پیروز حناچی شهردار تهران می گوید «اصلاح ساخت و سازهای انجام شده در روددره‌های پایتخت طی سال‌های گذشته به آسانی امکان‌پذیر نیست».
کد خبر: ۷۶۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 14 July 2019

به گزارش تابناک تهران، وی روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: حفظ حریم رودخانه‌ها یک اصل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآورشد: ساخت و سازها در همه روددره ها انجام نشده است اما در مصب (پیرامون) روددره‌ها این وضعیت ساخت و ساز وجود دارد.

حناچی اظهار داشت: تهران در امتداد هفت روددره شکل گرفته است و بخشی از این روددره ها مسدود شده اند.
شهردار تهران گفت: در دهه ۴۰، بخشی از این روددره ها ما را به سمت نهر فیروزآباد و رودخانه کن هدایت می‌کرد و یکی از طرح‌هایی باقی مانده در این زمینه وردآورد است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که برای این روددره ها مسیر درستی نیندیشیم مواقع سیل می‌توانند بسیار خطرزا باشند.
حناچی ادامه داد: امروز در امتداد ساماندهی این رودخانه‌ها، پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران نیز اجرا می‌شود.
شهردار تهران اعتبار پیش بینی شده برای این مرحله از این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان و نیز ساماندهی رودخانه وردآورد را ۸۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

پروژه هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی شمال و غرب تهران طی ۲ سال با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا پیش از این بارها ساخت و سازهای انجام شده در مسیر روددره‌های پایتخت که تعداد آنها به ۶ مورد می‌رسد مورد انتقاد و اعتراض بسیاری از مسئولان استانی و شهری قرار گرفته بود و بارها مهمترین محل نگرانی در زمان بارندگی شدید و از نظر وقوع سیلاب را همین روددره ها تشخیص داده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار