رئیس ستاد هماهنگی بازسازی منازل سیل زده خوزستان
رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان گفت: بانک‌های عامل از 24 خردادماه به صورت جدی پای کار آمدند و تا امروز 90 درصد اعتباراتی که برای سیل‌زدگان در اختیارآنها بود را تبدیل به قرارداد کردند.
کد خبر: ۷۶۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 16 July 2019

نصرالله دهقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح فعالیت های این ستاد در حوزه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان اظهار کرد: ۶ استان به عنوان معین بازسازی مناطق سیل زده خوزستان کار آمارگیری و ارزیابی از این مناطق را شروع کرده اند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: ۲۲ هزار واحد مسکونی مناطق سیل زده خوزستان تاکنون ارزیابی شده و ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد هم تشکیل پرونده و وارد سامانه کاری ثبت واحدهای مسکونی سیل زده شده و به بانک معرفی شده اند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی منازل سیل زده خوزستان عنوان کرد: در شروع کار بازسازی به بانک ها انتقاد می شد که همکاری نمی کنند و تمایلی به انجام کار ندارند که واقعیت امر این است که اینجوری نبود.

دهقانی گفت: دولت مصوباتی را گذراند که تسهیلات بانکی که برای بازسازی مناطق سیل زده داده می شود به صورت مشارکتی است.

وی ادامه داد: هیئت دولت در اردیبهشت ماه تسهیلات دیگری را مصوب کرد که که قرض الحسنه بود که کارمزد کمتر و فرآیند بستن قرارداد و تضمین آن راحت تر است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی منازل سیل زده خوزستان بیان کرد: تضمین این نوع تسهیلات به تضمین زنجیره ای تبدیل شده که ضمانتنامه‌ها به صورت زنجیره ای توسط سه متقاضی سیل زده انجام می شود و سفته نیز در این فرآیند حذف شده است.

دهقانی افزود: در تسهیلات مشارکتی سفته نیاز بود اما در تسهیلات قرض الحسنه سفته ای در کار نیست.

وی بیان کرد: از ۲۵ مردادماه بانک ها پای کار آمدند و به طور متوسط ۹۰ درصد اعتباراتی را که در اختیارشان بود را به قرارداد تبدیل کردند و حتی قسط اول بعضی را پرداخت کردند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی منازل سیل زده خوزستان اضافه کرد: در بحث واحدهای مسکونی از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ۱۴ هزار واحد تعمیری و سه هزار و ۵۰۰ واحد، احداثی هستند.

دهقانی گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی تعمیری شروع و تا دیروز عملیات مرمت چهار هزار واحد مسکونی تمام شده است.

وی افزود: از واحدهای مسکونی احداثی در عملیات اجرایی حدود یک هزار واحد انجام شده اما به دلیل گرمای شدید هوا کار مشکل است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی منازل سیل زده خوزستان بیان کرد: مصالح ساختمانی برای واحدهای مسکونی سیل زده به اندازه کافی وجود دارد و کمبودی در این زمینه نداریم.

دهقانی ادامه داد: تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان به بانک ها برای بستن قرارداد و پرداخت تسهیلات معرفی شده که ۸۵ درصد کل اعتبارات است.

وی گفت: کمک های بلاعوض تاکنون به مرز ۳۰ میلیارد تومان رسیده که تا دیروز ۲۵ میلیارد پرداخت شده و ۱۰۰ درصد اعتبارات بلاعوض واحدهای مسکونی سیل زده خوزستان در حساب بانک است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی منازل سیل زده خوزستان یادآور شد: مبلغ کلی اعتبارات بلاعوض واحدهای مسکونی سیل زده خوزستان ۱۲۰ میلیارد تومان است و با پیشرفت کار پرداخت می شود.

دهقانی افزود: تسهیلات معیشتی جبران لوازم خانگی واحدهای مسکونی سیل زده خوزستان است.

وی گفت: به دهیاران و بخشداران و فرمانداران گفتیم و تأکید کردیم که منتظر اتفاقات برای افزایش اعتبارات نباشند و کار را به سرعت پیش ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار