از جمله علوم و فناوری صورت گرفت، اکنون اصفهان آمادگی خود را برای راه‌اندازی دفتر توسعه گردشگری کشورهای عضو اکو در این شهر اعلام کرده است.
کد خبر: ۷۶۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 18 July 2019

به گزارش تابناک، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه این پیشنهاد در دیدار با مسئولان و کارشناسان سازمان اکو مطرح شده است، اظهار داشت: این پیشنهادها در حال بررسی و کار کارشناسی است و امیدواریم با اجرایی شدن آنها، زمینه گردشگری اتباع خارجی و مردم کشورهای عضو اکو در کشورمان، بیش از پیش فراهم شود.

فریدون الله یاری افزود: اتباع خارجی مقیم کشورمان که دارای کارت اقامت هستند، برای تردد در شهرستان ها و استان‌های مختلف با محدودیت‌هایی مواجهند به‌همین دلیل راه‌اندازی دفتر گردشگری برای آنها می تواند تسهیلاتی را جهت گردشگری و مسافرت آنها به نقاط مختلف از طریق دفترهای خدمات مسافرتی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه اتباع کشورهای خارجی بسیاری از افغانستان، عراق و سوریه در ایران و استان اصفهان زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: با راه اندازی دفتر گردشگری، تورهای مسافرتی برای آنها فراهم و می توانند از طریق سازو کاری که برای آنها تعریف می شود از جاذبه های تفریحی، تاریخی و میراثی بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان تاکید کرد: این موضوع تا کنون از سوی اتباع خارجی مقیم ایران و حتی دیپلمات های این کشورها مطرح شده و آنها خواهان فراهم شدن هرچه بیشتر زمینه گردشگری هستند.

حدود ۱.۵ میلیون اتباع خارجی در کشورمان شناسایی شدند که از این تعداد، حدود ۸۰۰ هزار نفر دارای کارت آمایش و حدود ۴۵۰ هزار نفر دارای گذرنامه و روادید هستند و تعدادی هم به شکل غیرمجاز در کشور حضور دارند. عمده مهاجران از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان هستند.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ از جمعیت پنج میلیون و ۱۲۰ هزاری نفری استان اصفهان حدود ۱۸۳ هزار تبعه کشور افغانستان و حدود سه هزار نفر عراقی هستند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان زندگی می کنند. در بین استان های کشور، اصفهان پس از تهران و خراسان رضوی میزبان بیشترین اتباع و مهاجران خارجی است و انواع خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به آنها ارائه می شود.

الله یاری با اشاره به عضویت ۱۰ کشور آسیایی در سازمان اکو نیز تاکید کرد: با توجه به نزدیکی فرهنگی بین این کشورها و اهمیت توسعه پایدار در آنها، لازم است که گردشگری نیز در گسترش روابط مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در همین جهت، اداره کل میراث فرهنگی استان پیشنهاد راه اندازی دفتر گردشگری کشورهای عضو اکو را در شهر اصفهان مطرح کرد تا زمینه مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه های تاریخی، میراثی و فرهنگی کشورمان به آنها فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار