رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه بارش‌های فصل مونسون هند در جنوب شرق کشور، 35 میلی متر باران در دو ایستگاه بارانسنجی «اسلام آباد» و «اسفندک» سراوان بارید.
کد خبر: ۷۶۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 16 July 2019

محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: همچنان موج قوی سامانه آب و هوایی مونسون هند در گرمترین روزهای سال در جنوب شرق کشور فعال است که بارش های خوبی در ایستگاه های بارانسنجی استان به ارمغان آورده است.

وی افزود: در شبانه گذشته از ایستگاه های بارانسجی شهرستان های سراوان، سیب و سوران و خاش بارندگی گزارش شده که بیشینه بارش ها با مقدار 35 میلی باران در ایستگاه های بارانسنجی «اسلام آباد» و «اسفندک» سراوان ثبت شده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عصر دیروز و دیشب در «دشتوک» سراوان نیز 20 میلی متر باران باریده است، ادامه داد: این بارش ها در برخی نقاط منجر به پرآب شدن رودخانه های محلی شد.

دیانتی گفت: از زمان فعالیت سامانه همرفتی تا امروز بارندگی های خوبی از ایستگاه های بارانسجنی شهرستان‌های، خاش، سراوان، مهرستان، سیب سوران و سرباز گزارش شده است.

وی در ادامه با اشاره به خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل های جوی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود همچنان تا سه روز آینده رشد ابرهای همرفتی، ریزش های رگباری، تندبادهای موقت و صاعقه در برخی نقاط نیمه جنوبی، جنوب شرق و بخشی از نواحی مرکزی استان ادامه داشته باشد، انتظار می‌رود بارش ها در عصرها و اوایل شب ها روی دهد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ماهیت ریزش های رگباری، احتمال جریان یافتن روان آب، سیلابی شدن برخی مسیل ها و رودخانه های محلی وجود دارد. همچنین توصیه می شود مردم عزیز در زمان وقوع صاعقه از قرار گیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار