رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق توافقات انجام شده سفر اتباع چینی به ایران بدون ویزا انجام خواهد شد‌ که این می‌تواند زمینه‌ساز معرفی هرچه بهتر ایران باشد.
کد خبر: ۷۶۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 13 July 2019

فتح‌اله معین در نشست نمایندگان شورای شهر شانگهای و اصفهان اظهار کرد: طبق توافقات انجام شده سفر اتباع چینی به ایران بدون ویزا انجام خواهد شد‌ که این می‌تواند زمینه‌ساز معرفی هرچه بهتر ایران باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همان طور که شانگهای پایتخت چین نیست اما اثر زیادی بر اقتصاد این کشور دارد اصفهان نیز پس از تهران مهم ترین شهر کشور است، اصفهان یکی از صنعتی‌ترین و پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

معین ادامه داد: مترو اصفهان آخرین پروژه‌ای است که با کشور چین به صورت مشترک انجام شده و بیش از یک سال است که مردم اصفهان از این پروژه در حال استفاده هستند و به دنبال گسترش خطوط مترو اصفهان با استفاده از فناوری‌های کشور چین هستیم.

صنایع دستی ظرفیتی برای ارتباط با شانگهای

فریده روشن با بیان اینکه اصفهان جزء شهرهای خلاق درصنایع دستی است  و بیش از ۱۹۷ رشته صنایع دستی در این شهر وجود دارد عنوان کرد: اصفهان یکی از اعضای شهرهای خلاق یونسکو است و با 197 رشته صنایع دستی فعال بیشترین درصد صنایع دستی را به خود اختصاص داده است، 37 شهر عضو مجموعه شهرهای خلاق یونسکو هستند و درخواست کرده‌ایم تا این شهر مرکز شهرهای خلاق جهان اصفهان باشد.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان که به ثبت یونسکو نیز رسیده در اصفهان قرار دارد و در این دوره که از 28 مرداد آغاز می‌شود قصد داریم تا برنامه کودکان در جاده ابریشم را برگزار کنیم، در کنار جشنواره نیز نمایشگاه صنعت سینما برگزار خواهد شد تا اصفهان را به عنوان قطب صنعت سینما معرفی کنیم و از سوی دیگر به دنبال آن هستیم تا به عنوان شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف انتخاب شویم.

سند 2020 به دنبال تعامل اصفهان با دیگر کشورها است

کوروش محمدی با اشاره به اهمیت شناخت فرهنگ دو کشور اظهار کرد: مردم ایران اهل مطالعه هستند و شناخت خوبی از چین و شانگهای دارند اما به نظر می‌رسد شناخت مردم چین از فرهنگ ایران زیاد نباشد و انتظار داریم تا در این راستا زمینه‌سازی شود.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: اصفهان برای رسیدن به یک افق بلند با عنوان طرح اصفهان 2020 گام بلندی را برداشته و به دنبال آن است تا در سال 2020 تعامل خوبی را با کشورهای خارجی و به خصوص چین در همه زمینه‌ها داشته باشد و در این سند چشم‌انداز زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی را تعریف کند که دراین راستا از پیشنهادات و تجربیات چین استقبال خواهد کرد.

محمدی با ابراز علاقمندی در تبادل تجارب در مورد مسائل اجتماعی و زیست محیطی اظهارکرد: انتظار داریم با همه شهرهای مهم دنیا به خصوص شهر شانگهای ارتباط قوی و گسترده‌ای درحوزه‌های تجاری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار