مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱۶مددجوی دارای عضو معلول در خانواده و فاقد مسکن صاحب‌ خانه شدند.
کد خبر: ۷۶۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 14 July 2019

۱۱۶مددجوی بهزیستی در آذربایجان‌غربی صاحب مسکن شدند
به گزارش تابناک آذربایجان غربی سعید فریور  با اشاره به اینکه مددجویان فاقد مسکن صاحب خانه می‌شوند اظهار داشت: خانواده‌های دارای معلول در زمینه تأمین مسکن با مشکلاتی مواجه هستند که در این راستا خانه‌دار شدن این خانواده‌ها در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

وی افزود: با مشارکت سازمان بهزیستی کشور، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان ۱۱۶واحد مسکونی مددجویی بهزیستی در آذربایجان‌غربی افتتاح و تحویل مددجویان ‌بهزیستی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد ۷۰ واحد ویژه مددجویان تک معلول و سایر مددجویان، ۳۴ واحد ویژه مددجویان دارای دو معلول و ۱۲ واحد خارج از تفاهم نامه دو معلول است.

وی تصریح کرد: برای اجرای واحدهای مسکونی مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طرف بهزیستی به صورت بلاعوض هزینه شده است.

فریور گفت: مسکن مددجویان بهزیستی براساس محدودیت‌های جسمی و حرکتی آنها ساخته می‌شود و بر این اساس جانمایی، مناسب زمین و آسانسور و دیگر ملزومات مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دولت و سازمان بهزیستی اهتمام ویژه‌ای برای خانه دار شدن جامعه هدف دارد و با برنامه ریزی انجام شده، همه معلولان واجد شرایط در استان صاحب خانه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر 45 هزار نفر معلول و سالمند زیر پوشش خدمات بهزیستی آذربایجان‌غربی قرار دارند و افزون بر 17 هزار نفر نیز از این اداره کل مستمری دریافت می کنند.

فریور اظهار داشت: اشتغال، مسکن، مناسب‌سازی و خدمات توانبخشی از نیازهای اساسی معلولان است که بهزیستی به تنهایی قادر به ارائه این خدمات نیست و عزم همگانی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار